18 ایده برای سازماندهی وسایل که خانه را عظیم تر می نمایند!

به گزارش مجله کارنیکان، به روزهای آخر سال رسیده ایم و حالا که همه سرگرم خانه تکانی هستیم بهترین زمان است که به سراغ چیدمان و سازماندهی وسایل خانه، محل کار و هر مکانی در آن حضور داریم، برویم. متخصصین زیادی در حوزه دکوراسیون و ترفندهای سازماندهی وسایل خانه این روزها در سراسر جهان فعالیت می نمایند و با انتشار عکس ها در اینترنت و فضاهای مجازی و توضیحات مربوط به آن ها، به ما یاری می نمایند تا یک خانه تکانی خاص و متفاوت داشته باشیم.

18 ایده برای سازماندهی وسایل که خانه را عظیم تر می نمایند!

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

امروز در خبرنگاران مگ قصد داریم به شما بگوییم که چطور می توانیم در خانه تکانی سال جاری، از ترفندها و چیدمان های خاص و منحصربه فرد این متخصصان برای سازماندهی وسایل خانه استفاده کنیم. با ما همراه باشید.

1. بیشترین وسیله در کمترین فضا

با این روش می توانید از هر سانتیمتر فضای موجود بیشترین استفاده را ببرید. بعد از جمع کردن شلوغی ها، به دنبال فضاهای خالی در خانه بگردید، مثلا فضای خالی بین تخت و کف اتاق و یا فضای خالی بین اجاق گاز و کابینت کنارش . این مکان ها محل جدیدی برای استفاده هستند و شما می توانید با قرار دادن چند جعبه یا صفحه های جدا نماینده، وسایل مورد نظر را در یک فضای کم قرار دهید.

به عنوان مثال جعبه کفش هایی که فقط زمستان از آن ها استفاده می کنید زیر تخت بگذارید. در فاصله بین دراور و دیوار یک سبد بلند قرار دهید و چترها و لوله های بلند کاغذ را بگذارید. حتی می توانید قسمت بالای کمد دیواری را با یاری چند سبد یا جعبه دسته بندی کنید و ملافه ها و پارچه هایی که دیر به دیر استفاده می کنید در آنجا قرار دهید. با این کار ریخت وپاش را از خانه جمع نموده اید و با نظمی ساده در مکانی مناسب قرار داده اید.

2. یک روش سازماندهی ایجاد کنید

قفسه های کتاب، قفسه های انباری و کمد لباس را بر اساس الگویی که مورد علاقه تان است مرتب کنید. مثلا لباس ها را بر اساس رنگشان دسته بندی کنید یا وسایل را در قفسه های انباری بر اساس اندازه، جنس و رنگشان بچینید. کتاب های کتابخانه را هم می توانید ابتدا بر اساس موضوعات آن جدا نموده و سپس به ترتیب اندازه، از عظیم تا کوچک، کنار هم بچینید. این کار کمی شبیه به رفتارهای وسواسی است اما نظمی فوق العاده به خانه شما می دهد.

3. سازماندهی وسایل خانه با دورریزها

سینی های کیک، ظرف های پلاستیکی محکمی که غذای آماده در آن ها واقع شده است و قوطی های چیپس و شکلات وسایلی عالی و رایگان برای نظم دهی به فضای داخلی کمد و کشو ها هستند. با چند سینی پلاستیکی کیک می توانید اکسسوری های خود را دسته بندی کنید، از قوطی چیپس برای قرار دادن جوراب ها بهره ببرید و لباس های زیر را در ظرف های پلاستیکی عمیقی که غذاهای آماده در آن قرار می گیرند دسته بندی کنید. به همین راحتی و با کمترین هزینه، کمد و کشوها مرتب شدند!

4. به داروها توجه کنید

یک کشو یا جعبه معین را برای داروها، باندها و تمام موارد مربوط به یاری های اولیه درنظر بگیرید. شاید خرید یک جعبه یاری های اولیه برای شما جذاب نباشد اما انتخاب یک مکان معین برای وسایل دارو و درمان هم به مرتب شدن خانه یاری می نماید و هم در زمان های مورد احتیاج می توانید سریع تر به آن ها دسترسی داشته باشید.

5. زیبایی در سادگی

برای مرتب کردن کابینت ها به دنبال وسایل ارگانایزر مختلف نگردید. ظرف ها را بر اساس اندازه، جنس و میزان استفاده شان دسته بندی کنید و در کابینت ها بچینید. برای دریافت هدایت بیشتر در این مورد می توانید مطلب چگونه کابینت ها را مرتب کنید و یک قدم از خانه تکانی جلوتر باشید را بخوانید.

6. کازیه، بهترین راه حل

از کازیه فقط برای نگهداری مجله ها استفاده نکنید. این وسیله به ظاهر ساده برای دسته بندی مواد غذایی بسیار مناسب است. چند کازیه را به سیب زمینی و پیاز و سیر اختصاص دهید. چند کازیه دیگر را در کابینت مواد غذایی بگذارید و خوراکی ها را در آن ها بچینید. مثلا در یکی بسته ادویه هایی که انبار نموده اید را بگذارید، در یکی بسته ماکارونی و رشته و در یک کازیه دیگر کنسرو سبزیجات را قرار دهید. این روش به شما یاری می نماید در یک فضای کوچک، بدون آشفتگی، مواد غذایی بیشتری را قرار دهید و به آسانی به همه آن ها دسترسی داشته باشید.

7. کمدی به وسعت خانه

هیچ اجباری وجود ندارد که کمد فقط محدود به فضایی تاریک باشد که با یک در بسته می گردد. شما می توانید یک اتاق کوچک یا بخشی از اتاق خواب را تبدیل به کمد کنید. لباس های بلند را در کمد آویزان کنید، حتی اگر کمد ندارید می توانید از یک رگال یا هولدر ساده بهره ببرید. کفش ها را در یک قفسه مناسب چیده، در کنار دراور قرار دهید.

چند گلدان زیبا در گوشه ای بگذارید، یکی دوتا هم به سقف آویزان کنید. یکی دو آینه مناسب به دیوار نصب کنید و یک جایگاه هم برای استفاده در گوشه ای قرار دهید. حتی می توانید روی دراور هم چند شمع و گلدان کوچک بچینید. با این روش وسایل شما علاوه بر مرتب شدن، به زیبایی در کنار هم قرار می گیرند. .همچنین زمانی که تصمیم دارید لباس بپوشید با یک نگاه همه وسایل را از نظر می گذرانید و بهترین انتخاب را می کنید.

8. خانه را مانند یک شعر مرتب کنید

خانه را به سبک مینیمال یا وابی-سابی مرتب کنید. همه چیز را در ساده ترین حالت نگه دارید و جذابیت هایی با استفاده از رنگ و ونور ایجاد کنید. با این کار فضای داخلی خانه شما شبیه به یک شعر زیبا و چشم نواز می گردد. هر زمانی که در این فضا قرار داشته باشید احساس آرامش دارید، مانترای نظم و آٰسایش در خانه شما جریان دارد.

9. تا کردن حرفه ای لباس ها

روش ها مختلف تا زدن لباس را یاد بگیرید تا با یاری آن بتوانید فضای کمتری برای لباس ها اشغال نموده، ظاهری زیبا به کمد و کشوهای خود بدهید. قبلا در خبرنگاران مگ درباره روش های جالب تا زدن لبا س ها مطالبی منتشر نموده ایم که می توانید برای ایده دریافت آن ها را مطالعه کنید.

10. از قفسه های رومیزی بهره ببرید

جعبه ها و قفسه های رومیزی کوچک و زیبایی در بازار وجود دارند که می توانید برای مرتب کردن لواز آرایش، لوازم بهداشتی داخل سرویس بهداشتی و حتی سازماندهی وسایل خانه و آشپزخانه از آن ها بهره ببرید. با این روش مقدار زیادی از وسایل را در فضایی کوچک جای می دهید. همچنین هر زمانی که به آن ها احتیاج داشته باشید برای پیدا کردن هر وسیله وقت هدر نمی دهید.

11. مینیمال باشید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همه چیز را نگه می دارند و چیزی دور نمی ریزند باید بدانید که دلیل اصلی درهم ریختگی خانه شما همین موضوع است. چیزهایی که احتیاج ندارید را رها کنید. اجازه دهید هوای تازه و انرژی در خانه شما به جریان بیفتد. در مطلب خانه تکانی مرحله ای؛ یک روش تمیزکاری به آسانی آب خوردن درباره روش های خلاص شدن از وسایل قدیمی و اضافه صحبت نموده ایم.

12. خلاق باشید

برای سازماندهی وسایل کمی خلاقیت به خرج دهید. خرده ریزهایی مثل دکمه های اضافه، گوشواره ها و کاغذهای یادداشت کوچک را در شیشه های خالی مربا بریزید و با برچسب های مختلف آن ها را زیبا کنید. همچنین می توانید حبوبات و ادویه ها را در این شیشه ها بریزید و نام هر کدام را روی شیشه چسبانده، در قفسه یا کابینت بچینید. با آغاز این کار چنان لذتی وجود شما را فرا می گیرد که دیگر این روش را رها نخواهید کرد.

13. به جزئیات توجه کنید

گاهی برای سازماندهی وسایل باید کمی سلیقه به خرج داده و جزئیاتی چشم نواز به آن مکان اضافه کنیم. استفاده از ترکیب رنگی ساده و روش چیدمان خاص می تواند زیبایی خاصی به فضاهای مینیمال بدهد. با این روش بدون اینکه خانه شلوغ باشد شما از تماشای فضاها و کار کردن در آن ها خسته نمی شوید.

14. توجه ویژه به کفش ها

اگر شما هم از افرادی هستید که تعداد زیادی کفش دارید و همواره باید زمانی را برای پیدا کردن کفش مورد نظرتان صرف کنید، این روش مخصوص شماست. یک کمد، کتابخانه یا یک قفسه را به کفش ها اختصاص دهید. تمام کفش ها را تمیز کنید و به ترتیب میزان استفاده بچینید. با این کار هر بار که به کفشی احتیاج دارید به سرعت آن را پیدا می کنید و از کوه کفش های انبار شده در گوشه کمد هم خلاص می شوید.

15. انباری را رها نکنید

برای انبار کردن مواد غذایی و وسایل از ظرف های مناسب و در دار بهره ببرید. هر چیز را در ظرف مناسب ریخته، در آن را ببندید و توضیحات مربوط به آن را با یک برچسب، روی ظرف بچسبانید. به همین راحتی انباری مرتب می گردد، وسایل خاک نمی گیرند و هربار که چیزی لازم دارید به سرعت پیدا می کنید.

16. یخچال را سازماندهی کنید

در یخچال همه نوع مواد خوراکی قرار دارند و اغلب آن ها هم از دسته مواد فاسدشدنی هستند. همچنین اگر فضای داخلی یخچال به طور منظم تمیز نگردد، مکانی مناسب برای رشد قارچ و کپک خواهد بود. پس بهتر است فضای داخلی یخچال را سازماندهی کنید و همه چیز را مرتب، و ترجیحا در سبدهای مناسب، بچینید تا امکان تمیز کردن هفتگی یخچال وجود داشته باشد.

اگر وسایل را به شکل مناسبی سازماندهی کنید می توانید هر هفته به راحتی و در چند دقیقه وسایل را خارج کنید، یخچال را تمیز کنید و مجددا وسایل را بچینید. نباید فراموش کنید که ظاهر یک یخچال سازماندهی شده بسیار زیبا خواهد بود.

  • 12 نکته برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر

17. با رنگ ها بازی کنید

برای زیبا کردن فضای داخل کشو، کمد و کابینت ها با رنگ ها بازی کنید. مثلا اگر بشقاب های رنگی دارید آن ها را به ترتیب از پررنگ تا کمرنگ روی هم بچینید. تیشرت ها و جوراب ها را بر اساس رنگ هایشان مرتب کنید و روی میز کارتان شیشه های حاوی گیره های کاغذ رنگارنگ، ماژیک های رنگارنگ و دسته کاغذهای یادداشت رنگی قرار دهید. رنگ ها به فضا جان می بخشند و آن را دلپذیر می نمایند.

18. معجزه لیست تمیزکاری

برای تمیز کردن و سروسامان دادن به خانه یک لیست بنویسید و از آن پیروی کنید. در لیست خود زمان تمیزکاری های بعدی را هم معین کنید و براساس همین برنامه پیش بروید. با این کار تمام قسمت های خانه به شکل عجیبی همواره تمیز و مرتب خواهد بود.

سخن آخر

در اینترنت و شبکه های اجتماعی عکس خانه های مختلف را می بینیم نظمی عجیب در آن ها موج می زند. همه چیز در خانه ها وجود دارد اما مرتب و چشم نواز است. با کمی جستجو و ایده دریافت از عکس ها می توانیم به فضای داخلی خانه خود نظم بدهیم در این مطلب لیستی از ساده ترین روش های سازماندهی به وسایل را نوشته ایم. با یاری این ایده ها می توانید گوشه و کنار خانه را مرتب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

منبع: thespruce

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1666

به "18 ایده برای سازماندهی وسایل که خانه را عظیم تر می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 ایده برای سازماندهی وسایل که خانه را عظیم تر می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید