هر چیزی که ضروری است درباره رنگ مو بدانید

به گزارش مجله کارنیکان، رنگ کردن مو، یکی از اصلی ترین راه های ایجاد تغییر در چهره محسوب می گردد که توسط بسیاری از افراد خصوصا بانوان انجام می گردد. از آن جایی که ما انسان ها به ایجاد تغییر و تنوع علاقه مند هستیم و همیشه در مسیری قدم بر میداریم که زیبای مان روز به روز افزوده گردد، استفاده از رنگ موهای متنوع و سبک های رنگ کردن همیشه جدید در حال افزایش است. رنگ کردن مو می تواند از ریشه و به طور کاملاً یک دست باشد یا به روش هایی همانند هایلایت، بالیاژ، سانلایت، آمبره و ... باشد. رنگ مو ماده ای است که با ایجاد تغییر در تار مو، بسته به ترکیباتش، رنگ مو ها را به رنگ دلخواه تغییر می دهد. در هنگام خرید رنگ مو ممکن است سوالات بسیاری داشته باشید که در این مقاله سعی در پاسخ به تعدادی از این سوالات داریم. با ما همراه باشید.

هر چیزی که ضروری است درباره رنگ مو بدانید

رنگ کردن مو، یکی از اصلی ترین راه های ایجاد تغییر در چهره محسوب می گردد که توسط بسیاری از افراد خصوصا بانوان انجام می گردد. از آن جایی که ما انسان ها به ایجاد تغییر و تنوع علاقه مند هستیم و همیشه در مسیری قدم بر میداریم که زیبای مان روز به روز افزوده گردد، استفاده از رنگ موهای متنوع و سبک های رنگ کردن همیشه جدید در حال افزایش است. رنگ کردن مو می تواند از ریشه و به طور کاملاً یک دست باشد یا به روش هایی همانند هایلایت، بالیاژ، سانلایت، آمبره و ... باشد. رنگ مو ماده ای است که با ایجاد تغییر در تار مو، بسته به ترکیباتش، رنگ مو ها را به رنگ دلخواه تغییر می دهد. در هنگام خرید رنگ مو ممکن است سوالات بسیاری داشته باشید که در این مقاله سعی در پاسخ به تعدادی از این سوالات داریم. با ما همراه باشید.

چه رنگ مویی برای من مناسب است؟

برای انتخاب رنگ مو، باید به چند نکته توجه نمایید. اولین و مهم ترین نکته این است که مهم نیست چه چیزی ترند روز و مد جهانی می باشد، مهم این است که چه رنگ مویی چهره شما را زیباتر و دلنشین تر می کند. هدف همه ما از تغییر رنگ مو زیباتر شدن چهره مان است، به همین خاطر است که هزینه می کنیم و صدمات احتمالی رنگ کردن موها را با جان و دل می پذیریم. از آن جایی که زیبایی یک مسئله نسبی بوده و هیچ قاعده کلی در این زمینه وجود ندارد و همانگونه که برای انتخاب لباس به تناسب کلی خودتان توجه می کنید، پس بهتر است در هنگام انتخاب رنگ مو نیز از این قاعده پیروی نمایید. رنگ موی مناسب هر فرد بسته به چند نکته می تواند متفاوت باشد:

o رنگ پوست

o رنگ چشم

o سبک کلی فرد در لباس پوشیدن و ...

o اندام، قد و دیگر عوامل ظاهری

ممکن است شما عاشق رنگ قرمز باشید اما با توجه به فاکتورهایی که ذکر شد، این رنگ مناسب شما نباشد، پس بهتر است رنگ دیگری را انتخاب کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که تمامی قواعدی که ما نیز در خصوص زیبایی بیان می کنیم یک احتمال و به صورت نسبی است و نمی توان این ها را به عنوان قواعد پایه در نظر گرفت. به این معنی که حتی اگر رنگ مورد علاقه شما با توجه به قواعد مناسب شما نیست ولی شما همچنان به آن رنگ علاقه مند هستید، باید توجه داشته باشید که نظر شخص شما از تمامی این قواعد اهمیت بیشتری خواهد داشت و شما در نهایت باید کاری را انجام دهید که در خودتان احساس رضایت ایجاد نماید.

انواع رنگ مو

رنگ موها بسته به ترکیبات و مدت زمانی که بر روی مو باقی می مانند تقسیم بندی می شوند. به طور کلی می توان گفت که رنگ موها در دو دسته دائم و موقت قرار می گیرند. هر دو نوع این دو دسته می توانند گیاهی یا شیمیایی باشند. رنگ مو گیاهی، آسیبی به موها و پوست سر شما وارد ننموده و موجب حساسیت نخواهند شد، قیمت این رنگ موها به طور معمول بالاتر بوده و تنوع کم تری دارند. رنگ مو شیمیایی، دارای ترکیبات آمونیاک است که در واکنش با پیروکسید هیدروژن یا همان اکسیدان، کوتیکول های تار مو را جدا نموده و به عمق مو نفوذ می کند. این دسته از رنگ موها برای عده ای که دارای حساسیت، آلرژی یا بیماری های غدد هستند منع مصرف دارد اما مهم ترین ویژگی رنگ موهای شیمیایی که آن ها را در میان مصرف نمایندگان محبوب نموده است، تنوع رنگ می باشد. رنگ موهای شیمیایی می توانند موقت، نیمه موقت یا دائمی باشند.

رنگ مو های موقت تنها با یک بار شامپو کردن از بین می فرایند. این مدل از رنگ ها به عمق مو نفوذ ننموده و آسیبی به آن وارد نمی نمایند. میزان آسیب رنگ مو های نیمه موقت نیز از نوع دائم کم تر است و پس از چند مرتبه شامپو کردن از بین خواهند رفت. رنگ موهای دائمی، به عمق مو نفوذ نموده و ممکن است در صورت مصرف مداوم موجب خشکی و شنمایندگی موها گردند. این دسته از رنگ موها، می توانند تا چندین ماه بر روی موها دوام داشته باشند.

مراقبت از مو پس از رنگ کردن

همانگونه که می دانید، مو در زیبایی چهره تاثیر شگرفی دارد و حفظ زیبایی و سلامتی آن به ما یاری می کند تا در جهت بالا بردن زیبایی خود کوشش بسزایی نموده باشیم. پس از رنگ کردن موها، موهای شما به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند تا شادابی و زیبایی همیشگی خود را حفظ نمایند. در این زمان، با توجه به اینکه موهای شما در معرض مواد شیمیایی و مضر قرار گرفته است ممکن است ضعیف، شنماینده و آسیب پذیر شده باشد. پس بهتر است پس از انجام عمل رنگ کردن مو، از آن مراقبت بیشتری کنیم. به نکات ذکر شده زیر توجه کنید تا از موهای خود، به عنوان دومین فاکتور مهم و تاثیرگذار در زیبایی، محافظت نموده باشید. قبل از هر چیز، باید بدانید که خرید شامپو مناسب یکی از مهم ترین مراقبت ها برای رنگ مو به حساب می آید.

o اولین و مهم ترین نکته این است که از نرم نماینده ها، ماسک های تغذیه رسان و سرم های آب رسان در هنگام استحمام و پس از آن استفاده نمایید. این عمل یاری می کند تا آبی که از تارهای موهای شما در هنگام رنگ کردن گرفته شده به آن باز گشته و میزان شانه پذیری و حالت پذیری موهای شما افزایش یابد. نرم نماینده یاری می نمایند تا موهایتان وز نشده و گره نخورد.

o دومین مسئله این است که در هنگام قرار گیری در معرض آفتاب، موهایتان را بپوشانید. اشعه های UVA و UVB آفتاب می توانند رنگ موهای شما را تغییر داده و موجب خشکی و وزیدگی هرچه بیشتر آن شوند.

o سوم اینکه از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید. این دسته از دستگاه های صاف نماینده مو در حالت عادی می توانند به موهای شما آسیب وارد نمایند. پس از رنگ کردن مو و بالا رفتن میزان حساسیت آن، تاثیر مخرب این دستگاه ها نیز افزایش می یابد. اگر به استفاده از سشوار علاقه مند هستید، بهتر است آن را با فاصله بیشتری از مو نگاه دارید تا آسیب کمتری به آن وارد نماید.

o وقتی موهایتان خیس است آن ها را شانه نکنید. پس از شستشو، موهای شما تاثیر پذیرتر و نازک تر است. شانه کردن مو در این زمان می تواند تار مو را به دو نیم تقسیم نموده و آن را شنماینده کند. بهترین زمان برای شانه کردن موها پیش از استحمام می باشد.

o پس از استحمام، موهایتان را با حوله ای نرم و به آرامی خشک کنید.

خرید رنگ مو از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی میس و مستر

میس و مستر، یک فروشگاه لوازم آرایشی است که به صورت اینترنتی اقدام به فروش این دسته از محصولات می کند. با مراجعه به سایت فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی میس و مستر، می توانید اطلاعات کاملی در زمینه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله برندهای متنوع انواع رنگ مو، قیمت ها و اطلاعات کامل از ترکیبات آن ها کسب نمایید. با استفاده از امکاناتی که سایت میس و مستر در اختیار شما قرار می دهد می توانید برندهای متنوع یک محصول را مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. پس از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از میس و مستر، کالای خریداری شده شما در سریع ترین زمان در آدرس اعلامی شما تحویل داده می گردد. پس از خرید از میس و مستر، در صورتی که به هر دلیلی از خرید خود پشیمان شدید می توانید کالا را پس داده و وجه پرداختی خود را دریافت نمایید. میس و مستر، تمامی کالاهای خود از رنگ مو تا لوازم آرایشی مانند رژ لب، سایه چشم، کرم ضد آفتاب و ... یا لوازم بهداشتی همانند پدهای بهداشتی و یا عطر و ادکلن را با ضمانت اصل بودن کالا و ضمانت بازگشت به فروش می رساند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1028

به "هر چیزی که ضروری است درباره رنگ مو بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر چیزی که ضروری است درباره رنگ مو بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید