معرفی انواع فلش تانک

به گزارش مجله کارنیکان، یکی از موارد ضروری که بایستی حتما در سرویس های بهداشتی وجود داشته باشد و تصور بدون آن سخت است، فلش تانک می باشد. معمولا فلش تانک برای نظافت و بهداشت بیشتر در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.البته کاربرد های دیگری نیز دارند مانند این که به خوبی کمبود فشار آب در ساختمان را جبران می کند و با هدایت یکباره حجم زیادی از آب، عملیات تخلیه را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.اگر یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید خواهید دید که انواع مختلفی فلش تانک از نظر نوع برند، ویژگی، مدل و… وجود دارد.در این مقاله ما قصد داریم راهنمای کاملی را برای شما فراهم کنیم تا با مطالعه آن بدانید که فلاش تانک چیست و بهترین نوع آن را بشناسید و با دانش و اطلاعات کافی انتخاب کنید.پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی انواع فلش تانک

فلش تانک چیست؟

معمولا فلاش تانک به دستگاهی گفته می گردد که از جنس پلاستیک یا فلز است و می تواند میزانی آب را در خود ذخیره کند، که این آب ذخیره شده برای شستشوی توالت استفاده می گردد. با استفاده از فلش تانک و کشیدن ضامن آن، آب ذخیره شده با فشار زیادی وارد چاه فاضلاب شده و فضولات را از سر راه بر می دارد. این فرایند برای شستشوی توالت هم کارآیی دارد و بوی بد فاضلاب را تا میزان بسیار زیادی از بین می برد. فلاش تانک ها انواع و دسته بندی متفاوتی دارند.

انواع فلش تانک :

1.فلش تانک ساده

اگر بخواهیم در مورد قدیمی ترین مدل فلاش تانک صحبت کنیم، قطعا همین نوع ساده ابتدایی ترین موردی است که به کار رفته است. در این مدل آب از طریق طناب یا دکمه تخلیه می گردد. در ساختار سیفون ساده از یک مخزن آب، لوله انتقال آب و دکمه یا طناب استفاده شده است.یکی از بزرگترین معایبی که این نوع فلش تانک دارد این است که سر و صدای ایجاد شده در این نوع سیفون ممکن است کمی آزاردهنده و زیاد باشد، اما از قدرت تخلیه بالایی برخوردار است.

2.فلش تانک روکار:

فلش تانک روکار مدلی است که در بیشتر خانه ها وجود دارد و به طور گسترده مورد استفاده عموم قرار می گیرد و محبوبیت دارد. این مدل از فلش تانک عموما بر روی دیوار نصب می گردد. یکی از برترین ویژگی هایی که دارد این است که فلش تانک روکار مشکل تعمیر و تعویض ندارد و به راحتی در هر زمان قابل جداسازی و نصب دوباره است. با این حال، به میزان فلاش تانک توکار زیبایی ندارد و ممکن است مسائل دیگری مثل سر و صدا و اشغال فضای اضافی را داشته باشد.

3.فلش تانک توکار:

اولین موردی که باعث محبوبیت فلش تانک های توکار می گردد به دلیل این است که مخفی است و برای فضاهای کوچک انتخاب بسیار مناسبی است. در واقع عملکرد نصب بدین صورت است که مخزن فلاش تانک داخل دیوار قرار می گیرد و فقط دکمه آن در نمای بیرونی پیداست.البته برای نصب این فلاش تانک نیاز است که بخشی از کاشی مکان نصب را تخریب کرد و صرف زمان و هزینه زیادی نیز به همراه دارد. ازمهمترین مزیت های فلاش تانک توکار ، ایجاد نمای لوکس و مدرن و عدم اشغال فضای اضافی است.

4. فلش تانک اتوماتیک

اگر سرویس بهداشتی منزل شما فرنگی است پس برترین سیفون نیز برای شما اتوماتیک می باشد. در این مدل بدون نیاز به تماس دستتان، بلافاصله بعد از باز شدن درب سرویس بهداشتی، عمل تخلیه آب انجام می گیرد. استفاده از این مدل بسیار برای مکان های عمومی که نیاز به بهداشت بیشتر دارند، توصیه می گردد.

5. فلش تانک دو زمانه

اگر در پی مدلی هستید که پیشرفته تر از مدل ساده باشد، مدل دو زمانه این ویژگی را داراست. در فلاش تانک دو زمانه مخزن به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم شده و دو دکمه جداگانه دارد. در هر بار استفاده طبق نیاز می توانید یکی از دکمه ها را فشار دهید.مثلا فلاش تانک دو زمانه 4 و 8 لیتری را تصور کنید. اگر به تخلیه زیاد نیاز داشته باشید با فشردن دکمه 8 لیتری از حجم کامل آب استفاده می کنید. در غیر این صورت با دکمه تخلیه 4 لیتری، هم نیازتان برطرف شده و هم بقیه آب هدر نخواهد رفت.یکی از برترین مزایای که نسبت به بقیه فلش تانک ها دارد این است که تا حد زیادی سبب صرفه جویی در مصرف آب می گردد.

6.فلش تانک آنتی باکتریال

در دسته بندی برترین فلاش تانک بازار از لحاظ بهداشتی قطعا مدل آنتی باکتریال نامی آشنا است. فلاش تانک آنتی باکتریال از لحاظ عملکرد و مکانیزم تفاوتی با یک فلاش تانک معمولی ندارد. تنها تفاوت آب به استفاده از مواد آنتی باکتریال برمی گردد که در کاهش آلودگی بسیار موثر عمل می کند.

معرفی انواع فلش تانک بر اساس ویژگی ها

1.فلش تانک والو:

این فلاش تانک ها بدون نیاز به فشر دادن دکمه یا کشیدن هیچ اهرمی به صورت اتوماتیک با باز شدن در سرویس بهداشتی آب را تخلیه و سرویس را تمیز می کنند. این نوع فلاش تانک ها بیشتر برای سرویس بهداشتی های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

2.فلش تانک اهرمی:

بسیاری از فلاش تانک ها دارای اهرم هستند. با کشیدن اهرم که به صورت یک دسته و یک طناب آویزان از آن است آب فلاش تانک تخلیه می گردد .این نوع فلش تانک ها بسیار رایج هستند و در بیشتر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

3.فلش تانک دکمه ای:

فلاش تانک های دکمه ای معمولا در انواع مدل های توکار و روکارمشاهده می گردد. قطعا این مدل ها را زیاد دیده اید که شامل یک یا دو دکمه هستند و با تنها با فشردن دکمه، فلاش تانک آب را تخلیه می کند.

4.فلش تانک دکمه ای- اهرمی:

برخی از فلاش تانک ها هستند که هر دو نوع اهرم و دکمه را به صورت همزمان دارند. در این حالت با خراب شدن هر یک از دکمه یا اهرم ، فلاش تانک همچنان با اهرم یا دکمه سالم دیگر کار می کند و نیازی به تعمیر برای استفاده نیست.

5.فلش تانک دو زمانه:

فلاش تانک های دو زمانه در دو نوبت و در زمان متفاوت می توانند حجم آب موجود در مخزن را خالی کنند.

مزایای استفاده از فلش تانک چیست؟

1.اولین و برترین مزایای استفاده از فلش تانک در این است که باعث کاهش مصرف آب و صرفه جویی در مصرف آب می گردد به خصوص اگر از مدل در دو زمانه آن استفاده کنیم.

2.سبب کاهش مسائل بهداشتی و عفونی می گردد که از دیدگاه سلامتی موضوع بسیار مهمی است.

3.اگر از مدل توکار آن استفاده گردد فضایی زیادی را اشغال نمی کند.

4. با استفاده از فلاش تانک آنتی باکتریال عمل ضدعفونی صورت می گیرد و لز بیمارهای قارچی و عفونی جلوگیری می گردد.

ویژگی های یک فلش تانک استاندارد چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که بیشترا با آن رو به رو هستند این است که یک فلش تانک استاندارد چه ویژگی هایی دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

- از نظر کارکرد مناسب باشد و قدرتمندی بالایی در شستشوی کاسه توالت داشته باشد.

- صرفه جویی در مصرف آب نیز از ویژگی های مهم است

- دوام و ماندگاری و کارکرد بدون نقص در یک فلش تانک استاندارد حائز اهمییت است.

- جلوگیری از رشد و انتقال باکتری ها و آلودگی ها

- استفاده و نصب آسان

- ظاهر زیبا و سازگاری ابعاد با فضای سرویس بهداشتی شما

در هنگام خرید فلش تانک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

1.در نظر گرفتن حجم مخزن: یکی از مهمترین موارد این است که با توجه به نیاز خود و فشار آب در ساختمانتان ظرفیت مناسب را برای خرید فشل تانک در نظر بگیرید.

2.ابعاد فلش تانک : قبل از خرید نهایی، حتما ابعاد فلاش تانک را با فضای موجود در سرویس بهداشتیان چک کنید نباید انتخاب طوری باشد که فضای زیادی در سرویس بهداشتی را اشغال کند.

3.دوام بالا در طول زمان استفاده: مدلی که انتخاب می کنید باید از لحاظ کیفیت و استحکام مواد استفاده شده در بدنه بسیار قابل اعتماد باشد.

4.کارکرد مناسب در شستشوی توالت و نصب آسان: حتما حجم مخزن و میزان آبگیری را کنترل کنید و نوع نصب توکار یا روکار را قبل از خرید بررسی کنید این که کدام مورد برای شما مناسب است مسئله مهمی است.در آخر کاربرد راحت و نصب آسان را نیز در نظر بگیرید. وجود اهرم های طنابی یا کششی استفاده را برای افراد با قد کوتاه و بچه ها راحت تر می کند. همچنین بسیاری از مخازن امکان اتصال ورودی آب در هر دو سمت چپ و راست را دارند که نصب را آسان می کند. آب بندی و فیتینگ رینگی لوله های اتصال در داخل یکدیگر بدون نیاز به نوار تفلن و غیر نیز موجب سهولت و سرعت در نصب می گردد.

5.جلوگیری از رشد و انتقال آلودگی : اگر به نظافت در محیط بهداشتی خانه حساس هستید از فلاش تانک های آنتی باکتریال استفاده کنید که از ایجاد بیماری های عفونی نیز جلوگیری می کنند.

6.زیبایی ظاهری در طرح و رنگ: اهمیت زیبایی و حفظ هارمونی در فضای سرویس بهداشتی را جدی بگیرید. شکل ظاهری مخزن از نظر زیبایی و اشغال فضای سرویس بهداشتی دارای اهمیت است. امروزه بیشتر از مخزن های باریک استفاده می گردد که زیاد از دیوار جلو نمی آیند. این موضوع علاوه بر اشغال فضای کمتر و زیبایی بیشتر، با افزایش ارتفاع مخزن به بهبود فشار آب فلاش تانک منجر می گردد.

7.صرفه جویی در مصرف آب: برای صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه صورتحساب دوره ای آب، از مدل های دوزمانه استفاده کنید تا میزان خروجی آب را طبق نیاز تعیین کنید.

دلایل خرابی فلش تانک

  • 1.آب بندی فلش تانک
  • 2.کمترشدن تخلیه آب
  • 3.چکه کردن آب
  • 4.عدم تخلیه آب
  • 5.ریختن آب از مخزن فلش تانک

نتیجه گیری:

همانطور که دیدید انتخاب فلش تانک هم از نظر بهداشتی و هم از دیدگاه صرفه جویی در مصرف آب و هزینه ها موضوع مهمی برای هر خانه است. در این مقاله سعی شد تمامی موارد و نکاتی که باید در انتخاب و نوع فلش تانک بدانید به شما آموزش داده گردد.پس امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد

مطالب بیشتر :

معرفی انواع روشویی

منبع: هومتیک
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2198

به "معرفی انواع فلش تانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع فلش تانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید