ماکرون باز هم بر مرگ مغزی ناتو اصرار کرد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز چهارشنبه بار دیگر بر گفته های پیشین خود درباره مرگ مغزی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تأکید کرد.

ماکرون باز هم بر مرگ مغزی ناتو اصرار کرد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره اینکه آیا هنوز به گفته های خود در این خصوص معتقد است، گفت: بله قطعا. در حقیقت، آن صحبت ها باعث شد که بعضی مباحث جدی و بنیادین آغاز گردد.

امانوئل ماکرون در این باره ادامه داد: مهمترین آن ها هم نحوه رسیدن به صلح پایدار در اروپا است. به نظرم، این از وظایف ما است که ابهامات آسیب زا را مطرح نموده و یک بحث راهبردی واقعی را آغاز کنیم.

این در حالیست که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دیروز سه شنبه در سخنانی به موضع گیری اخیر رئیس جمهوری فرانسه درباره مرگ مغزی ناتو واکنش نشان داد.

ینس استولتنبرگ در این خصوص گفت: ناتو با مرگ فاصله دارد یا دست کم مغز این سازمان هنوز زنده است. اتحاد اروپایی نمی تواند جایگزین اتحاد ناتو گردد و ما به هر دو احتیاج داریم. باید این موضوع را بدانیم که به خصوص پس از برگزیت، اتحادیه اروپا نمی تواند به تنهایی از اروپا دفاع کند.

این درحالیست که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه گذشته در سخنانی به انتقادها از وی در مورد موضع گیری خود درباره ناتو واکنش نشان داد.

رئیس جمهور فرانسه در مجمع صلح که در پاریس برگزار گردید در این خصوص گفت: آن هایی که حاضر نیستند ناکارآمدی سازمان های بین المللی را ببینند، رفتاری تصنعی و ریاکارانه دارند. ما به همکاری های بیشتر احتیاج داریم. بعضی از سازمان های بین المللی کارآیی و سودمندی خود را از دست داده اند و هیچکس نمی داند که در چه مسیری گام بر می دارند.

لازم به ذکر است، ماکرون در هفته های گذشته در مصاحبه ای خاطرنشان کرد که به دلیل اقدامات آمریکا ناتو دچار مرگ مغزی شده است. این سخنان ماکرون با واکنش های منفی زیادی از سوی کشورهای مختلف از جمله آلمان روبرو شد.

شایان ذکر است، دستور کار نشست دیروز و امروز ناتو تمرکز بر تروریسم، کنترل تسلیحاتی و روابط با روسیه است و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفته است که عوامل وحدت ناتو بیش از عوامل تفرقه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 506

به "ماکرون باز هم بر مرگ مغزی ناتو اصرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون باز هم بر مرگ مغزی ناتو اصرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید