رهبران تروئیکای اروپا دیدگاه هایشان درباره ایران را هماهنگ می نمایند

به گزارش مجله کارنیکان، یک رسانه انگلیسی گزارش داده رهبران سه کشور اروپایی طی دیداری در نیویورک راهبردهای خود درباره ایران را هماهنگ خواهند کرد.

رهبران تروئیکای اروپا دیدگاه هایشان درباره ایران را هماهنگ می نمایند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه انگلیسی امروز دوشنبه از اختلاف میان کشورهای اروپایی بر سر عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی خبر داده اند.

خبرگزاری رویترز فرانسه و انگلیس بر سر اینکه چه کسی را بابت حمله به مجتمع های نفتی شرکت آرامکو در عربستان سعودی متهم نمایند، دچار اختلافند. این رسانه ادعا نموده این اختلافات می تواند کوشش ها برای کاستن از تنش ها میان ایران و آمریکا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را پیچیده کند.

پیش از این بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قبل از عزیمت به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی بر خلاف سایر کشورهای اروپایی و همسو با آمریکا ایران را به حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی متهم کرد.

جانسون در جمع خبرنگارن گفت: انگلیس با درجه احتمال بالا، ایران را بابت حمله به آرامکو مسئول می داند. ما فکر می کنیم بسیار احتمال دارد که ایران مسئول باشد.

وی در ادامه گفت: ما با دوستان آمریکایی و اروپایی خودمان کوشش خواهیم کرد پاسخی طراحی کنیم که از تنش ها در منطقه خلیج [فارس] بکاهد.

به نوشته رویترز، این سخنان جانسون در تعارض مستقیم با مقام های فرانسوی دارد که کوشش نموده اند از مقصر شمردن مستقیم تهران اجتناب نمایند.

ماکرون قبل از عزیمت به نیویورک در مصاحبه ای با نشریه لوموند فرانسه گفت: برای مقصر شناختن دیگران [درباره حمله آرامکو] باید بسیار محتاط بود.

عربستان سعودی و آمریکا بدون ارائه شواهد مستند ایران را به حمله در روز 23 شهریورماه به مجتمع نفت عربستان سعودی متهم نموده اند. این در حالی است که انصارالله یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

خبرگزاری رویترز در ادامه این گزارش از قصد رهبران تروئیکای اروپا برای دیدار به منظور هماهنگ سازی راهبردهای خود در قبال ایران قبل از دیدار با روحانی و ترامپ خبر داده است.

به نوشته این خبرگزاری امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قبل از دیدار با روسای جمهور آمریکا و ایران به منظور هماهنگ سازی راهبرد خود در مورد ایران با یکدیگر دیدار و رایزنی خواهند کرد.

یک مقام ارشد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت کشورهای عربی، ایالات متحده، اروپایی ها و دیگران باید برای کاستن از تنش ها به دیپلماسی دسته جمعی متوسل شوند.

این مقام گفت: رایزنی ها دیگر باید بر برجام متمرکز باشد بلکه باید برنامه موشکی و رفتارهای نادرست این کشور مد نظر قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 287

به "رهبران تروئیکای اروپا دیدگاه هایشان درباره ایران را هماهنگ می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران تروئیکای اروپا دیدگاه هایشان درباره ایران را هماهنگ می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید