علاقه مندی تجار آلمان برای همکاری با همتایان ایرانی

به گزارش مجله کارنیکان، معاون سفیر آلمان در ایران گفت: بخش خصوصی، تجار و بازرگانان کشور آلمان بسیار علاقمند به ایجاد مراودات تجاری با تجار ایران به ویژه استان فارس و شهر شیراز هستند.

علاقه مندی تجار آلمان برای همکاری با همتایان ایرانی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، الیور اشتاکنبرگ در دیدار با نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس اعلام کرد: باتوجه به شرایط موجود اقتصاد ایران، آلمانی ها به دنبال آنالیز شرایط ایران و کشف راه چاره برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی خود با تجار ایرانی هستند.

وی اضافه نمود: این درحالی است که کشور ایران و آلمان تحت دولت دیگری مجبور به تغییر سیاست ها در قبال یکدیگر شدند که این برخلاف خواست دو کشور است.

اشتاکنبرگ اضافه نمود: کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپایی متعهد به حفظ ایران در برجام هستند که کشور ایران باید در این زمینه صبر بیشتری داشته باشد .

معاون سفیر آلمان در ایران با تاکید بر انجام اقدامات لازم در خصوص تقویت مراودات استان فارس و کشور ایران اضافه نمود: به دنبال شناسایی پتانسیل ها و توانمندی های استان فارس در بخش های مختلف هستیم زیرا شنیده های ما این است که استان فارس ظرفیت های ویژه ای در بخش های مختلف دارد .

وی ادامه داد: به زودی هفته آلمان در شیراز برگزار می گردد که زمینه های فرهنگی، آموزشی و تحصیلی نخستین گام برقراری مراودات ما با استان فارس خواهد بود .

اشتاکنبرگ گفت: از سوی دیگر ارتباط و مذاکرات خوبی مابین دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان برقرار شده که می تواند بر تقویت ارتباطات دو طرف بیفزاید .

معاون سفیر آلمان در ایران گفت: سفارت آلمان به دنبال تسهیل شرایط و فرآیند صدور ویزا برای تجار و فعالان اقتصادی ایران به کشور آلمان هستیم که به زودی در این زمینه اقدامات خوبی انجام می گردد .

زمینه افزایش همکاری اقتصادی استان فارس و آلمان وجود دارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس هم گفت: زمینه های فراوانی برای افزایش همکاری و مراودات اقتصادی مابین استان فارس و آلمان وجود دارد .

به گزارش خبرنگاران محمدصادق حمیدیان گفت: مراودات تجاری ایران و آلمان در سالهای گذشته دستخوش تغییرات شده که از دلایل آن می توان به وجود بازار بزرگ ین در ایران و تحریم ها بوده است.

وی اضافه نمود: بسیاری از واحدهای فراوریی ما در بخش های مختلف فراوری، تجهیزات و راهبری مهندسی از کشور آلمان بهره برده اند و این برای ما بسیار مهم است .

حمیدیان گفت: استان فارس حدود 0.7 مساحت کشور، 5.6 درصد جمعیت و 4.7 فراوری ناخالص داخلی و فراوری 11 درصد محصولات فراوریی کشاورزی کشور ایران را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر بیشترین صادرات ما به کشورهای حوزه خلیج فارس و بیشترین واردات ما از چین و امارات متحده عربی است .

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه نمود: در 20 سال گذشته صندلی بالای تجارت کشور آلمان با ایران به ویژه در زمینه ماشین آلات کشاورزی تنزل یافته، در حالی که تکنولوژی آن کشور برای ما حائز اهمیت است .

وی ادامه داد: زمینه های مساعدی برای برقراری ارتباط اقتصادی مابین استان فارس و کشور آلمان وجود دارد که بخش هایی از جمله گیاهان دارویی ماشین آلات کشاورزی از بخش های مورد توجه است .

حمیدیان گفت: با در نظر دریافت شرایط اقتصاد داخلی و خارجی، علاقه مند به افزایش و توسعه فعالیت های اقتصادی با بخش خصوصی کشور آلمان هستیم .

او ادامه داد: اتاق در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی مشتمل بر ظرفیت های صادراتی و فراوریکنندگان و صادرکنندگان استان فارس است که در صورت احتیاج این بانک اطلاعاتی و اطلاعات بیشتر در بخش های اقتصادی استان را در اختیار کشور آلمان قرار می دهیم .

حمیدیان یکی از الزامات افزایش همکاری ها را تسهیل شرایط حضور تجار ایرانی در آلمان مطرح کرد و اضافه نمود: احتیاج است سفارت کشور آلمان نسبت به صدور ویزای دانشگاهی و تجاری برای افزایش مراودات تجاری بین دو کشور ایران و آلمان اقدامات ویژه ای انجام دهد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 31

به "علاقه مندی تجار آلمان برای همکاری با همتایان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مندی تجار آلمان برای همکاری با همتایان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید