چرا مهاجرت به کانادا به وسیله کار پرطرفدار است؟

به گزارش مجله کارنیکان، احساس رفاه و آرامش زمانی به وجود می آید که پول و عایدی کافی داشته باشید. اینجاست که دیگر نگران نیستید که هشت تان گرو نُه باشد. دخل و خرجتان با هم می خواند و کیفیت بالایی را در زندگی تجربه می کنید.

چرا مهاجرت به کانادا به وسیله کار پرطرفدار است؟

حال سوال مهمی مطرح می گردد؛ آیا با تخصصی که دارید می توانید چنین عایدی بالایی را در کشور خودتان بدست آورید؟

پاسخ این سوال کاملا تعیین است. برای داشتن یک شغل خوب و عایدی بالا، باید صندلی کاری مناسبی را بیابید. شاید علی رغم تمام تخصص ها و مهارت های بسیاری که دارید، در کشور خودتان نتوانید شغل ایده آل و عایدی دلخواهتان را بدست بیاورید. در این شرایط یک راه منطقی وجود دارد و آن هم مهاجرت به کشوری پیشرفته و ثروتمند است. کشوری که از اوضاع مالی خوبی برخورداراست.

کانادا همان کشوری است که می تواند شما را به رویاهای تان برساند. مهاجرت به کانادا به وسیله کار یکی از پرطرفدارترین روش هایی است که متقاضیان برای رسیدن به صندلی شغلی مناسب و داشتن یک زندگی مرفه انتخاب می کنند.

نیروهای کار ماهر و استعدادهای برتر این فرصت این را دارند از بستری که کانادا برای رشد و توسعه روزافزون خود فراهم نموده، استفاده کنند و به عایدی و موقعیت شغلی که آرزویش را دارند برسند. البته از قلم نیاندازید، زمانی کانادا به بهشت برین شما تبدیل می گردد که در راهی درست قدم بردارید و کوشش کنید. برای آگاهی بیشتر از شرایط مهاجرت به کانادا به وسیله کار وارد لینک yun.ir/q5bqw6 شوید و با حرفه ای ها مشورت کنید.

حال بیایید باهم مهمترین دلایلی که کانادا را به یکی از برترین کشورها برای کار و زندگی تبدیل نموده است، آنالیز کنیم و به شما بگوییم که چطور به رویایی که در سر دارید جامه عمل بپوشانید.

وجود موقعیت های شغلی فراوان

اگر بخواهیم به یکی از دلایلی که افراد را به مهاجرت به کانادا و کار در آن ترغیب می نماید، اشاره کنیم بدون شک باید از وجود فرصت های شغلی مناسب نام ببریم.

از سال 1970 نرخ بیکاری کشور کانادا کاهش پیدا نموده است. به طوری که امروزه کانادا از لحاظ نرخ پایین بیکاری یکی از برترین کشورهای جهان به شمار میرود. براساس گزارش های اداره آمار کانادا، جمعیت سالمند این کشور در حال افزایش و ترک بازار کار است.

در این شرایط طبیعی است که هم حقوق برخی مشاغل افزایش یافته و هم بازار کار مناسبی برای جوانان و مهاجران فراهم گردد. برخورداری از حقوق مناسب، وجود فرصت های شغلی فراوان و امکان سرمایه گذاری در کانادا از جمله دلایلی هستند که هر نیروی کار ماهری را جذب می کنند.

هزاران خارجی در شرکت های کانادایی و در موقعیت های خوب و رتبه های بالای شغلی مشغول به کار هستند و ورود از کشوری دیگر مانع این امر نشده. شما هم می توانید در صورت داشتن تخصص و دانش به راحتی شغلی درخور در کانادا پیدا کنید.

حتی قوانین و سیاست های دولت کانادا شرایطی را مهیا نموده تا افرادی که برای تحصیل به اقامت به کانادا فکر می کنند هم آینده شغلی پس از فارغ التحصیلی خود را تضمین شده بدانند و خیال شان درمورد داشتن شغل پس از اتمام این دوره راحت باشد.

اوضاع مالی مناسب

همان طور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد، رفاه و آسایش مستلزم داشتن عایدی خوب و بالاست و این مورد هم در کشوری که از شرایط مالی نابسمانی برخوردار نیست، امکانپذیر نیست.

کشورهای کانادا، فرانسه، آمریکا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلستان، قدرتمندترین اقتصادهای جهان را تشکیل می دهند. جالب است بدانید که رشد صنایع مختلف از جمله فناوری، کشاورزی و تولیدات صنعتی حتی موجب شده قیمت خانه در برخی از منطقه ها کانادا روندی نزولی داشته باشد. این بدان معناست که خانه اولی ها می توانند با استفاده از حساب بانکی و مزایای ویژه، اقدام به خرید خانه در کانادا کنند. به همین علت، امکان خرید خانه شخصی برای شهروندان و مهاجران ساکن کانادا فراهم است. این موضوع عامل محرک خوبی برای مهاجرت به کانادا و کار در این کشور است.

شرایط مساعد نیروی کار

نرخ بیکاری بسیار پایین، دسترسی به فرصت های شغلی فراوان تا به اینجا تنها بخشی از دلایلی بودند که مهاجرت کاری به کانادا را پرطرفدار نموده اند. وجود شرایط مناسب کاری از جمله حقوق و مزایای نیروی کار در کانادا هم از مواردی است که مهاجران را ترغیب می نماید تا برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنند.

خوشبختانه دولت کانادا سیاست های مختلفی را برای محافظت از نیروی کار در پیش گرفته و از لحاظ حقوق، مزایا، مرخصی و تعطیلات به اسم برترین کشور در آمریکای شمالی شناخته می گردد. کانادا تنها کشور در آمریکای شمالی است که دارای قانون مرخصی اجباری و 2 هفته مرخصی با حقوق تضمین شده است. علاوه بر مرخصی، بر اساس استان بین 6 تا 10 روز تعطیلات رسمی هم وجود دارد.

بعلاوه خدماتی مثل بیمه کارمندی، برنامه بازنشستگی و… هم در دسترس نیروهای کار واقع شده است. ضمن این که کارمندان در کانادا می توانند در هنگام تولد فرزندشان از مرخصی والدین که 18 ماه است هم استفاده کنند.

علاوه براین موارد دستمزد نیروی کار در کانادا یکی بالاترین دستمزدها در جهان به شمار میرود. براساس آمار دولت کانادا، حداقل دستمزد ساعتی نیروی کار در این کشور 15 دلار است البته این مقدار به استانی که در آن مشغول به کار هستید بستگی دارد.

برای مهاجرت کاری به کانادا چه روش هایی وجود دارد؟

سه موردی که پیش تر به آن ها پرداختیم از مهمترین دلایلی هستند که نیروهای کار را ترغیب می نماید تا کشورشان را ترک نموده و کانادا را به اسم مقصد انتخاب کنند. اما اینکه این افراد از کدام روش جهت دریافت ویزای کار کانادا اقدام می کنند، بسیار مهم است.

برای کار کردن در کشوری همانند کانادا راه ها و روش های مختلفی وجود دارد. یکی از روش های مهاجرت کاری به کانادا استفاده از برنامه های کاری فدرال است. در صورت انتخاب این روش، ابتدا باید در سیستم اکسپرس انتری ثبت کنید و امتیاز لازم برای پذیرش از سوی دولت کانادا را بدست بیاورید. موارد بسیاری مثل سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و… می توانند به کسب امتیاز شما در این راه یاری کنند.

روش دیگر استفاده از برنامه اسکیلد ورکر یا جذب نیروهای متخصص است. این روش تحصیلات دانشگاهی بالا می خواهد و همه مشاغل به جز شاخه های پزشکی را پوشش می دهد.

راه آخر استفاده از برنامه های نامزد های استانی است. در مهاجرت استانی به کانادا دولت کانادا با توجه به احتیاج هر استان برای جذب نیروی کاری، اجازه کار صادر می نماید و چنانچه استانی در کانادا احتیاج به نیروی کار ماهر داشته باشد، متقاضیان را به آن استان روانه می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1877

به "چرا مهاجرت به کانادا به وسیله کار پرطرفدار است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مهاجرت به کانادا به وسیله کار پرطرفدار است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید