سفر زیارتی نخست وزیر پاکستان به هند

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران : نخست وزیر پاکستان که برای یک سفر زیارتی به هند سفر نموده بود مورد استقبال گرم وزیر خارجه هند نهاده شد.

سفر زیارتی نخست وزیر پاکستان به هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس 24؛ رجا پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان که برای زیارت یک مرقد مقدس وارد هند شده بود مورد استقبال گرم سلمان خورشید، وزیر خارجه هند نهاده شد.

پرویز اشرف در حالی مورد استقبال گرم خورشید نهاده شد که این اولین سفر وی به هند به عنوان نخست وزیر پاکستان به هند بود. این سفر در حالی صورت گرفت که دو کشور اخیرا اختلافات مرزی زیادی با یکدیگر داشته اند.

وزیر خارجه هند با بیان اینکه در این سفر مذاکراتی جدی انجام نخواهد شد، گفت: هند خشنود است که میزبان نخست وزیر پاکستان بوده و بدین وسیله به دنبال گسترش میهمان نوازی خود است.

اشرف بالاترین مقام پاکستانی است که از آوریل گذشته و در پی سفر مشابه عاصف علی زرداری، رئیس جمهور این کشور به هند سفر می نماید.

پرویز اشرف و خانواده اش قصد دارند که سفر یک روزه ای را به مرقد خواجه غریب نواز داشته باشند.

رابطه میان دو کشور در ماه های ژانویه و فوریه و به دنبال کشته شدن شش سرباز در منطقه مرزی کشمیر به تیرگی گرائید. از میان کشته شده ها 4 سرباز پاکستانی و دو تن دیگر هندی بودند.

البته گویا این استقبال چندان گسترده نبوده است. رئیس مرقد اجمیر هند نسبت به سفر اشرف اعتراض نموده و از وی خواست سر یکی از سربازان هندی را که در جریان درگیری با نیروهای پاکستانی از تن جدا شده بود، به خانواده اش بازگرداند.

وی روز آدینه اعلام نموده بود که در جریان زیارت، اشرف را همراهی نخواهد کرد.

البته این اعلام نارضایتی تغییر چندانی در برنامه سفر اشرف ایجاد نخواهد کرد، زیرا اعضای ارشد دیگر این مرقد وی را همراهی خواهند کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 404

به "سفر زیارتی نخست وزیر پاکستان به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر زیارتی نخست وزیر پاکستان به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید