خبرنگاران واکنش محتاطانه انگلیس به واکسن جدید کرونا

به گزارش مجله کارنیکان، لندن - خبرنگاران - نخست وزیر انگلیس در واکنش به نتایج موفقیت آمیز آزمایش واکسن جدید کرونا توسط محققان شرکت آمریکایی فایزر توضیح داد که تا زمان تکمیل مراحل تائید این دارو، در انگلیس توزیع نخواهد شد.

خبرنگاران واکنش محتاطانه انگلیس به واکسن جدید کرونا

به گزارش خبرنگاران، بوریس جانسون روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه دولت از دفتر نخست وزیری اضافه کرد: هنوز در روزهای اولیه از کشف این واکسن هستیم تا به عنوان یک راهکار به آن نگاه کنیم.

وی شرح داد که در این مقطع می توانم اعلام کنم اگر زمانی این واکسن تائید شد ما در انگلیس آماده استفاده از آن خواهیم بود.

به گفته نخست وزیر انگلیس، این کشور 300 میلیون دوز واکسن احتمالی کرونا را از 5 شرکت بین المللی سفارش داده است. بنابراین اگر واکسن فایزر تمام آزمایش های بهداشتی را پشت سر بگذارد و موثر باشد به وسیله یک برنامه گسترده توسط سازمان ملی درمان توزیع می گردد. اما بزرگترین اشتباه این است که در این مقطع کوشش ها (برای مهار کرونا) را شل بگیریم.

امروز (دوشنبه) شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون تک با اعلام روزی عالی برای علم و انسانیت خبر دادند که واکسن این دو شرکت روی 43 هزار و 500 نفر در شش کشور آزمایش شده و هیچ گونه نگرانی در زمینه سلامت و ایمنی مرتبط با آن مشاهده نشده است. این دو شرکت قصد دارند برای تائید استفاده واکسن تا سرانجام ماه جاری میلادی درخواست دهند.

دهها واکسن مختلف در مراحل سرانجامی آزمایش قرار گرفته است، اما این اولین واکسن است که نتایجی را نشان داده است. این روش از یک رویکرد کاملا آزمایشی استفاده می نماید که شامل تزریق بخشی از کد ژنتیکی ویروس است تا به سیستم ایمنی بدن آموزش داده گردد.

این درحالیست که آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و تنها در 24 ساعت گذشته بالغ بر 21 هزار و 350 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

بر همین اساس، انگلیس از پنجشنبه گذشته وارد دومین مرحله قرنطینه سراسری شد تا آمار شیوع کرونا در این کشور را کنترل کند. محدودیت های جدید که عمدتا شامل تعطیلی فروشگاه های غیرضروری است، به مدت چهار هفته (22 آذر) ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1219

به "خبرنگاران واکنش محتاطانه انگلیس به واکسن جدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش محتاطانه انگلیس به واکسن جدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید