خبرنگاران هرگونه تجمع عاملی برای شیوع بیشتر کروناست

به گزارش مجله کارنیکان، ارومیه- خبرنگاران- مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه هرکجا تجمع باشد، احتمال ابتلا به کرونا بسیار بالاست، ادامه داد: این تجمع می تواند صف های مختلف، دورهمی های خانوادگی یا حتی مجامع انتخاباتی در آستانه انتخابات باشد.

خبرنگاران هرگونه تجمع عاملی برای شیوع بیشتر کروناست

علی احمد آقاپور روز شنبه در جلسه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا درآذربایجان غربی اضافه نمود: گزارش هایی رسیده که بعضی مجامع انتخاباتی محرمانه و زیرزمینی در بعضی خانه باغ های اطراف شهر برگزار می گردد که این امر بسیار خطرناک بوده و احتمال ابتلا را بالا می برد، ضمن اینکه هرچه به انتخابات نزدیک شویم تعداد مجامع و میزان حضور مردم بیشتر شده و احتمال ابتلا و بستری نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع تهویه طبیعی با بازکردن درها و پنجره ها زیاد جدی گرفته نمی گردد، اضافه نمود: مهمترین عامل در جلوگیری از ابتلا به کرونا در فضاهای بسته، توجه به تهویه مستمر هواست.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه این مهم خیلی رعایت نمی گردد ولی شهفرایندان باید تووجه نمایندکه با تهویه درست هوا در فضاهای بسته، غلظت ویروس کم می گردد.

وی بیان نمود: البته باید همچنان موضوع استفاده از ماسک، توجه به فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از انجام دورهمی ها با شدت و حساسیت بیشتری توسط مردم ادامه یابد تا از بروز موارد جدید ابتلا، بستری و فوتی جلوگیری کنیم.

آقاپور با اشاره به فوت جوان 27 ساله بر اثر کرونا به خاطر حضور در عروسی اظهار کرد: این امر، نوعی اعلام خطر است که هم جوانان می توانند مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند و هم اینکه دورهمی ها در این برهه بسیار خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه میزان ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و تشخیصی بسیار پایین است، گفت: نگرانی امروز ما، افزایش بستری هاست که با ادامه این فرایند، احتمال پرشدن مراکزدرمانی افزایش می یابد و باید با همراهی مردم، از این امر جلوگیری کرد.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اضافه نمود: سیاست کلی این است که در صورت افزایش بستری ها، به سمت درمان سرپایی برویم و با تجویز داروهای مختلف، فرایند درمان را در خانه دنبال کنیم.

آقاپور تاکید نمود: مردم حتی تک علامت های ابتلا به کرونا را جدی گرفته و بلافاصله برای درمان مراجعه نمایند تا زمینه حادتر شدن بیماری فراهم نگردد.

به گزارش خبرنگاران، تا به امروز بیش از 140 هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود چهارهزار و 100 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1696

به "خبرنگاران هرگونه تجمع عاملی برای شیوع بیشتر کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هرگونه تجمع عاملی برای شیوع بیشتر کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید