خبرنگاران بانوی میاندوآبی، نشان تعاونی برتر کشور را کسب کرد

به گزارش مجله کارنیکان، مهاباد- خبرنگاران- مسوول امور بانوان فرمانداری میاندوآب گفت: یک واحد تولیدی پوشاک و لحاف در این شهرستان در نهمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان تعاونی برتر کشور انتخاب و تجلیل شد.

خبرنگاران بانوی میاندوآبی، نشان تعاونی برتر کشور را کسب کرد

حاجیه آهنگری روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تعاونی فراوری پوشاک و لحاف شماره 431 میاندوآب به مدیریت یکی از بانوان فعال این شهرستان بنام مهین دولت پرور سال جاری برای نهمین سال متوالی توسط خانه تعاون گران کشور به عنوان واحد برتر با موضوع تعاونی ها و مسوولیت اجتماعی جزو 35 تعاونی برتر کشوری شناخته شد.

وی با بیان اینکه خانه تعاون گران کشور در راستای تعالی سازمانی تعاونی ها، اتحادیه ها و اتاق های تعاون هر ساله به ارزیابی و اعطای جایزه تعالی مدیریت تعاونی به تعاونی های برتر کشور اقدام می نماید، اضافه نمود: تعاونی 431 فراوریی پوشاک و لحاف در میاندوآب سال جاری به علت شیوع کرونا زمینه فعالیت خود را به فراوری ماسک، لباس گان و البسه بیمارستانی برای کادر درمان تغییر داد و همچنین اقدام این تعاونی در ارایه الگوی تهیه فری سایز در زمینه فراوری لباس های بیمارستانی مورد پذیرش تعاون گران کشور واقع شد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل این تعاونی فراوریی همچنین پیروز به دریافت لوح تقدیر به صورت مجازی شده بود، گفت: روز پنج شنبه نیز مدیرعامل این تعاونی به عنوان پیشکسوت در این عرصه و اعلام آمادگی در بحران های اجتماعی به ویژه در ایام کرونایی و یاری به اقتصاد جامعه توسط شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل شد.

مدیر تعاونی 431 فراوریی پوشاک و لحاف میاندوآب اظهار کرد: سال جاری نیز در پی شیوع ویروس کرونا با توجه به احساس مسوولیتی که نسبت به کشور و هموطنانمان داشتم، با شعار چوعضوی بدرد آورد روزگار، دگرعضوها رانماند قرار فعالیت خود را برای دوخت و فراوری لباس کادر درمان و ماسک های حرفه ای با قابلیت استریل تغییر دادیم.

امهین دولت پرور با بیان اینکه از سال 1382 فعالیت خود را با هدف اشتغال زایی به زنان سرپرست خانوار در طبقه زیرزمین منزل خود با همکاری هفت نفر از بانوان شهرستان آغاز نموده است، گفت: پس از مدتی فعالیت با فروش طلاهای خود ضمن گسترش فعالیت هایمان، علاوه بر آنکه این واحد را به یک واحد فراوریی عظیم و تعاونی تبدیل کردیم، برای 80 نفر از بانوان میاندوآبی نیز ایجاد اشتغال نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه همچنین برای چندمین سال متوالی به عنوان تعاونی برتر کشوری و استانی برگزیده می شویم، اضافه نمود: از کوچکترین و حتی تمام فضای منزل مسکونی خود در راه فراوری استفاده نموده ایم به طوری که از راه پله برای فراوری انواع گل های زینتی، از پشت بام برای فراوری تشک و لحاف به صورت سنتی و پرورش انواع مرغ بومی، بلدرچین و کبک، از پارکینگ برای کارهای مربوط به برش پارچه ها استفاده نموده ایم.

وی با اینکه اکنون در تمام زمینه های مشاغل خانگی فعالیت داریم، گفت: همچنین سال جاری در محل موسسه خیریه گل های باغ رحمت میاندوآب (محل نگهداری بیماران اعصاب و روان) که دارای فضای عظیمی است در زمینه خیاطی، کشت انواع گل و گیاهان زینتی و فراوری محصولات خانگی فعالیت خواهیم کرد و 50 درصد درآمد خود را به این موسسه اختصاص می دهیم.

دولت پرور همچنین اعلام کرد: در راستای گسترش فعالیت خود راه اندازی دهکده مالی را با هدف تحقق جهش فراوری در دستور کار قرار داریم و زمینی هم از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان در اختیارمان قرار داده شده و از این حیث از این اداره و فرمانداری شهرستان که پیگیر این مهم بودند قدردانی می کنم.

این تعاونی فراوریی پوشاک در راستای مبارزه با بیماری کرونا بیش از 150 هزار عدد ماسک، لباس گان و لباس سرهم ویژه کادر درمان فراوری و بخش زیادی از آن را به طور رایگان در اختیار مراکز درمانی شهرستان میاندوآب به ویژه بیمارستان بستری بیماران کرونایی تحویل داد.

19 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی با 711 نفر عضو و با سرمایه هشت میلیارد و 500 میلیون ریالی در شهرستان میاندوآب راه اندازی شده است.

میاندوآب مقام نخست را زمینه تعداد و اعتبار صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

راه اندازی این صندوق ها تأثیر بسزایی در توانمندسازی زنان روستایی، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصاد مناطق روستایی داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1421

به "خبرنگاران بانوی میاندوآبی، نشان تعاونی برتر کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانوی میاندوآبی، نشان تعاونی برتر کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید