ریسه های ال ای دی رنگی و کاربرد آن

به گزارش مجله کارنیکان، به غیر از دستگاه های تلفن همراه، خودروها یا تجهیزات پزشکی، حوزه روشنایی نیز در حال تحول بزرگی است، در واقع ریسه های LED به تدریج به فضا های زندگی و بعلاوه مکان های عمومی وارد شده اند. آخرین کشف بزرگ در این زمینه لامپ های ریسه ای LED است. با داشتن عملکرد های بهینه نسبت به لامپ های LED معمولی، آنها کاربرد و دکوراسیون را به طور همزمان ترکیب می نمایند.

ریسه های ال ای دی رنگی و کاربرد آن

ریسه های LED برای بسیاری از منطقه ها مختلف مانند استخرها، تئاترها، سینماها، تالارهای شهر، هتل ها و نمایشگاه ها روشنایی مناسبی هستند. آنها بعلاوه به طور فزاینده ای در خانه محبوب می شوند، به عنوان یک خط راهنما برای پیاده روها یا به عنوان حاشیه در تراس. نورپردازی کانتور خانه یا سوله باغ نیز از کاربردهای ریسه ال ای دی است. می توانید از ریسه های ال ای دی هم در فضای باز و هم در داخل خانه بهره ببرید.

بسیاری از مردم با یک نوار LED روبرو شده اند، یک برد مدار چاپی انعطاف پذیر که دستگاه های صرفه جویی در مصرف انرژی به آن متصل می شوند. این باندها بسیار منعطف هستند و می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند. این امر در کنار قابلیت تنظیم طول و تعدادی ویژگی دیگر، نورپردازی LED در منازل، کلبه ها، مراکز خرید و مراکز فرهنگی را به یک فعالیت پرطرفدار تبدیل نموده است. لامپ های ال ای دی گرما ساطع نمی نمایند، اجسام اطراف را گرم نمی نمایند، به این معنی که نگران خطرات آتش سوزی در سطح پله های خانه و اجزای آن نباشید. باید توجه داشته باشید که تنها موردی که بایستی به نوار وصل گردد فقط دو منبع تغذیه می باشد. یکی برق را به روشنایی تبدیل می نماید، دیگری به شبکه خانگی متصل می گردد.

کاربرد ریسه های ال ای دی

ریسه های ال ای دی کاربرد های زیادی دارد که در ادامه به شرح چند مورد از آن خواهیم پرداخت.

1- استفاده از ریسه ال ای دی در فضای بیرون

هنگام تزئین خانه، گاهی اوقات تمایل به تمرکز بر روی فضای داخلی وجود دارد و در عین حال از نورپردازی بیرونی غفلت می گردد یا اینکه آن را به چیزی کاملاً کاربردی تبدیل کنید. اما به لطف ریسه های LED، می توانید به راحتی نور حیاط، تراس یا باغ خود را زیبا کنید تا آن را به فضای زندگی واقعی تبدیل کنید. به همان مقدار که فضای داخلی شما دلپذیر و دنج است برای نصب آنها، بهره برداری از عناصر موجود می تواند جالب باشد، مثلاً آن ها را دور یک درخت بپیچید یا دیواری را بپوشانید. مزیت نورپردازی تزئینی این است که چشم انداز ای را ارائه می دهد که حتی از داخل نیز می توانید از آن لذت ببرید.

2- استفاده از ریسه های ال ای دی برای روشن کردن فضای داخلی خود

ریسه های بسیار همه کاره و سبک اکسسوری مناسبی برای انرژی بخشیدن به دکوراسیونی هستند که خیلی عاقلانه یا خارج از مد است بدون کار یا سرمایه گذاری پرهزینه. فقط آنها را در محل انتخابی خود وصل کنید تا فضای داخلی خود را تقویت کنید. بنابراین جای تعجب نیست که این نوع نورپردازی بسیار شیک است.

3- برای روشنایی راهروها و پله ها

ریسه های ال ای دی نه تنها عملکرد زیبایی دارند، بلکه به عنوان نورپردازی برجسته نیز بسیار مفید هستند. آنها به راحتی نصب می شوند و بدون آغاز کار، روشنایی راهرو یا راه پله ای را که خیلی تاریک است تقویت می نمایند. یک ریسه زیبا که با دقت انتخاب شده است، این مکان های عبور را نیز درخشان می نماید. با مراقبت از جزئیات دکوراسیون خود تا گوشه های فراموش شده، نتیجه زیبایی به دست خواهید آورد.

4- ریسه های LED برای یک آشپزخانه دنج

در خانه ها، آشپزخانه مکانی برای جمع شدن خانواده است. و با این حال، جو اغلب ضد عفونی شده و روشنایی سرد و کاربردی است. تماشا آشپزخانه هایی که با یک چراغ سقفی روشن می شوند عادی است. چرا آشپزخانه خود را با ریسه های LED تزئین نکنید؟ زمانی که آشپزخانه به اتاق نشیمن باز باشد، این امر عاقلانه تر می گردد تا این دو اتاق را با هم هماهنگ نموده و آنها را به یک فضای زیبا برای آرامش تبدیل کنید.

مزایای استفاده از ریسه های ال ای دی

  • صرفه جویی در انرژی

ریسه های ال ای دی در فضای باز بیش از 90 درصد انرژی را نسبت به لامپ صرفه جویی می نمایند. وات کمتر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. عمر طولانی لامپ LED می تواند هزینه تعمیر و نگهداری تعویض مکرر لامپ را کاهش دهد.

  • ایمنی و نصب آسان

ریسه های ال ای دی ایمنی را تضمین می نماید. برای استفاده کافیست چراغ را به پریز وصل کنید تا تمامی نقاط روشن گردد.

علاوه بر این، لامپ های ریسه ای LED میدان الکترومغناطیسی ندارند. علاوه بر این، هیچ اشعه ماوراء بنفش نیز در طول استفاده از آنها ساطع نمی گردد. این امر ایمنی را برای سلامتی او تضمین می نماید. سپس، لامپ های LED ریسه ای نیز حاوی جیوه، ماده مضر برای بدن نیستند.

  • ضد آب

چراغ های ریسه ای LED در فضای باز ضد آب هستند و برای استفاده در فضای باز بی خطر هستند. از چراغ های ریسه ای می توان با خیال راحت برای تزئین عروسی ها و مهمانی های مختلف در فضای باز استفاده کرد.

  • انتشار کم گرما

علاوه بر این، انتشار گرما به وسیله این نورافکن LED بسیار کم است. مهم است که بدانید یک لامپ رشته ای LED می تواند همزمان نور را به جلو بفرستد و گرما را به عقب پخش کند. این به لطف وجود یک بازتابنده دو رنگ در سیستم آن امکان پذیر است.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد ریسه های ال ای دی وسیله ای هستند که کم مصرف هستند و برای تزئین مجالس عروسی و مهمانی های مختلف گزینه عالی هستند. ریسه ها در برابر باران شدید مقاومت می نمایند. ایده آل برای داخل و خارج از منزل هستند. آیا در خصوص محصولات ما سوال دارید؟ هنوز مطمئن نیستید که چه چیزی برای پروژه شما برترین است؟ خدمات مشتری شایسته ما شاد خواهد شد که به شما یاری کند و راهکار ایده آل را با شما بیابد.

منبع: اتاق
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2254

به "ریسه های ال ای دی رنگی و کاربرد آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسه های ال ای دی رنگی و کاربرد آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید