حمایت دبیرکل ناتو از اوکراین و جمهوری چک در تقابل با روسیه

به گزارش مجله کارنیکان، دبیر کل ناتو در نشست خبری با استقبال از تنش زدایی مسکو با کی یف، ضمن ابراز حمایت از اوکراین گفت که ناتو با دولت جمهوری چک در زمینه اخراج دیپلمات های روسیه ابراز همبستگی می نماید.

حمایت دبیرکل ناتو از اوکراین و جمهوری چک در تقابل با روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیر کل ناتو سه شنبه گفت که ناتو انتظار دارد روسیه به تنش نظامی در مرزهای خود با اوکراین سرانجام دهد و وارد یک فرایند سیاسی گردد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو پس از ملاقات با ادوارد هگر نخست وزیر اسلواکی در یک نشست مطبوعاتی مشترک گفت که از کاهش تنش ها در مرز اوکراین و روسیه استقبال می نماید.

وی مدعی عدم احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین از سوی روسیه شد و از الگوی رفتاری این کشور ابراز نگرانی کرد. استولتنبرگ مدعی شد که ناتو، روسیه را به سرانجام دادن به تشجمع نظامی در اوکراین و اطراف آن فراخواند.

به گفته استولتنبرگ، مسکو حین رزمایش نظامی بیشترین تجمع نیروهای روس از زمان الحاق کریمه را نزدیک مرز اوکراین مستقر کرد. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه پنجشنبه گذشته خاطرنشان کرد که پس از تجمع نظامی گسترده، دستور خروج نیروهای خود از مرز اوکراین را صادر نموده است.

دبیرکل ناتو با ابرازهمبستگی شدید با دولت اوکراین گفت: ما همچنین انتظار داریم که روسیه در فرایند سیاسی حسن نیت داشته باشد زیرا تنها به وسیله مذاکره است که می توانیم یک راه چاره سیاسی پایدار پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اقدام اخیر جمهوری چک برای اخراج دیپلمات های روس گفت که ناتو با دولت چک ابراز همبستگی می نماید.

وزارت خارجه چک در روزهای گذشته 18 دیپلمات و بیش از 60 کارمند سفارت روسیه را به اتهام جاسوسی اخراج کرد.

دبیر کل ناتو در حالی مواضع ضد روسیه خود را تکرار کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه سه شنبه در نمایش قدرت به این ائتلاف و آمریکا رزمایشی را در دریای سیاه شروع کرد. این رزمایش در بحبوحه ورود یک ناو ایالات متحده در به منطقه برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس ناوگان دریای سیاه روسیه سه شنبه خاطرنشان کرد که رزمناو مسکووا رزمایشی با مهمات واقعی را با سایر کشتی ها و بالگردهای نظامی برگزار می نماید. این اعلامیه ساعاتی پس از آن صورت گرفت که نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا خاطرنشان کرد که یک ناو ایالات متحده، در حال حرکت به دریای سیاه برای همکاری با متحدان و شرکای ناتو در منطقه است. آخرین اخبار از ورود ناو آمریکایی به دریای سیاه حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1707

به "حمایت دبیرکل ناتو از اوکراین و جمهوری چک در تقابل با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت دبیرکل ناتو از اوکراین و جمهوری چک در تقابل با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید