تور کانادا: انگشت نگاری کانادا

به گزارش مجله کارنیکان، انگشت نگاری یا بیومتریک چیست؟

انگشت نگاری یا بیومتریک یکی از مراحل ضروری درخواست ویزا است. یکی از مراحل درخواست ویزای کانادا که هر متقاضی باید انجام دهد همین انگشت نگاری یا بیومتریک است. متقاضیانی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارند پس از ثبت نام برای ویزا و سپس دریافت جواب از سفارت کانادا باید در مدت 30 روز به یکی از دفاتر VACهای VFS که تحت نظر سفارت کانادا است مراجعه کنند تا مراحل انگشت نگاری را انجام دهند.نکته قابل توجه که باید بخاطر داشته باشید این است که در صورت عدم مراجعه در مدت زمان 30 روزه ،فرایند سپری شدن پفراینده کنسل و مردود اعلام می گردد، پس قبل از اتمام مدت زمان حتما برای انگشت نگاری خود اقدام نمایید.

تور کانادا: انگشت نگاری کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

درخواست ویزای کانادا تا زمانی که انگشت انگاری آن انجام نشده است به رسمیت شناخته نمی شود و به جریان نمی افتد. به چند روش می توان جهت اخذ ویزای کانادا اقدام کرد که معمول ترین و رایج ترین روش درخواست آنلاین ویزای کانادا است. در این روش متقاضی بعد از تکمیل کردن فرم آنلاین و آپلود مدارک در سایت ، یک کد رهگیری دریافت می نماید که پس از چند روز نامه ای از سمت سفارت برای شخص و یا موسسه مهاجرتی که وکالت متقاضی را بر عهده دارد ارسال می شود. در این مقاله به آنالیز فرآیند انگشت نگاری کانادا و دفاتر بیومتریک برای ویزای کانادا می پردازیم پس با ما همراه باشید.

از سال 2018 میلادی مردم اروپا ، آسیاى شرقى، آمریکا و آفریقا براى دریافت ویزاى گردشگری کانادا ،ویزای کار کانادا ، تحصیل در کانادا، اقامت دائم کانادا و یا پناهندگى باید انگشت نگاری یا بیومتریک انجام دهند.اجباری شدنٍ ،دریافت عکس و اثر انگشت که همان بیومتریک است برای تائید هویت شخص می باشد. اشخاصی که به عنوان مسافر از کشور های معاف از ویزا با مجوز مسافرت الکترونیکى (eTA) و به عنوان گردشگر وارد کانادا مى شوند، احتیاجى به گذراندن این فرایند نخواهند داشت. تمام متقاضیان 14 تا 79 سال موظف به تهیه اطلاعات بیومتریک می باشند به استثنای پناهندگان که هیچ محدودیت سنی ندارند.

چه کسانی احتیاج به انجام مراحل انگشت نگاری و عکس نخواهند داشت؟

  • افراد زیر 13 سال و بالای 80 سال سن
  • افرادی که ویزای مهاجرتی دارند
  • افرادی که مقیم کانادا هستند و کارت PR دارند
  • افرادی که پاسپورت کانادایی دارند
  • افرادی که در هنگام درخواست ویزا در خاک کانادا حضور دارند
  • دیپلمات ها ، کارمندان سازمان ملل متحد ، سازمان های دولتی که کانادا عضو آن ها می باشد

اگر ویزای کانادا دارید، قبل از اینکه ویزای قبلی شما باطل شود (یعنی شما در خاک کانادا حضور داشته باشید)، احتیاجی به انگشت نگاری نخواهید داشت. همچنین اگر شما ویزای آمریکا داشته باشید، و می خواهید کمتر از 48 ساعت در کانادا اقامت داشته باشید احتیاجی به انگشت نگاری ندارید. در زمان انگشت نگاری، متصدی ویزا با دوربین یک عکس از شما خواهد گرفت و از شما قصد دارد که انگشتان خود را روی یک صفحه شیشه ای قرار دهید. فرایند انگشت نگاری کانادا حدود 20 دقیقه برای هر متقاضی طول خواهد کشید.

جهت انجام مراحل انگشت نگاری باید ابتدا پفراینده خود را ارسال نمائید سپس با وقت قبلی به یکی از مراکز vac که مخفف (Visa application center) مراجعه نمائید. سپس منتظر جواب ویزای خود باشید.برای تسهیل ورود افراد به کانادا، متقاضیان ویزای گردشگری، کار و تحصیل فقط هر 10 سال یکبار احتیاج به انجام انگشت نگاری هنگام اخذ ویزا دارند. سفارت کانادا به طور مستقیم هیچ خدماتی به متقاضیان ارائه نمی دهد و تمام مراحل اخذ ویزا از VAC انجام میشود. موسسه مهاجرتی خبرنگاران در زمینه دریافت ویزای کانادا برای شما عزیزان خدمات لازم را ارائه می دهد ، همچنین می توانید جهت دریافت پاسخ سوال های خود در خصوص امور مهاجرتی از مشاوره رایگان موسسه مهاجرتی خبرنگاران بهره مند شوید.

مراکز انگشت نگاری نزدیک ایران:

از آنجایی که ایران با کشور کانادا مراودات سیاسی ندارد دفاتر vac در ایران وجود ندارد به همین دلیل جهت انجام انگشت نگاری باید به یکی از کشور های همسایه که این دفاتر در آنجا می باشد مراجعه نمائید ، بعضی از دفاتر vac در کشور های همسایه :

  1. ترکیه - آنکارا / Ankara, Turkey / Tel:+90 212 373 58 07İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A /Regnum Sky Tower

    Çankaya

  2. ترکیه - استانبول /, Istanbul, Turkey / Tel:+90 212 373 58 07Hacıahmet Mahallesi, Kurtuluş Deresi Caddesi No:27 / Beyoğlu
  3. عراق - اربیل Ground Floor, Ster Tower, Gulan Street Erbil, Iraq / Tel:00964(0)7502144033
  4. ارمنستان - ایروان No.:10 Vazgen Sargsyan-Yerevan-Armenia /Tel:+374 10 583786 / 543375
  5. آذربایجان - باکو 18, Yashar Husseynov Street, AZ-1069,Baku, Azerbaijan / Tel:+994125645901
  6. پاکستان - اسلام آباد 14-B Sadiq Plaza,G-9 Markaz, Islamabad/Tel:+92-51-8439344
  7. پاکستان - لاهور 20 Ex American Centre Building,Opposite Ganga Ram Hospital,Queens Road, Lahore/Tel:+92-51-8439344
  8. پاکستان - کراچی Bahria Complex IV, 4th Floor,Main Chaudhary Khaliq UZ Zaman Road.Gizri, Clifton, Karachi/Tel:+92-51-8439344
  9. عمان - مسقط Level 1, Tilal Complex, Muscat Grand Mall, Al Khuwair, Muscat, Sultanate of Oman/Tel:+968 22005083
  10. دبی - ابوظبی Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building,(Union National bank) Mina Road, Abu Dhabi/Tel:+971 4 2055881
  11. دبی - دبی Wafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2,Umm Hurair 2 - Dubai - UAE/Tel:+971 4 2055881
  12. قطر - دوحه 3rd Floor (301), Jaidah Square,Al Matar Street (Airport Road),PO Box 76, Doha, Qata/Tel:+974 40174257
  13. کویت - کویت 54th Floor, Arraya Tower, Near Courtyard by Marriott, alshuhada Street,Alasimah Governate, Kuwait City, Kuwait./Tel:+96522913770

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراکز انگشت نگاری به آدرس وب سایت زیر مراجعه نمائید:

http://www.vfsglobal.ca/Canada

نکات مهم در خصوص انگشت نگاری ویزای کانادا

  • همانطور که گفتیم متقاضیان تنها 30 روز مهلت دارند تا برای انگشت نگاری و عکس خود مراجعه نمائید در غیر این صورت پفراینده شان کنسل و مردود می شود.
  • تمام اعضای پفراینده (همسر ، فرزند و یا پدر و مادر) باید همزمان برای انگشت نگاری اقدام نمایند.
  • متقاضی نباید هیچگونه خالکوبی روی دست و صورت خود داشته باشد ، در صورت داشتن خالکوبی بایدذ قبل از انگشت نگاری آن ها را پاک کنید.
  • برای انگشت نگاری احتیاج به همراه داشتن مدارک پفراینده نیست و نامه انگشت نگاری کفایت می نماید.
  • پفراینده های درخواست ویزای کانادا ایرانیان برای آنالیز نهایی به سفارت کانادا در ترکیه (آنکارا) ارجاع داده می شود برای دریافت پاسخ به این شهر باید مراجعه نمایید.

روش صحیح انگشت نگاری:

  • انگشتان دست راست به صورت هموار بر روی اسکنر قرار بگیرند
  • انگشتان دست چپ به صورت هموار بر روی اسکنر قرار بگیرند
  • انگشت شست به صورت هموار بر روی اسکنر قرار بگیرد

نحوه دریافت وقت انگشت نگاری کانادا

از دو راه می توانید اطلاعات بیومتریک کانادا را تهیه کنید.داخل خاک کانادا و خارج از کانادا

خارج از خاک کانادا

اگر خارج از خاک کانادا هستید و برای اولین بار است که برای بیومتریک اقدام می کنید، می توانید اطلاعات بیومتریک خود را هنگامی که می خواهید برای ویزا اقدام کنید به صورت حضوری از مراکز VAC تهیه نمائید. 137 مرکز VAC در 95 کشور جهان وجود دارد که متقاضیان می توانند از آن ها درخواست بیومتریک نمایند.

داخل خاک کانادا

اگر می خواهید در کانادا به صورت حضوری اقدام کنید می توانید اطلاعات بیومتریک خود را در مراکز خدماتی کانادا ارائه دهید.اگر براى ورود به یکى از دروازه هاى کانادا (POE) به عنوان یک دانشجوى بین المللى یا کارگر موقت مجاز هستید، مى توانید اطلاعات بیومتریک خود را به یکى از دروازه های ورودی کانادایی ارسال کنید.

نوبت دهی آنلاین برای انجام بیومتریک کانادا

از تاریخ 30 نوامبر 2020 کانادا سرویس مشخص وقت برای ثبت اطلاعات بایومتریک را از سر گرفت. افرادی که در اداره مهاجرت و شهفرایندی کانادا (IRCC) پروفایل دارند، می توانند از وقت خود برای ثبت اطلاعات بایومتریک (اثر انگشت و عکس) را به صورت آنلاین تنظیم نمایند. این سیستم به متقاضیان این امکان را می دهد تا وقت خود را برای انجام بیومتریک به صورت آنلاین رزرو نمایند. اداره مهاجرت کانادا اعلام نموده که متقاضیان باید نوبت خود را به صورت آنلاین در یکی از نزدیک ترین دفاتر خدمات vac رزرو نمایند و خدمات بدون قرار قبلی امکان پذیر نمی باشد.متقاضیان اقامت دائم کانادا که در طی 10 سال گذشته اطلاعات بایومتریک خود را ارسال ننموده اند، برای درخواست مهاجرت خود باید یک وقت برای انجام این کار در نظر بگیرند. همچنین، IRCC اعلام نموده است که معافیت از ثبت اطلاعات بایومتریک برای متقاضیان اقامت موقت در کانادا و متقاضیان اقامت دائمی که در 10 سال گذشته اطلاعات بایومتریک خود را ثبت نموده اند، همچنان پا برجاست. این تصمیم به علت گسترش شیوع ویروس کرونا و مسائل ناش از آن برای مراجعه به دفاتر خدمات کانادا گرفته شده بود.

هزینه انگشت نگاری در سفارت کانادا

فرآیند بیومتریک و یا همان انگشت نگاری تنها چند دقیقه طول می کشد و هزینه آن برای هر نفر 85 دلار کانادا و برای هر خانواده دو نفره یا بیشتر 170 دلار کانادا و هزینه مربوط به بیومتریک برای گروه های 3 نفره و یا هنرمندان اجرا 255 دلار کانادا می باشد. اگر کنسولگری یا سفارت کانادا از شما بخواهد تا مشخصات بیومتریک خود را ثبت کنید باید هزینه جداگانه دیگری نیز پرداخت کنید. این هزینه، ثبت تصویر دیجیتالی و مجموعه اثر انگشتان را شامل می شود. علاوه بر این، اگر تقاضای خود را در یک مرکز تقاضای ویزای رسمی (VAC) ثبت نموده باشید، هزینه سرویس دهی این مراکز نیز اضافه خواد شد که شامل موارد زیر می شود:

  • آنالیز تکمیل تقاضای شما
  • ارسال پفراینده اپلای شما به مرکز ویزا
  • فرستادن پاسپورت ها و مراقبت از اسناد در این فرایند و تا اداره ویزا
  • پیگیری های مربوط به اپلای افراد که به صورت آنلاین ثبت شده اند

مدارک لازم جهت انگشت نگاری برای ویزای کانادا

اگر به صورت آنلاین درخواست داده باشید باید رسید درخواست ویزا را به همراه اصل پاسپورت با خود به همراه داشته باشید. اگر مبالغ مربوط به ویزا و انگشت نگاری را قبلا آنلاین پرداخت نموده اید یا مشاورین خبرنگاران آن را پرداخت نموده اند، احتیاجی به پرداخت هیچ هزینه دیگری نخواهید داشت. این امکان نیز وجود دارد که مدارک کاغذی را در یکی از دفاتر VAC تحویل داده و هزینه ویزا و انگشت نگاری را در همان دفتر پرداخت نمائید.

شما متقاضیان عزیز می توانید فرایند پیگیری خدمات بیومتریک خود را به مشاوران موسسه مهاجرتی خبرنگاران بسپارید.

منبع: اینترنت
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1329

به "تور کانادا: انگشت نگاری کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: انگشت نگاری کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید