خبرنگاران روسیه به مذاکره با اعضای برجام ادامه می دهد

به گزارش مجله کارنیکان، مسکو - خبرنگاران - معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود: روسیه به مذاکره با کشورهای شرکت کننده در برجام درباره برنامه هسته ای ایران ادامه می دهد هر چند هنوز تاریخی برای تماس های حضوری معین نشده است.

خبرنگاران روسیه به مذاکره با اعضای برجام ادامه می دهد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سرگئی ریابکوف مذاکره نماینده ارشد هسته ای روسیه روز چهارشنبه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: آنچه که مربوط به نشست های حضوری می گردد، تاریخی تعیین نشده است. در شرایط کاری به گفت وگو با همه اعضای برجام ادامه می دهیم.

لازم به ذکر است کشورهای عضو برجام پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی در ماه می سال 2018 مسائلی را که در رابطه با اجرای برجام بروز می نماید را در قالب نشست کمیسیون مشترک برجام آنالیز می نمایند و نشست های این کمیسیون تا پیش از شیوع ویروس کرونا در دنیا بطور منظم برگزار می شد.

آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام که پانزدهمین دور از این نشست های مشترک بود هفتم اسفند ماه پارسال با حضور نمایندگان کشورهای باقی مانده در برجام و نماینده اتحادیه اروپا، به میزبانی وین برگزار گردید.

آمریکا پس از خروج از برجام در اردیبهشت ماه سال 97، تحریم ها علیه ایران را با نقض قطعنامه 2231 که در تایید برجام در شورای امنیت تصویب شده بود دوباره اعمال کرد.

طرف ایرانی بارها اعلام نموده است که کشورهای به جامانده در برجام در وهله اول سه کشور اروپایی به تعهدات خود در چارچوب این توافق بین المللی عمل ننموده اند.

جمهوری اسلامی ایران به همین دلیل اعلام نموده است که برجام به صورت اولیه تایید شده قابل اجرا نیست و ایران در چند گام از تعهدات خود که به صورت داوطلبانه برای اجرای این توافق برداشته بود، صرف نظر کرد.

روسیه برای حفظ برجام کوشش می نماید و وزارت خارجه این کشور به تازگی در بیانیه ای اظهار داشت که پایبندی همه کشورهای به جامانده در برجام شرط اصلی حفظ آن است.

در این بیانیه که به شرکت سرگئی ریابکوف در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اختصاص داشت، خاطرنشان شده است: این نشست ازجمله نشست های برنامه ریزی شده و منظم بود که در آن شرایط اجرای برجام در همه موضوعات با موضوع ایجاد شرایط برای کاهش تنش ها و برطرف چالش ها و بازگشت فرایند اجرای آن به جهت عادی و چارچوب توافق شده، مرور و آنالیز شد.

در بیانیه اضافه شده است: چنین امکانی برای برجام وجود دارد و شرط اصلی، پایبندی اصولی همه کشورهای به جامانده در برجام به اجرای توافق و تمرکز بر جستجوی موثر راه چاره هایی است که از تشدید تنش جلوگیری کند و اجرای وظایفی را که برجام برای آن عقد شده و قطعنامه 2231 شورای امنیت صادر شده است را تضمین کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 892

به "خبرنگاران روسیه به مذاکره با اعضای برجام ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه به مذاکره با اعضای برجام ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید