تمرکز بر انجام پروژه های عمرانی و عملیاتی تخت جمشید

به گزارش مجله کارنیکان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، تمرکز بر انجام پروژه های عمرانی و عملیاتی تخت جمشید صورت می گیرد.

تمرکز بر انجام پروژه های عمرانی و عملیاتی تخت جمشید

نشست آنالیز نظام مسائل مرتبط با 8 پایگاه میراث ملی و جهانی استان فارس با حضور قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

در این نشست، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیران ستادی وزارتخانه و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، معاون میراث فرهنگی استان و مدیران پایگاه های ملی و جهانی این استان حضور داشتند.

در این نشست 2.5 ساعته، پس از استماع مسائل اصلی پایگاه های ملی و جهانی استان فارس و ارزیابی عملکردها، برای حل مسائل تصمیم گیری شد. انجام مسئولیت های اجتماعی، احصاء ظرفیت های تازه پایگاه ها و برنامه ریزی برای دو سال آینده از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود.

علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در این نشست گفت: در استان فارس 3 پایگاه میراث ملی و 5 پایگاه میراث جهانی داریم که مشهورترین آنها تخت جمشید و پاسارگاد هستند.

وی اضافه نمود: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید برای معاونت میراث فرهنگی بسیار استراتژیک است و تا سرانجام سال جاری برای برطرف مسائل آن و انجام پروژه های عمرانی و عملیاتی تمرکز داریم.

دارابی از مدیران پایگاه های میراثی خواست تا از دستگاه ها درباره مسئولیت های اجتماعی مطالبه گری داشته باشند و از ظرفیت خیران میراث فرهنگی غافل نشوند.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور توضیح داد: هر پایگاه میراثی کتابچه ای برای معرفی پایگاه خود مدون کند.

دارابی اظهار کرد: بدون پیوست فرهنگی، رسانه ای و گردشگری پایگاه ها معنی و مفهوم پیدا نمی نمایند. وظیفه خطیری برعهده ماست که باید درست اجرا کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2365

به "تمرکز بر انجام پروژه های عمرانی و عملیاتی تخت جمشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز بر انجام پروژه های عمرانی و عملیاتی تخت جمشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید