انگلیس: برای جوانان جایگزین واکسن آسترازنکا معرفی گردد

به گزارش مجله کارنیکان، روسای بهداشت به دلیل خطر ناچیز لخته شدن خون در بزرگسالان، هدایت خود درباره واکسن آسترازنکا را تغییر دادند و توصیه می نمایند این واکسن به افراد جوان تزریق نگردد. طبق تحقیقات از هر 100هزار نفر یک نفر دچار لختگی می گردد.

انگلیس: برای جوانان جایگزین واکسن آسترازنکا معرفی گردد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، : روسای بهداشت به دلیل خطر ناچیز لخته شدن خون در بزرگسالان، هدایت خود درباره واکسن آسترازنکا را تغییر می دهند.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد، از هر 60 هزار نفر زیر 40 سال که واکسن آسترازنکا را دریافت نموده اند، یک نفر دچار عارضه لختگی خون شده و این درحالیست که این آمار به طور کلی یک نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

مقامات بهداشتی انگلیس امروز اعلام کردند، برای افراد زیر 40 سال باید جایگزین واکسن آسترازنکا ارائه گردد، زیرا تزریق این واکسن با عارضه لخته خون ارتباط دارد؛ گرچه بروز عارضه بسیار نادر است.

براساس داده های موجود، در بیش از 22 میلیون تزریق حدود 242 لختگی خون بروز نموده که ازین تعداد نیز 49 نفر جان باختند.

شرکت داروسازی آسترازنکا در بیانیه ای متذکر شد: عوارض جانبی لخته شدن خون ناشی از واکسن آسترازنکا به قدری نادر است که سازمان دارویی اروپا و سازمان تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی انگلیس تصمیم گرفته اند این واکسن را در بازار نگه دارند و نتیجه گرفتند که مزایای تزریق این واکسن بیشتر از خطرهای آن است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1722

به "انگلیس: برای جوانان جایگزین واکسن آسترازنکا معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: برای جوانان جایگزین واکسن آسترازنکا معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید