تور فرانسه ارزان: استقبال سرد فرانسه از وزیر امور خارجه آمریکا

به گزارش مجله کارنیکان، ایرنا نوشت: آنتونی بن، وزیر امور خارجه آمریکا که در ماه ژوئن (تیر) به پاریس سفر نموده بود، در پی بحران پیمان آکوس، بار دیگر برای کاهش تنش ها و بازسازی اعتماد در روابط واشنگتن- پاریس راهی فرانسه شد اما این بار با استقبال سرد مقامات فرانسوی روبرو شد.

تور فرانسه ارزان: استقبال سرد فرانسه از وزیر امور خارجه آمریکا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش روزنامه فرانسوی لاتریبون، آنتونی بن، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا که برای شرکت در نشست سازمان همکاری مالی به پاریس سفر نموده، قرار است با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود ملاقات و گفت گو کند، تا به امروز هیچ گونه ملاقاتی با امانوئل مکرون در دستور کار نیست.

این روزنامه فرنسوی اضافه نمود: به گفته مقامات فرانسوی، سفر بن به پاریس برای برداشتن گام هایی به سوی بازسازی اعتماد اجرا شده، هرچند که خروج از این بحران زمان بر و مستلزم اقدامات مشخصی از سوی ایالات متحده است.

به نوشته لاتریبون، کارن دونفراید، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا پیش از سفر بن گفت: گفت وگوهای ما باید به اقدامات مشخصی منجر گردد که نشان دهد چگونه با همکاری یکدیگر، اعتماد را باز گردانیم.

در پی امضا توافقنامه دفاعی آکوس میان استرالیا، ایالات متحده آمریکا و انگلیس، بعلاوه لغو قرارداد 56 میلیارد یورویی بابت خرید زیردریایی های فرانسوی از سوی استرالیا، تنش میان پاریس با کانبرا، لندن و واشنگتن شدت گرفته است. هر چند کوشش های رهبران انگلیس، استرالیا و ایالات متحده آمریکا برای بهبود روابط با پاریس در جریان است و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، هم گفته است پاریس نباید نگران روابط خود با لندن باشد، اما به گفته ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، فراخواندن سفرا در تاریخ روابط آمریکا و فرانسه اقدامی بی سابقه بوده است.

از نظر دولت فرانسه، مذاکرات میان کانبرا و واشنگتن برای جایگزین کردن قرارداد با فرانسه، بدون تردید از ماه ها پیش شروع شده و در تمام این مدت، گفت وگوهائی که نتایج آن به لغو قرارداد پُراهمیتی برای فرانسه منجر شده، از این کشور پنهان نگاه داشته شده است. از این رو، وزیر خارجه فرانسه آن را خنجری از پشت توصیف کرد.

بن از(چهارم تا ششم اکتبر)12 تا 14مهرماه در فرانسه و از (هفتم تا هشتم اکتبر) 15 تا 16 مهرماه در مکزیک خواهد بود و در پاریس ریاست نشست شورای وزیران سازمان همکاری و توسعه مالی را بر عهده خواهد داشت که شصتمین سالگرد تاسیس خود را گرامی می دارد.

بن با همتای فرانسوی خود برای گفتگو درباره تقویت هرچه بیشتر روابط حیاتی آمریکا - فرانسه در طیفی از موضوعات امنیتی در منطقه هند و اقیانوس آرام، بحران آب و هوایی، بهبود مالی پس از همه گیری کووید 19، روابط ترانس آتلانتیک و همکاری با متحدان و شرکا در توجه به چالش ها و فرصت های جهانی ملاقات و مصاحبه خواهد نمود.

اما به گزارش نیویورک تایمز، تنش دیپلماتیک میان آمریکا و فرانسه بر بن تاثیر بیشتری گذاشته است چرا که مادرش هنوز در پاریس زندگی می نماید. به گفته مقامات نزدیک، وی علاقه زیادی به تیم ملی فوتبال فرانسه دارد و بازی های این تیم را دیدن می نماید.

زمانی که بن به اسم وزیر امور خارجه آمریکا انتخاب شد، فرانسه آن را تضمینی برای اولویت خود در میان سایر متحدان آمریکا تلقی کرد. بن کودکی خود را در پاریس گذراند و در سال 1980 این کشور را ترک کرد. مادر وی که همسری فرانسوی دارد همچنان یک شخصیت برجسته در پاریس محسوب می گردد. بن همواره به اسم میانجی میان آمریکا و فرانسه عمل نموده است و امروز وظیفه ای سنگین تر برای کسب دوباره اعتماد فرانسه دارد.

مقام های فرانسوی می گویند اقدام استرالیا در لغو قرارداد خرید زیردریایی های اتمی فرانسه و جایگزینی آن با نمونه های آمریکایی می تواند فرصتی برای اتحادیه اروپا باشد تا این اتحادیه نقشی راهبردی تر در منطقه اقیانوس آرام و هند ایفا نماید.

به نوشته یورونیوز، مکرون در دوران ریاست جمهوری خود کوشش نموده همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را متقاعد کند که به سمت خودمختاری راهبردی درون اروپا در زمینه دفاع حرکت نمایند. فرانسه در سرزمین های برون مرزی در اقیانوس آرام و هند 7 هزار سرباز مستقر دارد و بعلاوه قراردادهای تسلیحاتی و امنیتی بسیاری با هند و استرالیا به امضا رسانده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1924

به "تور فرانسه ارزان: استقبال سرد فرانسه از وزیر امور خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: استقبال سرد فرانسه از وزیر امور خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید