تور فرانسه ارزان: کوشش بایدن برای بهبود روابط با فرانسه

به گزارش مجله کارنیکان، در کوشش برای برطرف اختلافات پس از پیمان آکوس میان آمریکا، انگلیس و استرالیا، بایدن در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود همکاری های امنیتی در آفریقا، اروپا و هند-اقیانوسیه را مورد آنالیز قرار داد.

تور فرانسه ارزان: کوشش بایدن برای بهبود روابط با فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اظهار داشت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، قصد دارند در ماه جاری در رم در اجلاس سران گروه 20 به گفت وگوهای خود ادامه دهند.

کاخ سفید بعلاوه اظهار داشت که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در سفر خود به پاریس در ماه نوامبر با ماکرون ملاقات خواهد نمود و بر کوشش ها برای ترمیم روابط بین آمریکا و فرانسه پس از لغو قرداد استرالیا با زیر دریایی فرانسه به نفع پیمان با واشنگتن و لندن تاکید نمود.

این سفرها در پی سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به پاریس در اوایل ماه جاری انجام می گردد، جایی که وی گفت وگوهای بسیار مثبت و موثری با رهبران فرانسوی داشت.

کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا، در حاشیه کنفرانس گروه 7 با فرانک ریستر، همتای فرانسوی خود ملاقات کرد و بعلاوه بر تعهد آمریکا برای تقویت روابط دوجانبه با فرانسه تاکید نمود.

کاخ سفید گفت که بایدن در تماس خود با ماکرون، کوشش های مداوم هر دو کشور درخصوص حمایت از ثبات و امنیت در منطقه ساحل و افزایش همکاری ها در هند-اقیانوسیه و بعلاوه کوشش برای تقویت قدرت دفاعی اروپا را مجدد آنالیز کرد.

کاخ سفید اظهار داشت: بایدن منتظر ملاقات با ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در رم در اواخر ماه جاری است؛ جایی که آن ها قرار است مکالمه خود را ادامه دهند و بسیاری از زمینه های همکاری آمریکا و فرانسه را مورد آنالیز قرار خواهند داد و به مقابله با چالش ها و فرصت هایی که منافع و ارزش های مشترک هر دو کشور را در پی دارد، خواهند پرداخت.

بعلاوه سیمون سندرز، سخنگوی هریس در بیانیه ای گفت که هریس در پاریس با ماکرون ملاقاتی خواهد داشت و برای سخنرانی در چهارمین مجمع سالانه صلح پاریس در 11 نوامبر سخنرانی خواهد نمود و در تاریخ 12 نوامبر در کنفرانس پاریس درخصوص مسئله لیبی شرکت خواهد نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1951

به "تور فرانسه ارزان: کوشش بایدن برای بهبود روابط با فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: کوشش بایدن برای بهبود روابط با فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید