چه کسانی نمی توانند مسکن حمایتی بگیرند؟

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، متقاضیانی که قصد خرید خانه از طریق طرح تازه دولت هستند فقط یک هفته دیگر فرصت دارند. زمانی که به گفته وزیر راه تمدید نمی شود.

چه کسانی نمی توانند مسکن حمایتی بگیرند؟

دز مرحله اولیه ثبت نام طرح جهش مسکن به صورت غیرحضوری انجام می شود و متقاضیان برای ثبت درخواست باید به سامانه ای که وزارت راه و شهرسازی معرفی کرده به نام سامانه ثمن مراجعه کنند.

ثبت درخواست ها از روز 28 مهر آغاز شده و یک ماه ادامه دارد، یعنی آخرین فرصت ثبت نام چمعه هفته آینده است. جزئیات کامل این طرح نیز مشخص شده است.

در این طرح به هر متقاضی بین 250 تا 450 میلیون تومان وام پرداخت می شود، به نحوی که ساکنان تهران 450 و روستاییان 250 میلیون تومان می گیرند. نرخ سود 18 درصد با بازپرداخت 240 ماهه لحاظ شده، به نحوی که اقساط این وام نیز بین 4 تا 7 میلیون تومان است.

اگر چه دولت می گوید هدف این طرح خانه دار کردن 5 دهک اول جامعه است، اما مقدار اقساط آن دایره مشمول را به خودی خود کوچک می کند. در واقع وقتی میانگنین حقوق این دهک ها 3 تا 5 میلیون تومان است چطور می توانند این اقساط را بپردازند؟

مقدار اقساط مسکن برای روستاییان کمتر از ساکنان شهرهاست، با فرض این که همه این 5 دهک روستایی هستند نیز نمی توان انتظار داشت که بتوانند اقساط 4 میلیون تومانی بپردازند،

افراد کم درآمد که قرار بود در این طرح خانه دار شوند اولین محرومان آن هستند.

البته دولت گروه های دیگری را نیز به طور صریح از ثبت نام مسکن محروم کرده است، شاید بعد از افراد کم درآمد بیشترین جمعیت شامل مجردها باشد. اگرچه وزارت راه گفته که در صورت موافقت دولت از دوشنبه آینده مجردها نیز می توانند در این طرح ثبت2نام کنند، اما این شرط نیز برای مجردها در نظر گرفته شده که تا زمان تحویل واحدها باید ازدواج کره باشند که این موضوع شرایط را برای مجردها سخت می کند و احتمالا تعداد کمی از آنها ثبت نام کنند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1975

به "چه کسانی نمی توانند مسکن حمایتی بگیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی نمی توانند مسکن حمایتی بگیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید