وزارت امورخارجه یمن: جنایت های ائتلاف بدون مجازات نمی ماند

به گزارش مجله کارنیکان، وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن شنبه شب در بیانیه ای ضمن تقدیر از همبستگی ملل آزادی خواه جهان با ملت مظلوم یمن گفت که جنایت های ائتلاف بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

وزارت امورخارجه یمن: جنایت های ائتلاف بدون مجازات نمی ماند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در ادامه این بیانیه بار دیگر از حمایت آزادی خواهان جهان در حمایت از ملت یمن و پایداری آنان و ایمان ایشان به حاکمیت اصول آزادی و انسانیت تقدیر شده است.

وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن گفت: هرگونه مواضع منفی بسیار کوچک تر از آن هستند که بخواهند در حق مآغاز و قانونی یمنی ها در دفاع از خودشان خدشه ایجاد کند.

این بیانیه مواضع غیر مسؤولانه کشور ها را تنها موجب تشدید درد و رنج و گرسنگی مردم یمن دانسته است.

وزارت امورخارجه یمن همچنین گفت که این مواضع همچنین طرف متجاوز را به ارتکاب جرایم بیشتر جسورتر میکند، همانگونه که مانعی در راه برقراری صلح در یمن و نیز اصلی ترین عامل برای طولانی تر شدن جنگ خواهد بود.

عربستان از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار ها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

بسکمک از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می دانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2092

به "وزارت امورخارجه یمن: جنایت های ائتلاف بدون مجازات نمی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امورخارجه یمن: جنایت های ائتلاف بدون مجازات نمی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید