هواوی احتمالا روی یک گوشی رول شونده کار می نماید

به گزارش مجله کارنیکان، طی ماه های گذشته خبرهای مختلفی درباره کوشش شرکت ها برای ساخت گوشی های رول شونده منتشر شده است. LG قصد داشت چنین گوشی هوشمندی را راهی بازار کند که با خروج کامل از بازار موبایل، این پروژه هم کنار گذاشته شد. اوپو هم مدتی قبل از یک گوشی مفهومی مبتنی بر این ایده رونمایی کرد ولی هنوز معلوم نیست که چه زمانی این تکنولوژی را به دست کاربران می رساند. حالا طبق پتنتی که هواوی ثبت نموده، گویا این شرکت چینی می خواهد شانس خود را در زمینه گوشی های رول شونده امتحان کند.

هواوی احتمالا روی یک گوشی رول شونده کار می نماید

این پتنت هواوی در ژانویه 2021 ثبت شده ولی در ماه جاری منتشر شده است. اگرچه طراحی ارائه شده شباهت هایی به پتنت مربوط به سال 2020 دارد، اما در این میان شاهد ویژگی های جدیدی هستیم. در این پتنت، نمایشگر موردنظر علاوه بر پنل جلویی، حدود چهار پنجم پنل پشتی را هم پوشش می دهد. بخشی از پنل پشتی که به اشغال نمایشگر درنمایده، به ماژول دوربین اختصاص داده می گردد.

نکته قابل توجه مربوط به مکانیسم رول شونده این گوشی است. زمانی که کاربر به نمایشگر عظیم تری احتیاج پیدا کند، این نمایشگر از پنل پشتی حرکت می نماید تا در پنل جلویی نمایشگر عظیم تری در معرض دید کاربر قرار بگیرد. در این مکانیسم غلتکی از آهنرباها استفاده شده و هواوی می خواهد چین خوردگی را تا حد ممکن حذف کند.

در حالت عادی کاربران می توانند از نمایشگر 6.5 اینچی استفاده نمایند و حداکثر میزان نمایشگر این گوشی به 11 اینچ می رسد. تبدیل یک گوشی با میزان معمولی به یک تبلت عظیم بدون شک ویژگی هیجان انگیزی محسوب می گردد.

همان طور که گفتیم، هنوز هیچ کدام از شرکت های گوشی های رول شونده را به دست کاربران نرسانده اند. در این میان اوپو با گوشی مفهومی اوپو ایکس 2021 نشان داد که تا حد زیادی به عرضه چنین گوشی هایی نزدیک شده ولی این گوشی هم در نهایت مشکلاتی دارد. با وجود اینکه این نوع گوشی ها در رابطه با دوام و پایداری با چالش های متعددی روبرو می شوند، اما استفاده از نمایشگر رول شونده یک ایده مجذوب کننده برای تبدیل گوشی معمولی به تبلت است.

با توجه به اینکه هواوی ایده های مربوط به یک پتنت قدیمی را تغییر داده، به نظر می رسد این پروژه فعلا در حد ایده پردازی واقع شده است. به نظر شما هواوی در زمینه گوشی های رول شونده می تواند به موفقیت برسد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1844

به "هواوی احتمالا روی یک گوشی رول شونده کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی احتمالا روی یک گوشی رول شونده کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید