اوپو دو گوشی تاشو قدرتمند برای رقابت با زد فولد 4 و زد فلیپ 4 می سازد

به گزارش مجله کارنیکان، اینطور که به نظر می رسد اوپو می خواهد برای رقابت با سامسونگ و محصولات تاشو جدیدش از دو گوشی تاشوی قدرتمند با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی کند.

اوپو دو گوشی تاشو قدرتمند برای رقابت با زد فولد 4 و زد فلیپ 4 می سازد

در حال حاضر بدون شک سامسونگ برترین شرکت فراورینماینده گوشی هوشمند چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ فروش به شمار میرود. در بخش طراحی، همانطور که می دانید، دو دسته وجود دارد؛ طراحی معمولی و طراحی تاشو که دسته دوم گوشی هایی هستند که نمایشگر آن ها امکان تا شدن دارد. سامسونگ از آن جایی که خیلی زودتر از سایر رقبا کار خود را در این زمینه شروع کرد، اکنون پیروز ترین، با سابقه ترین و محبوب ترین برند هم در بین کاربران شناخته می گردد اما این باعث نشده رقبای قدرتمند و جاه طلب چینی دست روی دست بگذارند و کاری ننمایند.

تا به امروز شرکت های چینی زیادی فعالیت خود را رسما در زمینه فراوری گوشی های تاشو شروع نموده اند. هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی که شرکت آخر اتفاقا پنج روز قبل از گوشی تاشوی تازه خود با نام میکس فولد 2 رونمایی کرد. اوپو اما به نظر می رسد دارد روی ساخت دو نوع گوشی تاشو کار می نماید که یکی از آن ها از نوع فلیپ و دیگری از نوع فولد است. اینگونه به آن ها اشاره می کنیم چون سامسونگ بود که چنین ترندی را برای نام گذاری باب کرد.

با توجه به گزارشی که از سوی PriceBaba منتشر شده، ظاهرا اوپو در کوشش است تا دو گوشی تاشو از سری فایند N را همین سال جاری رونمایی و راهی بازار کند. اوپو فایند N فلیپ و اوپو فایند N فولد. همانطور که از نامشان پیداست، مدل فلیپ قرار است رقیب گلکسی زد فلیپ 4 باشد و مدل فولد هم رقیبی خواهد بود برای گلکسی زد فولد 4. هر دو گوشی مورد انتظار اوپو هم قرار است از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره ببرند که در حال حاضر، تازهترین و قدرتمندترین تراشه موجود برای استفاده در گوشی های اندرویدی است.

اینطور که گفته می گردد، هر دو گوشی تاشو اوپو هم پیروز به دریافت گواهی از سوی اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا شده اند و این یعنی شاهد عرضه جهانی آن ها هم خواهیم بود. البته شاید جهانی در نهایت فقط به اروپا و چین محدود گردد اما همینکه یک شرکت تصمیم بگیرد محصولی را از عرضه انحصاری در چین خارج کند، خبر بسیار خوبی به شمار میرود. البته در بین کشورهای اروپایی، آلمان اوپو و وان پلاس را به خاطر شکایتی که نوکیا از آن ها بر سر استفاده غیرقانونی از پتنت این شرکت داشته، تحریم نموده و آن ها اجازه فروش محصولات خود در این کشور را ندارند. بنابراین در نهایت فقط آلمانی ها خواهند بود که نمی توانند بدون دردسر به نمایندگان تاشوی اوپو دسترسی پیدا نمایند.

موضوعی که باقی می ماند، مقدار محبوبیت اوپو در بازار است. شرکت چینی برخلاف سامسونگ، بازار عرضه بسیار محدودتری دارد و کاربران کمتری آن را می شناسند. اگرچه کیفیت محصولاتش واقعا بالاست اما وقتی کاربران شناخت زیادی از آن نداشته باشند، این کیفیت بالا طول می کشد تأثیر خود را بگذارد. از طرفی سامسونگ هم تا توانسته با سری زد فلیپ و زد فولد در بین کاربران خوش درخشیده و این کار را نه فقط برای اوپو بلکه برای تمام شرکت های دیگر سخت نموده است. حال باید دید اوپو چگونه می خواهد نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند.

طبق موثق ترین اخباری که در اختیار داریم، ظاهرا اوپو فایند N فلیپ و فایند N فولد قرار است پاییز سال جاری رسما رونمایی و راهی بازار شوند. این اتفاق به طور دقیق تر باید در ماه سپتامبر رخ دهد اما متأسفانه از جزئیات این موضوع بی خبریم.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2211

به "اوپو دو گوشی تاشو قدرتمند برای رقابت با زد فولد 4 و زد فلیپ 4 می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو دو گوشی تاشو قدرتمند برای رقابت با زد فولد 4 و زد فلیپ 4 می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید