هفت راه برای کاهش استرس و فشار خون

به گزارش مجله کارنیکان، اگر می خواهید فشارخون بالا را درمان نموده یا از بروز آن پیشگیری کنید، باید مهارت های مدیریت استرس را فرا بگیرید. اگر بیشتر اوقات احساس تنش و عصبی بودن می کنید، به این هفت استراتژی برای کاهش استرس توجه کنید:

هفت راه برای کاهش استرس و فشار خون

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

اگر می خواهید فشارخون بالا را درمان نموده یا از بروز آن پیشگیری کنید، باید مهارت های مدیریت استرس را فرا بگیرید. اگر بیشتر اوقات احساس تنش و عصبی بودن می کنید، به این هفت استراتژی برای کاهش استرس توجه کنید:

1. خواب کافی داشته باشید. خواب ناکافی یا خواب با کیفیت پایین می تواند بر خلق و خو، هوشیاری ذهنی، سطح انرژی و سلامت جسمی شما تاثیر منفی بگذارد.

2. تکنیک های تمدد اعصاب را بیاموزید. مراقبه، آرام سازی پیشرونده عضلانی، تصویر سازی، تمرینات تنفس عمیق و یوگا به کاهش استرس یاری می نمایند.

3. شبکه اجتماعی خود را تقویت کنید. با دیگران ارتباط برقرار کنید، در کلاس های مختلف شرکت کنید و یا به گروه ها و انجمن های متفاوت بپیوندید.

4. مهارت های مدیریت زمان خود را تقویت کنید. هر چه بیشتر بتوانید میان خواسته ها و وظایف شغلی و خانوادگی خود تعادل برقرار کنید، استرس کمتری خواهید داشت.

5. اجازه ندهید موقعیت های استرس زا ماندگار شوند. سعی کنید از موقعیت های استرس زا دوری کنید و یا مسائل مضطرب نماینده را حل و فصل کنید. در خانه و محل کار خود از مهارت های مذاکره برای حل مسائل بهره ببرید.

6. خود را دریابید. خود را به یک جلسه ماساژ درمانی دعوت کنید. در لحظه زندگی کنید و به پیشواز تجربیات نو بروید. بیشتر متوجه حواس پنجگانه خود باشید، برای مثال به آرامی غذا بخورید و به بو و طعم غذا دقت کنید. قدم بزنید، چرت بزنید و به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

7. یاری بخواهد. از همسر، دوستان و همسایگان خود درخواست یاری کنید. اگر استرس و اضطراب شما از بین نرفت، با پزشک خود مشورت کنید و از او بپرسید که آیا داروهای ضد اضطراب می تواند مفید باشد؟

سبک زندگی سالمی را برگزینید، وزن نرمالی داشته باشید، سیگار نکشید و رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم مصرف کنید؛ در این صورت احتمال دچار شدن به فشار خون بالا بسیار کاهش خواهد یافت.

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1925

به "هفت راه برای کاهش استرس و فشار خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت راه برای کاهش استرس و فشار خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید