معرفی چند ماسک مو خانگی برای تقویت موها

به گزارش مجله کارنیکان، استفاده از انواع ماسک مو یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از مسائل عادی مو هستند. این روش ها تضمین کننده رشد مو و کاهش ریزش مو هستند. اما آیا محصولات مو گران قیمت هستند یا نه؟ بله هستند، ولی شما مجبور نیستید آن ها را بخرید، در عوض می توانید چندین ماسک مو عالی را برای تقویت رشد مو از منابع طبیعی مانند روغن، میوه ها، گیاهان یا سبزیجات موجود در منزل تان بسازید.

معرفی چند ماسک مو خانگی برای تقویت موها

ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی با استفاده از مواد طبیعی و ترکیبات گیاهی موجود و در دسترس قابل تهیه است. بیشتر این ماسک مو ها به آسانی و بدون نیاز به هزینه های گزاف، قابل تهیه بوده و اثر گذاری مطلوبی هم دارند.

ریزش مو مشکل بسیاری از افراد می باشد اما اگر این مشکل، ریشه در غدد هورمونی و بیماری های خاصی نداشته باشد، می توان با مقداری توجه و استفاده از روش های درمانی خاص، آن را به شکل مطلوبی بر طرف ساخت.

در این بخش تعدای ماسک مو خانگی که به راحتی قابل تهیه می باشد را معرفی خواهیم نمود تا با استفاده از آن ها بتوان به سادگی با این مشکل بزرگ، مقابله نمود.

ماسک مو خانگی تخم مرغ
تخم مرغ یکی از منابع سرشار از پروتئین می باشد که برای سلامتی موها بسیار مفید و موثر می تواند باشد. نکته قابل توجه در استفاده از تخم مرغ به عنوان مکمل غذایی مو ها، این است که برای انواع مو های خشک و چرب و یا معمولی مفید می باشد. این ماده باعث می گردد تا از ریزش بی رویه موها جلوگیری گردد و ریشه مو ها هم تقویت گردد.

ویتامین B موجود در تخم مرغ سبب می گردد تا تغذیه مناسب به موها رسیده و تقویت شوند. ماسک مو خانگی تخم مرغ، یکی از بهترین شیوه های درمانی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می باشد.

ابتدا یک عدد تخم مرغ را به همراه یک فنجان شیر، 2 قاشق غذاخوری آبلیمو و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

سپس مخلوط را به آرامی روی موها و پوست سر خود بزنید. برای مدت 20 دقیقه موهای خود را با یک حوله ببندید تا مواد، جذب موها گردد.

پس از آن به نرمی موهای خود را با آب سرد بشوئید.

ماسک مو خانگی موز
موز یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، روغن های طبیعی و ویتامین ها می باشد که در جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید و موثر می باشد. با استفاده از ماسک موی موز که در زیر روش تهیه و استفاده از ان توضیح داده شده است، می توانید یک ماسک موی بسیار کارآمد برای تقویت مو های خود تهیه نمایید.

دو موز رسیده را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل، در یک پیمانه مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

مخلوط تهیه شده را به همه جای موها و پوست سر خود بمالید تا همه جا را پوشش دهید. پس از گذشت پنج دقیقه موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک مو خانگی موز می تواند باعث روشنی و درخشندگی موهای شما شده و همچنین آن ها را لطیف تر از گذشته نماید.

علاوه بر این ماسک موز می تواند شوره سر را کاهش داده و علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست سر، باعث گردد تا موهایتان آسیب کمتری در برابر عوامل طبیعی ببیند.

ماسک موی ماست
ماست حاوی ویتامین B، پروتئین و ویتامین D می باشد که باعث افزایش سلامت مو و تقویت آن ها می گردد.

یک پیمانه ماست، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس مخلوط تهیه شده را از سمت ریشه مو ها به سمت نوک موها بمالید تا همه موهای شما به آن آغشته گردد.

پس از 15 دقیقه، موهای خود را با آب سرد بشویید. این ماسک می تواند مقدار رطوبت موهای شما را افزایش داده و باعث رشد موهای شما گردد.

همچنین ماسک مو خانگی ماست می تواند باعث تقویت ساقه مو شده و از شکستگی موهای شما جلوگیری نماید.

ماسک مو خانگی آووکادو
میوه آووکادو دارای خاصیت ها و مواد مغذی بسیاری است که یکی از آن ها اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. این ماده می تواند برای رشد مو و تقویت موی سر بسیار مفید باشد.

آووکادو علاوه بر این دارای خاصیت ضد التهابی هم می باشد که این ماده را به یک ماده ایده آل برای پوست سر تبدیل می کند. این ماسک در هفته یک الی دو مرتبه روی موهای خود قرار دهید تا تاثیر آن را مشاهده نمایید.

برای تهیه ماسک آووکادو، یک آووکادوی رسیده کوچک را به همراه نصف پیمانه شیر، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کرده و سپس آن را از سمت ریشه ها به سمت نوک موهای خود قرار دهید.

پس از گذشت 15 دقیقه موهای خود را با آب سرد بشوئید. ماسک آووکادو باعث کاهش شکنندگی موها و افزایش رطوبت موها می گردد. همچنین باعث کاهش حالت وزی مو هم می گردد.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1937

به "معرفی چند ماسک مو خانگی برای تقویت موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چند ماسک مو خانگی برای تقویت موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید