فعال رسانه ای هند: مسلمانان ساخت مسجد در زمین جایگزین مسجد بابری را نمی پذیرند

به گزارش مجله کارنیکان، منور رانا ضمن ارسال نامه ای به نخست وزیر هند نوشت: اهدای زمین مسجد بابری به هندو بی انصافی کامل در حق مسلمانان هند بود.

فعال رسانه ای هند: مسلمانان ساخت مسجد در زمین جایگزین مسجد بابری را نمی پذیرند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایمز؛ منور رانا شاعر و فعال رسانه ای مشهور هند ضمن ارسال نامه ای به نارندرا مودی نخست وزیر هند خاطرنشان کرد: ما ساخت مسجد در زمین جایگزین مسجد بابری را نخواهیم پذیرفت.

وی توضیح داد: از زمانی که نخست وزیر هند در محل زمین مسجد بابری، پروژه ساخت معبد رام را افتتاح نموده پروژه ساخت مسجد در زمین جایگزین نیز سرعت گرفته است.

منور رانا اضافه نمود: زمینی که دولت هند به عنوان جایگزین به مسلمانان داده مناسب نیست و بهتر است به جای ساخت مسجد آن را تبدیل به بیمارستانی برای روستائیان محروم کند.

این فعال فرهنگی و رسانه ای تاکید نمود: رای صادر شده توسط دادگاه عالی هند و تحویل زمین مسجد بابری به هندوها بی عدالتی و بی انصافی در حق مسلمانان هندی بود.

وی گفت: ما دست به اعتراض علیه این حکم نزدیم ولی حقیقت این است که این حکم پذیرفتنی نیست و زیر پا گذاشتن حقوق مسلمانان هندی بود.

منور رانا گفت: شرکت مودی در مراسم افتتاح معبد رام نشان می دهد که دولت هند جانبداری نموده و در تصمیم دادگاه علیه مسلمانان نقش داشته است.

وی گفت: توقع داشتیم که نخست وزیر هند به عنوان نخست وزیر مردم تمام کشور در پرونده ای که علیه مسلمانان بود دخالت ننموده و در مراسم افتتاح معبد رام نیز شرکت نکند.

لازم به ذکر است سال گذشته دادگاه عالی هند با صدور رای نهایی پرونده مسجد 600 ساله بابری خاطرنشان کرد زمین این مسجد صندلی ولادت خدای رام است و باید به هندوها تحویل داده گردد.

دولت هند در عوض زمین مسجد بابری در یک محل دور افتاده زمینی را به مسلمانان تخصیص داده تا در آن مسجد بسازند.

هندوهای افراط گرا در دهه 90 میلادی ضمن حمله گسترده به مسجد بابری ساختمان آن را به آتش کشیده و مدعی شدند که این زمین محل تولد خدای رام است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1088

به "فعال رسانه ای هند: مسلمانان ساخت مسجد در زمین جایگزین مسجد بابری را نمی پذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال رسانه ای هند: مسلمانان ساخت مسجد در زمین جایگزین مسجد بابری را نمی پذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید