فارس من، پیگیری کاهش استخدام رشته علوم سیاسی، سازمان اداری و استخدامی برنامه ریز نیازمندی نهادهاست

به گزارش مجله کارنیکان، تعدادی از متقاضیان شغل در سامانهفارس من نسبت به وضعیت استخدام در رشته علوم سیاسی اعتراض داشتند که این موضوع از نهاد متولی برگزاری ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی پیگیری شد.

فارس من، پیگیری کاهش استخدام رشته علوم سیاسی، سازمان اداری و استخدامی برنامه ریز نیازمندی نهادهاست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با وجود آنکه آرزوی استخدام در دستگاه های دولتی با افزایش کسب وکارهای خانگی و استارت آپ ها کمتر شده است، اما همچنان این دغدغه در بین اقشار مختلف جامعه وجود دارد که بتوانند با شرکت در آزمون های استخدامی، صندلی شغلی کسب کنند.

اسفندماه سال گذشته ششمین آزمون استخدامی دستگاه های دولتی با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار گشت و پس از برگزاری چندین دوره آزمون استخدامی این سوال در ذهن بعضی افراد ایجاد شد که چرا جای بعضی از ردیف های شغلی در لیست احتیاجمندی دستگاه های اجرایی خالی است؟

برهمین اساس تعدادی از متقاضیان شغل در سامانهفارس من نسبت به وضعیت استخدام در رشته علوم سیاسی اعتراض داشتند. در درخواست بررسی این افراد اعلام شده است: قبلا در همه سازمان ها و ادارات دولتی به رشته علوم سیاسی احتیاج بود و ردیف استخدامی برای این رشته وجود داشت اما متاسفانه در آخرین ماه های دولت دهم یعنی در مورخ 1391/11/14 طی بخشنامه ای از طرف معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری سازمان اداری استخدامی فعلی رشته علوم سیاسی از شرایط احراز شغل حراست و شغل گزینش حذف شد.

برای پیگیری این موضوع با سیدعزیز آشنا رئیس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی که متولی برگزاری ششمین آزمون استخدامی دستگاه های دولتی نیز بود، گفت وگو کردیم.

دستگاه ها براساس صندلی های خالی، درخواست نیرو می دهند

آشنا درباره عدم تمایل دستگاه ها به پذیرش فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی، گفت: به طور قطع،متولی انتخاب و ساماندهی رشته های مورد احتیاج دستگاه های اجرایی، مراکزی که آزمون را برگزار می کنند نیستند، اما دستگاه ها براساس صندلی های خالی که در نهاد وجود دارد، اقدام به پذیرش متقاضیان می کنند.

وی اضافه نمود: یکی از عواملی که باعث می شود سازمان ها احتیاج زیادی به رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل پیدا نکنند این است که همه نهادهای دولتی به این مشاغل احتیاج ندارند، به عنوان مثال؛ سازمان هایی نظیر محیط زیست و کشاورزی احتیاجی به کارشناس علوم سیاسی ندارد و همین امر باعث می شود میزان تقاضا برای پذیرش فارغ التحصیلان این رشته ها کاهش پیدا کند.

همه دستگاه ها به یک رشته خاص احتیاج ندارند

رئیس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در ادامه بیان نمود: به دلیل آنکه آزمون استخدامی برای همه مشاغل تعریف می شود و دستگاه های مختلف، آماری از احتیاجمندی های خود را ارائه می دهند، نمی توان انتظار داشت که همه این نهادها احتیاجمند یک رشته خاص باشند.

وی در پایان اعلام نمود: در جلسات برنامه ریزی، موضوعاتی نظیر میزان پذیرش متقاضیان کار در ردیف های شغلی مختلف بررسی می شود، اما این جلسات در سازمان اداری و استخدامی برگزار می شود و آنها به دنبال سیاستگذاری برای این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 123

به "فارس من، پیگیری کاهش استخدام رشته علوم سیاسی، سازمان اداری و استخدامی برنامه ریز نیازمندی نهادهاست" امتیاز دهید

1 کاربر به "فارس من، پیگیری کاهش استخدام رشته علوم سیاسی، سازمان اداری و استخدامی برنامه ریز نیازمندی نهادهاست" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پیگیری کاهش استخدام رشته علوم سیاسی، سازمان اداری و استخدامی برنامه ریز نیازمندی نهادهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید