علائم مختلف روده ناسالم چیست؟

به گزارش مجله کارنیکان، گفته شده است که روده دومین مغز بدن است و زمانی که روده ناسالمی دارید، می تواند تمام بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد.

علائم مختلف روده ناسالم چیست؟

روده ناسالم می تواند با علائم مختلفی در سراسر بدن مرتبط باشد، از جمله:

ناراحتی معده: اگر معده شما اغلب با علائمی مانند گاز، نفخ، اسهال، یبوست و درد شکم ناراحت است، اینها می توانند نشانه های سندرم روده تحریک پذیر باشند، یک بیماری شایع که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد.

خستگی: افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن ممکن است در میکروبیوم روده که متشکل از باکتری ها، میکروارگانیسم ها، قارچ ها و ویروس های موجود در دستگاه گوارش است، عدم تعادل داشته باشند.

تمایل شدید به غذا: خوردن بیش از حد قند می تواند منجر به فراوانی باکتری های بد در روده و اختلالات روده ای گردد.

تغییرات غیر عمدی در وزن: تحقیقات تفاوت هایی را در میکروبیوم های روده افراد لاغر و چاق پیدا نموده است. مطالعه ای نشان داد که یک رژیم غذایی به سبک غربی سرشار از چربی و کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است باکتری های روده ای را که با چاقی مرتبط هستند ترویج کند.

تحریک پوست: تحقیقات بعلاوه ارتباط بین روده ناسالم و مسائل پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما را نشان داده است.

آلرژی: روده ناسالم می تواند نقش پیچیده ای در شرایط آلرژیک از جمله آلرژی های تنفسی، آلرژی های غذایی و حساسیت های پوستی ایفا نماید. بنابراین میکروبیوم روده ممکن است بر تغذیه، پوست و حتی ریه ها تاثیر بگذارد.

شرایط خودایمنی: یک باکتری خاص روده پروتئینی فراوری می نماید که ممکن است باعث آغاز شرایط خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو و ام اس گردد مسائل خلقی: یک ارتباط کاملاً مستند بین روده و مغز وجود دارد و تاثیر روده ممکن است به خلق و خوی شما نیز توسعه یابد. اختلالات روده و التهاب در سیستم عصبی مرکزی ممکن است علل بالقوه اضطراب و افسردگی باشند و پروبیوتیک ها ممکن است به درمان این شرایط یاری نمایند.

میگرن: ارتباط روده و مغز ممکن است بر میگرن نیز تاثیر بگذارد.

اگر هر یک از این علائم مختلف را تجربه کردید، بهتر است به وسیله پزشک معاینه شوید تا تعیین گردد آیا علائم شما به علت روده ناسالم است یا عوامل دیگر.

اولین قدم در بهبود روده، شناسایی و حذف غذاهای مشکل ساز است. از خوردن غذاهایی که بر پوشش روده ها تاثیر می گذارند دست بکشید، این کار می تواند به دستگاه گوارش شما استراحت داده و به آن فرصتی برای بهبودی بدهد.

پزشک می تواند رشد بیش از حد باکتری، مخمر یا انگل هایی که بر سلامت روده شما تاثیر می گذارند را شناسایی کند. و احتمالاً غذاها و مکمل هایی را توصیه می نماید که می توانند به ترمیم روده شما یاری نمایند، از جمله پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها، آنزیم ها، گلوتامین، روغن ماهی و غیره. پیروی از سبک زندگی سالم نیز می تواند یاری نماینده باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2384

به "علائم مختلف روده ناسالم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم مختلف روده ناسالم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید