جاهای دیدنی چابکسر ، سفر به مرز گیلان و مازندران

به گزارش مجله کارنیکان، همه شما از زیبایی های شهرهای شمالی ایران باخبر هستید. این مطلب را هم به معرفی جاهای دیدنی یکی از همین شهرها، یعنی شهر زیبای چابکسر، اختصاص داده ایم. با خواندن این مطلب، قطعا نمی توانید از بازدید از جاهای دیدنی چابکسر صرف نظر کنید. علت معروف بودن چابکسر، این جواهر در مرز استان های گیلان و مازندران، فاصله کم میان کوهستان های جنگلی سرسبز و دریای زیبای خزر است. مسیرهای میان شهرهای شمالی، طولانی نیستند و این مسئله، شما را برای گردش در میان زیبایی های شگفت انگیز طبیعت تشویق خواهد نمود. جاذبه های گردشگری چابکسر از طبیعت مسحورکننده گرفته تا سایر مکان های دیدنی و تفریحی، این شهر را به یکی از برترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل نموده اند. برای آشنایی با جاهای دیدنی چابکسر در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران ، با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی چابکسر ، سفر به مرز گیلان و مازندران

چشمه دمکش | چشمه ای مرموز در چابکسر!

از زیبایی های بی نظیر اطراف چابکسر، چشمه دمکش در دل طبیعتی سبز و بکر است. آب این چشمه، خواصی دارد که آن را در فهرست چشمه های محبوب و شناخته شده قرار می دهد. آب این چشمه رازآلود در زمان های ناتعیین و به صورت غیر قابل پیش بینی، قطع می شود و گاهی باز هم از دل زمین می جوشد. آب چشمه طوری قطع می شود که گویی این چشمه، سال ها پیش خشک شده است! حتی گفته می شود شیخ بهایی هم در کوشش برای دانستن علت این اتفاق بود.

در هر زمانی که برای بازدید از این چشمه زیبا بروید، می توانید از منظره بسیار زیبای آن بهره ببرید. این چشمه که از معروف ترین مکان های تماشای چابکسر و جزو 12 چشمه بدون املاح خاورمیانه محسوب می شود، به علت طبیعت زیبا و خواص آب آن، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. در سفر به چابکسر، حتما خود را برای گردش در محل این چشمه آماده کنید. می توانید هم در طبیعت به گشت وگذار بپردازید و زمانی را خوش بگذرانید و هم اگر بخت با شما یار و آب چشمه جاری بود، از آن بنوشید.

  • آدرس: غرب شهر چابکسر و در فاصله تقریبا 8 کیلومتری از آن، دهستان اوشیان، روستای فکجور

منطقه جنگسرا | منطقه ای سبز و وسیع

این منطقه یکی از زیباترین منظره ها طبیعت را در مقابل چشم های شما به نمایش می گذارد. در میان جاهای تماشای چابکسر و اطراف آن و در نزدیکی روستای جنگسرا، این منطقه مانند یاقوتی سبز می درخشد. علاوه بر خود منطقه، مسیر دسترسی به آن هم به مقدار خودش زیبا و چشم نواز است. محصولات این منطقه شامل چای، کرم ابریشم و مرکبات می شود و طبق توصیف هایی که کردیم، گردشگران زیادی آن را به عنوان مقصدی برای گشت وگذار انتخاب می نمایند.

  • آدرس: استان گیلان، شهرستان رودسر، جنوب شهر چابکسر

چشمه آب معدنی سجیران | چشمه ای با خواص درمانی

چشمه آب معدنی سجیران، از دیگر چشمه های چابکسر و اطراف آن محسوب می شود. آب چشمه سجیران خواص درمانی دارد و برای بیماری های داخلی و پوستی مفید است. افرادی که بیماری های کلیوی دارند یا از بیماری های پوستی مانند قارچ انگشت ها رنج می برند، در کنار بهره مندی از لذت گشت وگذار در طبیعتی زیبا، می توانند از آب این چشمه برای درمان استفاده نمایند. فقط به یاد داشته باشید که زمان مناسب برای بازدید و استفاده از آب این چشمه، فصل های تابستان و بهار است؛ چراکه در فصل های پاییز و زمستان، هوای سرد، مانعی برای شما خواهد بود.

  • آدرس: استان گیلان، شهرستان رودسر، رحیم آباد، روستای سجیران

چشمه آب شور لاکان | برای درمان بیماری های پوستی

در دل جنگل هایی وسیع و خوش آب ورنگ، چشمه ای وجود دارد که توصیه می کنیم در سفر خود به شهر چابکسر، حتما به سراغ آن بروید. این چشمه به علت وجود نمک و گوگرد در آب آن و رسوب های آهکی دیواره هایش، همان طور که از نام آن هم تعیین است، آبی شور دارد. آب این چشمه هم دارای خواص درمانی است و برای درمان بیماری های پوستی بسیار موثر واقع خواهد شد.

اگر در فصل تابستان به بازدید از این چشمه بروید، به احتمال بالا، افرادی را که در حال استفاده از آب این چشمه برای پوست خود هستند، خواهید دید. این چشمه هم مانند چشمه های دیگری که نام بردیم، در کنار خواص درمانی از منظره زیبایی برخوردار است. در بازدید از مکان های تماشای چابکسر حتما از چشمه آب شور لاکان هم تماشا کنید.

  • آدرس: جنوب رشت، جاده رشت - لاکان، جنگل لاکان، روبه روی روستای آقاپیر دانا

قلعه بندب | قلعه قدیمی در دل روستایی زیبا

در یکی از روستاهای اطراف چابکسر، شاهد پیوند میان تاریخ و طبیعت خواهید بود. بازدید از قلعه تاریخی بندبن هم از آن گزینه های عالی برای اضافه کردن به فهرست جاهای تماشای چابکسر و اطراف آن به شمار می رود. در واقع، روستای بندن، این قلعه تاریخی را از صدها سال پیش تابه حال در خود جای داده است.

چند صد سال پیش، روستاییان تصمیم می گیرند این قلعه را برای در امان ماندن از دست دزدان دریایی بسازند. آن ها قطعا در ساخت این قلعه، نهایت مهارت را برای حفظ امنیت خود به کار گرفته اند که هنوز هم پس از گذشت این همه سال، قسمت هایی از آن به جای مانده است. این قلعه تاریخی، تنها تماشای این روستای کهن نخواهد بود. درست همانند سایر منطقه ها شمالی کشور، این روستا هم نما یانگر بخشی از طبیعت مثال زدنی و چشم نواز است.

  • آدرس: حرکت از شهرستان رودسر در مسیر جاده چابکسر - کلاچای به طرف روستای بندبن قاسم آباد

شهر تاریخی دغنان | شهروندانی با سرنوشتی غم انگیز

شهری تاریخی با خاطره و داستانی تاریک، از دیگر مکان های تماشای چابکسر به شمار میرود. این شهر تاریخی به نام دغنان که قدمت آن به 1200 سال پیش بازمی شود، در زیر زمین مدفون شده بود. بعد از پیدایش گورهای دسته جمعی در حوالی آن، احتمال داده می شود که علت این اتفاق، شیوع بیماری وبا پیش از زلزله 400 سال پیش است. آثاری مانند ظروف قدیمی و سکه های دوران صفوی از این خرابه ها یافت شده اند. بعلاوه در میان این بناها، بقایای مغازه های آهنگری و سنگ فروشی هم به جای مانده است.

  • آدرس: شهر چابکسر، شهرستان صومعه سرا، روستای بهمبر

روستای سرولات | با رستوران معروف خاور خانم

توصیه می کنیم هنگام بازدید از جاهای تماشای چابکسر، در اولین فرصت، به سراغ این روستا بروید. در یک سمت این روستا، دریا و در سمت دیگر، جنگل و کوه ها را با فاصله بسیار کمی از هم شاهد هستید. رود پرآبی هم از میان این روستا می گذرد که منظره اطراف این رود هم از جاذبه های چابکسر به شمار میرود. اگر قصد دارید از این رودخانه تماشا کنید، حتما وسایل یک پیک نیک کامل را با خود به همراه داشته باشید.

در میان سرسبزی روستا، رنگ نارنجی پرتقال های باغ های آن، منظره یک تابلوی نقاشی چند رنگ را مقابل چشمان شما ترسیم می نماید. از دیگر موارد جالب توجه روستای سرولات، مردمان مهمان نواز و غذاهای لذیذ و محلی رستوران های دنج آن هستند. حتی می توانید انواع سوغاتی های سرولات مانند انواع ترشی ها، شور، لواشک و مرکبات بخرید.

این روستا که چشمان شما را از زیبایی منظره ها طبیعی از دریا گرفته تا کوه، لبریز خواهد نمود، با سرگرمیاتی همانند پیاده روی، جنگل نوردی، کوه نوردی، عکاسی، پیک نیک و خوردن غذاهای بی نظیر، سفری به یاد ماندنی و خاص را برای شما رقم خواهد زد. وقتی هوس خوردن غذایی خوش طعم و متفاوت را کردید، نام رستوران معروف و پرطرفدار خاور خانم را گوشه فکر خود داشته باشید.

  • آدرس: 3 کیلومتری چابکسر و 22 کیلومتری رامسر

روستای لیمه سرا | تجربه طعم غذاهای شمالی

روستای کوچک لیمه سرا از دیگر روستاهای زیبا، پرطرفدار و از برترین جاهای تماشای چابکسر است. طبیعت آن هم چیز کمی از طبیعت زیبای روستای سرولات ندارد. این روستا برای افرادی که عاشق چشیدن طعم غذاهای نو و بسیار خوشمزه هستند، یک بهشت زمینی خواهد بود!

روستای لیمه سرا به همین رستوران ها و غذاهای بی نظیرش معروف است. حال تصور کنید طعمی تکرارنشدنی را در طبیعتی رویایی امتحان کنید. مجموعه این امتیازها، روستای کوچک لیمه سرا را به یکی از مقاصد پرگردشگر شهر چابکسر تبدیل نموده است. هرگز فکرش را هم نکنید که بدون بازدید از این روستا و از آن مهم تر، خوردن غذاهای محلی آن، شهر چابکسر را ترک کنید.

  • آدرس: شهر چابکسر، کنار روستای سرولات

روستای قاسم آباد | با ساحلی زیبا و مردمانی با لباس های محلی

اگر قصد دارید فرهنگ و سنت های اصیل گیلان را از نزدیک ببینید، در بازدید خود از جاهای تماشای چابکسر به سراغ روستای قاسم آباد بروید. مردم این روستا، هنوز هم پس از گذشت سال های دراز، پوشش لباس های سنتی و آیین های کهن خود را حفظ نموده اند. به طوری که، حس و حالی متفاوت را در میان مردم این روستا تجربه خواهید کرد. لباس های محلی و رنگارنگ قدیمی هم برای شما یادآور تکه ای از تاریخ و مردمان گذشته کشور خواهند بود. ساحل قاسم آباد هم از جاهایی است که اشتیاق شما برای بازدید از این روستا را دو برابر خواهد نمود. در این ساحل، می توانید از لذت ورزش و سرگرمیات آبی متنوع از جمله شاتل، اسکی روی آب، پاراسل و قایق سواری بهره مند شوید.

  • آدرس: شهرستان رودسر، شهر چابکسر، دهستان اوشیان

روستای اوشیان | مخصوص یک سفر رمانتیک

روستایی در نزدیک ترین نقطه مرز گیلان با مازندران وجود دارد که در فهرست جاهای تماشای چابکسر قرار می گیرد. اقامت در این روستا به علت وجود اقامتگاه های بومگردی و سنتی، لحظاتی فراموش نشدنی را برای مسافران می سازد. روستای اوشیان که ساحلی دلنواز، از جاهای معروف آن است، یکی از جاذبه های گردشگری چابکسر و از مقاصد عالی برای گشت وگذار خواهد بود.

در شمال روستای اوشیان، این ساحل رمانتیک و در جنوب آن، رشته کوه های سرسبز را شاهد خواهید بود. بعضی روزهای سال هم هستند که می توانید غذاخوری یا کافه ای در این ساحل پیدا کنید و از تماشای امواج بلندی که به ساحل می رسند، لذت ببرید. تماشای این صحنه هادر حالی که مردم روستا هم مشغول کاشت برنج و مرکبات به ویژه کیوی هستند، تجربه متفاوتی از سفر برایتان به همراه خواهد داشت. چشمه دمکش هم در نزدیکی اوشیان قرار گرفته است و دسترسی به آن از این روستا بسیار آسان خواهد بود.

  • آدرس: 3 کیلومتری چابکسر، در مسیر جاده چابکسر - کلاچای، نزدیک روستای قاسم آباد

پارک ساحلی گیشار قاسم آباد | از برترین سرگرمیات چابکسر

این پارک ساحلی از خلوت ترین سواحل گیلان است؛ ساحلی زیبا و جزو جاهای تماشای چابکسر و اطراف آن که مکانی مناسب برای اقامت مسافران بین راهی خواهد بود. این ساحل با امکانات رفاهی خود، علاوه بر اینکه برای اقامتی کوتاه مناسب است، جزو مکان های سرگرمیی هم به شمار میرود. مواردی از قبیل کافی شاپ، سرویس بهداشتی، سوئیت و آلاچیق، امکان اقامتی راحت و خوب را برای شما فراهم می نمایند. پارک ساحلی گیشار با سرگرمیاتی مانند قایق سواری، جت اسکی، عکاسی، پیک نیک و پیاده روی، زمانی شاد و هیجان انگیز را در حین سفر به شما هدیه خواهد نمود.

  • آدرس: استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش چابکسر، مسیر رامسر - رودسر

پلاژ گل سرخ چابکسر | از پلاژ های معروف گیلان

پلاژ یا مجموعه رفاهی ساحلی گل سرخ در چابکسر، فضایی امن و مجهز و از مکان های تماشای چابکسر است که می توانید در یکی از سواحل زیبای دریای خزر و همراه با سرگرمیات آبی، از گردش خود کمال لذت را ببرید. این مجموعه امکانات رفاهی از قبیل سرویس بهداشتی، پارکینگ، غریق نجات، اقامتگاه، فروشگاه مواد غذایی و دوش دارد. در زمان تعطیلات، می توانید با سرگرمیاتی مانند جت اسکی و پاراسل، زمان و خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. این پلاژ از پلاژهای معروف استان گیلان است؛ پس توصیه می کنیم حتما در سفر به چابکسر، زمانی را به سرگرمی در آن اختصاص دهید.

  • آدرس: استان گیلان، شهر چابکسر، اوشیان، جاده رامسر - سیاهکلرود

چهارشنبه بازار چابکسر | بازاری با هزار رنگ و بو

بازاری هفتگی که در چهارشنبه هر هفته برپا می شود، از جاذبه های چابکسر به شمار میرود. در این بازار، علاوه بر تهیه بسیاری از محصولات از مواد خوراکی گرفته تا لوازم منزل و وسایل تزیینی، می توانید شاهد بخشی از زیبایی های این شهر باشید. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، قدم زدن در میان فروشنده ها و محصولات خاص این منطقه ها، حس و حالی جالب را به شما منتقل خواهد نمود.

بسیاری فروشنده ها از منطقه ها نزدیک استان های گیلان و مازندران به خصوص رودسر و رامسر، برای فروش محصولاتشان هر هفته خود را به چهارشنبه بازار چابکسر می رسانند. در این بازار، بعلاوه فروشنده های دهستان های سیاهکلرود و اوشیان نیز حضور دارند. محصولات خوراکی رنگارنگ و متنوعی از جمله چای، برنج، مرکبات و انواع ماهی را می توانید در این بازار بخرید. پوشاک، پارچه، کفش و کیف هم از دیگر محصولاتی هستند که در چهارشنبه بازار چابکسر به فروش می رسند.

  • آدرس: شهر چابکسر، خیابان 22 بهمن، خیابان وحدت اسلامی

چابکسر، شهر چشمه های درمانی

شمال کشور همواره جزو مکان هایی است که مردم برای تعطیلات و سفر، آن را در اولویت قرار می دهند. در این مطلب، از میان شهرهای شمالی که جزو برترین مقاصد گردشگری برای گذراندن تعطیلات و داشتن سفری عالی هستند، به سراغ شهر زیبا و تماشای چابکسر رفتیم. در این شهر، شاهد کمترین فاصله میان رشته کوه های پوشیده از درختان سبز و سربه فلک کشیده و دریای فیروزه ای رنگ خزر خواهید بود. چابکسر با طبیعتی مثال زدنی، مکان ها و جاذبه های تماشای بکر و مردمانی مهمان نواز و مهربان، زمانی خوش را در سفر برای شما رقم خواهند زد.

آیا تجربه سفر به چابکسر را داشته اید؟ شما از کدام روستاها و منطقه ها این شهر بازدید نموده اید؟ تجربیات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای تماشای چابکسر

برترین هتل های چابکسر کدامند؟

از برترین هتل های چابکسر، می توان به هتل های آهوان، نارنج متین، پاتریس، کاسپین و گیلماز اشاره نمود.

سوغات چابکسر چیست؟

در چابکسر هم مانند بسیاری دیگر از شهرهای شمالی، خوردنی های بی نظیر و بسیاری از جمله انواع ترشی، مربا، ماهی، نان محلی، شیرینی و مرکبات و همین طور چای و برنج اعلای ایرانی، به عنوان سوغاتی به فروش می رسند. علاوه بر این، خوراکی های خوشمزه، بسیاری از صنایع دستی شامل حصیر، محصولات ساخته شده از مروار، چادر شب، گلیم، سفال و محصولات چوبی هم جزو سوغاتی های این شهر به حساب می آیند.

برترین رستوران های چابکسر شامل چه مواردی می شوند؟

رستوران خاورخانم، تی ته، اکبر جوجه چابکسر، نگین شمال، خاله خاتون، امپراطور شمال، دربند لطفی، مریم، سالار و کندوج از برترین رستوران های چابکسر محسوب می شوند.

چه زمانی برترین زمان برای سفر و بازدید از جاهای تماشای چابکسر است؟

اگر قصد دارید در زمان معتدل ترین هوای چابکسر به آن سفر کنید، فصل های پاییز و بهار را به شما پیشنهاد می کنیم. در این زمان ها، طبیعت این شهر هم بسیار تماشای خواهد بود. البته این شهر در فصل های دیگر به خصوص تابستان هم زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را خواهد داشت. تنها مواردی که باید از پیش در نظر داشته باشید، هوای گرم و مرطوب تابستان و سرمای زمستان است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2348

به "جاهای دیدنی چابکسر ، سفر به مرز گیلان و مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی چابکسر ، سفر به مرز گیلان و مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید