انتها راه اندازی چهار خط جدید مترو به کجا رسید؟
به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران : مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره احداث و راه اندازی چهار خط جدید مترو در پایتخت ارائه داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس،علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره خاتمه راه اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت گفت: ایجاد چهار خط 10، 11، 9 و 8 در تهران در دست مطالعه و طراحی است و در صورتی که منابع اقتصادی تأمین گردد، راه اندازی این خطوط نیز سرعت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: خط 8 از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی 37 کیلومتر دارای چهار ایستگاه تبادلی با خطوط حومه ای اکسپرس و 13 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: خط 9 از دولت آباد تا چیتگر به طول تقریبی 46 کیلومتر در نظر گرفته شده، دارای سه ایستگاه تبادلی با خطوط حومه ای و اکسپرس و 12 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.
امام گفت: خط 10 از تهران پارس تا وردآورد درنظر گرفته شده و دارای طول تقریبی 43 کیلومتر است همچنین دارای 7 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط و دو ایستگاه تبادلی با خطوط حومه ای و اکسپرس خواهد بود که البته کلنگ احداث خط 10 در اواسط شهریور سال جاری به زمین زده شد و امیدوارم با تأمین بودجه موردنیاز راه اندازی آن در بخش های مختلف تسریع یابد.
وی گفت: خط 11 مترو نیز از چیتگر تا سه راه تقی آباد پیش بینی شده و به طول تقریبی 28 کیلومتر خواهد بود. همچنین دارای 5 ایستگاه تبادلی با خطوط حومه ای و اکسپرس با پنج ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.
امام درباره مسائل دوره کنونی مدیریت شهری برای توسعه مترو گفت: این مسائل به دو صورت فنی و اقتصادی است که مسائل فنی شامل افزایش هزینه های اجرایی به بیش از سه برابر اواخر سال 96، مشکل ورود تجهیزات خریداری شده به کشور به دلیل وجود تحریم ها و ضرورت تکمیل نواقص خطوط بهره برداری شده مانند ساخت پایانه ها، ورودی های جدید، پست برق، سیستم تهویه و موارد دیگر است که هزینه های هنگفتی را دربردارد.
وی بیان داشت: مسائل اقتصادی شامل عدم تحقق بودجه شهرداری در بخش توسعه حمل و نقل عمومی، بدهی انباشت شده به سیستم بانکی و عدم امکان بهره مندی از ظرفیت های اعتباری، تأمین نشدن فاینانس های موجود، بدهی سنواتی به پیمانکاران و مشاوران و تحقق نیافتن قرارداد تأمین 630 واگن توسط وزارت کشور است.
منبع: اقتصادنیوز