مردم از ما می پرسند چرا دیروز تهران تعطیل نشد

به گزارش مجله کارنیکان، تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به قرائت گزارش سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در صحن شورا درباره آلودگی دو روز گذشته تهران گفت گزارش خیلی خوبی بود اما این چیزها برای مردم مهم نیست و مردم می گویند چرا دیروز تهران تعطیل نشد؟!

مردم از ما می پرسند چرا دیروز تهران تعطیل نشد

ناصر امانی بعد از ارائه گزارش محمد مهدی میرزایی قمی، سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران درباره آلودگی هوای مرکز، گفت: توقع داشتیم به دلیل اهمیت این بحث و جنجالی که در 48 ساعت گذشته علیه شهرداری و شورا رخ داد امروز یا آقای شهردار یا معاون حمل و نقل می آمدند، هم به افکار عمومی احترام می گذاشتند و هم با حضورشان اهمیت موضوع را نشان می دادند که مردم فکر نکنند این اتفاق که به تنفس، حیات و سلامت مردم ارتباط دارد برای شورای شهر و شهرداری مهم نیست. من هم قبول دارم و می دانم حداقل آلایندگی و آلودگی 48 ساعت گذشته هیچ ارتباطی به شهرداری تهران ندارد و سرچشمه اش کشورهای غربی ایران بود. مسئولیت آلایندگی و مقابله با آلودگی هوا در تهران که مربوط به آلایندگی های داخلی است با شهرداری تهران نیست اما شهردار تهران گفته مبارزه با آلایندگی هوا در تهران به من تفویض شده است و برای این کار قرارگاه تشکیل دادم.

وی ادامه داد: مردم هم نمی توانند تشخیص دهند که قرار است این قرارگاه در مورد آلایندگی های ناشی از ذرات داخلی و خودروها و آلودگی های داخلی تصمیم بگیرد یا هر وقت به دلیل ریزگردهای وارد شده به کشور هوای تهران آلوده شد؟ این وظیفه بر عهده شهرداری است یا دولت؟ مردم شهرداری و دولت را یکی می بینند و برایشان مهم نیست که کمیته آلودگی اضطرار را باید استانداری تشکیل دهد یا کمیته مقابله با آلودگی هوای داخلی را بایستی شهرداری تشکیل دهد و حق هم دارند که این موضوعات را از ما قبول نکنند.

امانی تاکید کرد: در بحث مربوط به آلودگی هوا مسئولیت دادن کافی نیست و اختیار دادن اهمیت دارد. دولت در آستانه همین ایام مصوبه قبلی خود را که قرار بود از اول امسال موتورسیکلت ها و برخی خودروهای داخلی شماره گذاری نشوند را سه سال عقب انداخت. آقای زاکانی به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با آلودگی هوا در شهر تهران نمی تواند این مصوبه هیت وزیران را لغو کند و نمی تواند به وزارت صمت بگوید که حق ندارند به شرکت هایشان بگویند موتور تولید کنند. مسئولیت قبول کردن کافی نیست و اختیار داشتن و ابزار اجرای مسئولیت مهم است.

این عضو شورا اضافه نمود: گزارش خیلی خوبی بود اما این چیزها برای مردم مهم نیست و مردم می گویند چرا دیروز تهران تعطیل نشد؟! در قانون حالت اضطرار آمده که اگر مقدار ذرات بیش از 200 باشد باید همه ادارات غیر از سازمان های امدادی تعطیل شود. شاخص کیفیت هوای تهران تا 480 و دو برابر حد مجاز آمد اما تهران تعطیل نشد. این توضیحات به ابهام مردم بیشتر اضافه می کند و می شود آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی. وزیر کشور، رئیس سازمان محیط زیست و شهرداری تهران مسئول هستند ولی هر یک این مسئولیت را به زمین دیگری پاس می دهند و مردم هم سردرگم اند و از ما نمی پذیرند. مردم به ما بد و بی راه های زیادی گفتند، به همگی حق می دهم و عذرخواهی می کنم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2140

به "مردم از ما می پرسند چرا دیروز تهران تعطیل نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از ما می پرسند چرا دیروز تهران تعطیل نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید