انواع قطارهای اتوبوسی در ایران

به گزارش مجله کارنیکان، سفر با قطار را احتمالا تجربه نموده اید. اما با چه قطاری به سفر رفته اید؟ در سال های اخیر در کشور ما انواع قطارها توسعه پیدا نموده اند و امروز بسیاری از مسافران می توانند از بین قطار های مختلف، با سطح متنوع خدمات و امکانات، بر اساس بودجه و سلیقه خود اقدام به رزرو بلیط قطار مورد نظرتان کنید.

انواع قطارهای اتوبوسی در ایران

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام رسپینا24، قطار های اتوبوسی معمولا یا برای راستاهای کوتاه استفاده می شوند یا برای راستاهای بلند اما با سرعت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال قطار اتوبوسی تهران - مشهد، فاصله بین این دو شهر را در حدود 10 الی 11 ساعت طی کنید.

قطار اتوبوسی صبا

بلیط قطار اتوبوسی صبا بسیار معروف است و انواع مختلفی نیز دارد. شرکت رجا ارایه دهنده این نوع از قطارها می باشد. این قطارها دو طبقه هستند و معمولا استاندارد های خوبی را ارایه می دهند. هر چند به هیچ وجه نباید از قطار های اتوبوسی، انتظاراتی در حد قطار های کوپه ای داشته باشید. چرا قیمت بلیط قطار اتوبوسی رجا نیز بالا نیست اما نسبت به مبلغ پرداختی بابت آن ارزشش را دارد. از بعضی خدماتی که در این قطار وجود دارد، می توان موارد زیر را نام برد:

روزنامه، فروش انواع خوراکی های بسته بندی شده، تجهیزات مخصوص برای افراد با محدودیت های جسمانی همچون ویلچر، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ارتباطی، سرویس های بهداشتی

قطار اتوبوسی ماهان

این قطار که بسیار شناخته شده نیز می باشد، یک قطار 3 ستاره است که در اختیار شرکت جوپار می باشد و در راستا تهران مشهد و بالعکس فعالیت می نماید. این قطار می تواند فاصله بین دو شهر تهران و مشهد را در مدت زمان 10 ساعته طی کند. قطار های اتوبوسی ماهان، امکانات خوبی در حد خود دارند. این قطارها معمولا یک پذیرایی مختصر در حد میان وعده دارند. اما اگر تمایل به صرف غذا دارید، بهتر است به رستوران قطار مراجعه کنید. یکی دیگر از امکانات این قطار ها، امکان شارژ وسایل الکترونیکی همراه است که در مواقع لزوم بسیار کارگشا می باشد.

هر کدام از واگن ها دارای 2 دستگاه سرویس بهداشتی و 1 کوپه سرویس مخصوص برای مهماندار می باشند و دارای امکاناتی نظیر تهویه مطبوع، شیشه های دو جداره، بدنه 2 لایه برای کوپه به منظور جلوگیری از ورود صدا و گرما و سرما راستا می باشد.

قیمت بلیط قطار اتوبوسی

قیمت، مسئله ای است که در خصوص آن زیاد سوال می گردد. قیمت این نوع از قطارها، به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مثل میزان فاصله بین دو شهر، امکانات و خدمات هر قطار اتوبوسی و شرکت ارایه دهنده آن بلیط. همه اینها عوامل بسیار مهم در این مورد هستند و نقشی مشخص نماینده در قیمت بلیط قطار اتوبوسی دارند. قیمت بلیط قطار های اتوبوسی معمولا از 70 هزار تومان شروع می گردد و افزایش می یابد.

قطار های اتوبوسی در چه راستاهایی وجود دارند؟

این نوع از قطارها در راستا های مختلفی تردد می نمایند که از جمله آنها می توان به راستا تهران مشهد و بالعکس، تهران قم و بالعکس، تهران تبریز و بالعکس، تهران کرمان و بالعکس، تهران بندرعباس و بالعکس، تهران شیراز و بالعکس، اهواز تهران و بالعکس و...

قطارهای اتوبوسی چه امکاناتی دارند؟

در این قطار ها که جایگاه ها مانند اتوبوس در کنار هم قرار گرفته اند، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سرویس تهویه هوا، سرمایس گرمایش و سرمایش، پریز برق و امکان شارژ وسایل الکترونیکی همراه، جزو امکانات این قطارها می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1737

به "انواع قطارهای اتوبوسی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع قطارهای اتوبوسی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید