راهنمای حمل ونقل عمومی در اسپانیا

به گزارش مجله کارنیکان، استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی یکی از راه های کاهش هزینه ها در سفر است. کشور اسپانیا با داشتن برترین سیستم حمل ونقل در اروپا، کار گردشگران را راحت نموده و امکان جابجایی با کمترین هزینه را به تمام نقاط این کشور فراهم نموده است. در ادامه به معرفی سیستم حمل ونقل عمومی در دو شهر بارسلون و مادرید می پردازیم.

راهنمای حمل ونقل عمومی در اسپانیا

با قیمت تورهای اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

هر ساله گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات به شهرهای بارسلون و مادرید سفر می نمایند. از این رو این دو شهر کوشیده اند تا به رسم میهمان نوازی اسپانیایی با ارائه برترین خدمات گردشگری از میهمانان استقبال نمایند. سیستم حمل ونقل عمومی یکی از این امکانات است که با داشتن زیرساختی قوی هم به کاهش هزینه ها یاری می نماید و هم این امکان را به گردشگران می دهد تا به راحتی بتوانند از تمام قسمت های شهر بازدید نمایند.

.

سیستم حمل ونقل عمومی در مادرید - اسپانیا

اگر اولین بار است که به مادرید سفر می کنید با مطالعه این مطلب می توانید مانند یک مادریدی راه خود را

در پیش گرفته و تمام شهر را بگردید. مترو، ترامواپارلا، اتوبوس، ماشین کابلی، تاکسی و دوچرخه وسایلی هستند که سیستم حمل ونقل تند، سریع و پیشرفته در مادید را تشکیل می دهند. (خرید بلیط تهران مادرید)

مترو

مترو مادرید با 13 خط و بیش از 300 ایستگاه در تمام نقاط شهر یکی از سریع ترین و کارآمدترین وسیله حمل ونقل عمومی در مادرید است. هر کدام از خط های مترو رنگ خاص دارد و جهتهای آن به راحتی قابل تشخیص است. فاصله رسیدن قطارها از 6 صبح تا 12 نیمه شب 4 دقیقه و از نیمه شب تا صبح 15 دقیقه می باشد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که در ساعات کاری و همچنین ایستگاه هایی که با سایت های گردشگری نزدیک ترند جمعیت در مترو به اوج خود می رسد اما واگن ها همچنان ایمن بوده و افراد بدون مشکل می توانند جهتهای مورد نظرشان را پیدا نمایند.

بلیط مترو به راحتی به وسیله گیشه ها و دستگاه های موجود در ایستگاه قابل خرید هستند. شما می توانید بر حسب جهتتان بلیط های یک یا چند جهته تهیه کنید. قطارهای مترو در تمامی ایستگاه ها توقف دارند و مسافران نیازی نیست برای پیاده شدن در مقصد از فشار دادن دکمه یا وسیله ای خاص استفاده نمایند.

اتوبوس

شرکت اتوبوس های محلی مادرید به EMT معروف هستند. این شرکت حدود 2000 اتوبوس دارد که به طور منظم در 200 خط شهری و مسکونی مادرید در رفت و آمد هستند. این اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 11:30 شب هر 5 تا 15 دقیقه (بسته به جهت) در ایستگاه ها حرکت می نمایند. از ساعت 11:45 تا 6 صبح نیز اتوبوس هایی به نام جغدها مسافران را به مقصد می رسانند. (جغدها بهترین وسیله برای افرادی هستند که بین ساعات نیمه شب از خانه یا هتل خارج می شوند).

تمامی اتوبوس ها دارای سیستم تهویه مطبوع و جایگاه ویژه ویلچر هستند. بعضی از اتوبوس های جدیدتر نیز به جایگاه ویژه خردسالان مجهز شده اند. مسافران می توانند هنگام نزدیک شدن به مقصد دکمه مخصوص را فشار داده و بدین ترتیب از راننده درخواست نمایند تا اتوبوس را متوقف کند.

بلیط های تک سفره اتوبوس را می توان به راحتی در خود اتوبوس خریداری کرد.

.

سیستم قطار مسافرتی

سیستم قطار مسافرتی مادرید cercanías نام دارد و تمامی مادرید و قسمت های حومه این شهر را شامل می گردد. مرکز این قطارها در مادرید قرار داشته و بخش های حومه را به مرکز شهر وصل می نماید. این قطارها هر روز از ساعت 6 صبح تا 11 شب به فاصله 10 تا 30 دقیقه سرویس ارائه می دهند. cercanías بهترین وسیله حمل ونقل برای مسافرانی است که می خواهند به گردش و تفریح در اطراف پایتخت اسپانیا رفته و از مناظر طبیعی دهکده های مادرید لذت ببرند.

تاکسی

تاکسی ها در تمام قسمت های مادرید با رنگ سفید و خط قرمز علامت گذاری شده اند. تاکسی هایی که خالی هستند چراغ روی ماشین را سبز نگه داشته و تاکسی هایی که مسافر دارند یا قادر به خدمات دهی نیستند چراغ را به حالت قرمز درمی آورند. هزینه تاکسی طبیعتاً گرانتر از مترو و اتوبوس بوده و توسط کیلومتر شمار تعیین می گردد.

حمل ونقل عمومی در بارسلون

بارسلونا دومین شهر بزرگ و پرجمعیت اسپانیا است. این شهر دارای سیستم حمل ونقل سریع و توسعه یافته می باشد. در واقع به علت ترافیک شهری و هزینه بالای اجاره ماشین سرویس های حمل ونقل عمومی راحت ترین، کم هزینه ترین و سریع ترین گزینه برای بازدید از جاذبه های گردشگری بارسلونا هستند. (خرید بلیط تهران بارسلون)

مترو

مترو بارسلونا با 12 خط و 160 ایستگاه در تمامی نقاط بارسلون به ویژه در سایت های گردشگری ایستگاه دارد و سالانه بیش از نیم میلیارد مسافر را جابجا می نماید. در هر کجای بارسلونا که باشید به راحتی می توانید به ایستگاه مترو دسترسی پیدا کنید. فقط کافیست به نقشه مترو نگاه نموده و خط مورد نظرتان را انتخاب کنید. در تمامی ایستگاه های مترو تابلوها شما را به سمت محل سوار شدن هدایت می نمایند.

بلیط های مترو به راحتی در تمامی ایستگاه ها قابل خریداری هستند.

.

اتوبوس

اتوبوس های بارسلونا TMB نام دارند و با بیش از 100 خط در تمام نقاط بارسلونا سرویس دهی می نمایند. با انتخاب اتوبوس می توانید از مناظر بسیار زیبای بارسلونا لذت ببرید و در کوتاه ترین زمان به مقصد برسید.

شبکه های اتوبوس در بارسلونا بسیار گسترده بوده و تمام محلات، حومه شهر و حتی فرودگاه را نیز پوشش می دهد. بعضی از این خطوط ویژه جهتهای طولانی و بعضی دیگر نیز ویژه رفت و آمد در جهتهای محلی هستند. در شهر بارسلونا خطوط ویژه برای رفت و آمد به ساحل این شهر نیز تعبیه شده است.

بلیط های اتوبوس را می توانید هنگام سوارشدن از راننده خریداری کنید.

تاکسی

تاکسی های بارسلون نیز مانند مادرید در تمام نقاط شهر وجود دارند. هزینه تاکسی از سایر وسایل نقلیه گرانتر است و بیشتر در جهتهای خلوت تر کاربردی هستند. البته برای دریافت تاکسی از اپلیکیشن های درخواست ماشین مانند Cbify نیز می توانند استفاده کرد.

جهت رزرو تور اسپانیا، تور اروپا و دریافت ویزای شینگن با کارشناسان واحد تور در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 574

به "راهنمای حمل ونقل عمومی در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای حمل ونقل عمومی در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید