تور ارزان استانبول: اقامت رایگان در برترین هتل های استانبول

به گزارش مجله کارنیکان، ترکیش ایرلاین به مسافران ایرانی، هتل رایگان در استانبول ارائه می دهد. مسافران ایرانی که به وسیله پروازهای ترکیش ایر به کشورهای دیگر سفر نمایند، می توانند با یک توقف اختیاری، حداقل یک شب به طور رایگان در یکی از هتل های این شهر اقامت نمایند. اما شرایط استفاده از سرویس استاپ اُور ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines Stopover) چیست؟ با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا راهنمای استفاده از سرویس اقامت رایگان ترکیش را در اختیارتان قرار دهیم.

تور ارزان استانبول: اقامت رایگان در برترین هتل های استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استاپ اور چیست و چه تفاوتی با لِی اُور دارد؟

پیش از اینکه درباره شرایط استفاده از سرویس اقامت رایگان ترکیش صحبت کنیم، بهتر است تعریفی از استاپ اُور (Stopover) داشته باشیم. استاپ اور زمانی اتفاق می افتد که یک پرواز به دلایل مختلف در طول جهت در یک نقطه تعیین متوقف می گردد. به این ترتیب، مسافران پس از چندین ساعت توقف، با همان پرواز به جهت خود ادامه می دهند.

شاید اصطلاح لِی اور (layover) را هم مانند استاپ اور شنیده باشید. لی اور هم به معنای توقف در طول پرواز است، اما تفاوت هایی با استاپ اور دارد. در این نوع توقف ، مسافران و چمدان های آنها برای ادامه سفر به یک هواپیمای دیگر منتقل می شوند.

سرویس استاپ اور ترکیش ایرلاین چیست؟

همه ما وقتی صحبت از توقف در طول پرواز می گردد، به تاخیر و توقف اجباری فکر می کنیم. در صورتی که سرویس استاپ اور ترکیش یک توقف اختیاری است و شرایط خاص خود را دارد. در سرویس استاپ اور ترکیش کسانی که بلیط این ایرلاین را خریده اند، می توانند از اقامت رایگان در استانبول استفاده نمایند. البته در صورتی که 20 ساعت یا بیشتر از این زمان در استانبول توقف کنید، شرایط استفاده از این سرویس را خواهید داشت.

فرض کنید بلیط هواپیما تهران نیویورک را خریداری نموده اید و دلتان می خواهد در استانبول هم توقف کنید. اگر قبل از پرواز درخواست خود را ثبت کنید، می توانید از اقامت رایگان هتل استانبول هم بهره مند شوید. مسافران دارای بلیط اکونومی (Economy Class)، یک شب و در صورتی که بلیط بیزنس کلاس نیویورک را خریده باشید، دو شب هتل رایگان در استانبول در اختیارتان قرار می گیرد. در ادامه با شرایط کامل استفاده از این سرویس اقامت رایگان ترکیش بیشتر آشنا شوید.

تفاوت بین هتل دسک سرویس و استاپ اوور

خدمات هتل دسک سرویس (Hotel Desk Service) در طول توقف های اجباری و وقتی پرواز اتصالی (Connection) وجود ندارد، به مسافران اختصاص می یابد. این زمان برای پروازهای بیزنس 9 ساعت و پروازهای اکونومی 12 ساعت است. در حالی که در استاپ اوور، مسافر 20 ساعت یا بیشتر به اختیار خودش در استانبول اقامت می نماید. نباید فراموش کنید که:

  • استاپ اوور ساعات پرواز انعطاف پذیری را ارائه می دهد.
  • این سرویس برای تمام کلاس های پروازی در دسترس واقع شده است.
  • اجباری برای سفر با اولین پرواز اتصالی برای مسافر وجود ندارد.

در کدام مقاصد می توان از سرویس استاپ اور استفاده کرد؟

مسافران ایرانی که با خرید بلیط هواپیما ترکیش ایرلاینز از ایران به مقاصد تعیینی می فرایند، شرایط استفاده از سرویس اقامت رایگان هتل استانبول را دارند. این مقاصد عبارتند از:

  • آمریکا
  • کشورهای شرق دور آسیایی (چین، هنگ کنگ، ماکائو، ژاپن، کره شمالی، کره جنوبی، مغولستان، سیبری، تایوان، برونئی، کامبوج، تیمور شرقی، مالزی، لائوس، اندونزی، میانمار، سنگاپور، فیلیپین، تایلند و ویتنام)
  • اروپای شرقی
  • اروپای شمالی
  • بریتانیا
  • آفریقا
  • اتریش
  • فرانسه
  • آلمان
  • مجارستان
  • ایتالیا
  • هند
  • اسپانیا

شرایط استفاده از سرویس اقامت رایگان ترکیش ایر در استانبول

  • مبدا شروع سفر یا مقصد پایانی سفر حتما باید تهران باشد.
  • مسافرانی که بلیت بیزنس و اکونومی ترکیش ایرلاین را خریداری نمایند، می توانند از این سرویس بهره مند شوید.
  • افرادی که پرواز آنها ترکیش ایرلاینز است، حتی اگر بلیط آنها به وسیله ایرلاین دیگری صادر شده باشد، حق استفاده از این سرویس را دارند.
  • مسافران باید بلیط خود را حداقل تا 24 ساعت قبل از پرواز بخرند و درخواست رزرو سرویس را به وسیله تماس با پشتیبانی ثبت نمایند.
  • خریداران بلیط رفت و برگشت هم امکان استفاده از این سرویس را دارند.
  • سرویس ترکیش ایر فقط به کسانی تعلق می گیرد که بلیط آنها صادر شده است.
  • هتل رایگان استانبول فقط در اختیار کسانی قرار می گیرد که 20 ساعت یا بیشتر توقف اختیاری در این شهر داشته باشند.
  • هزینه ویزا، هزینه گشت شهری و بعلاوه ترانسفر فرودگاهی تا هتل (به جز پروازهای بیزنس به بعضی مقاصد) برعهده خود مسافر است.

در این شرایط نمی توان از استاپ اور ترکیش استفاده کرد:

  • اگر شرایط بلیط مسافر در فهرست انتظار باشد و یا بلیط خود را کمتر از 24 ساعت مانده به پرواز بخرد.
  • بچه ها بدون همراه نمی توانند از این سرویس استفاده نمایند.
  • بلیط های Award و اکونومی که بدون پرداخت هزینه به بلیط بیزنس کلاس ارتقا یافته اند.

خدمات ترکیش ایرلاینز به مسافران ایرانی

سرویس ترکیش استاپ اوور، هتل و ترانسفر رایگان (با شرایط تعیین) در اختیار دارندگان بلیط این ایرلاین در استانبول ارائه می دهد. ارائه هتل های رایگان استانبول به مسافران ایرانی ترکیش ایر در صورتی که قبل از سفر و هنگام خرید بلیط، هماهنگی های لازم برای اقامت در هتل ها انجام داده باشند، امکانپذیر است. این ایرلاین یک شب اقامت در هتل 4 ستاره برای پروازهای اکونومی و دو شب اقامت در هتل 5 ستاره استانبول برای دارندگان بلیط بیزنس کلاس در نظر گرفته است.

هتل برای پروازهای بیزنس کلاس

امکان اقامت در هتل شرایتون آتاکوی استانبول (Sheraton Istanbul Ataköy Hotel) برای کسانی که که بلیط بیزنس کلاس ترکیش ایر را دارند، فراهم است. هتل پنج ستاره شرایتون آتاکوی استانبول انواع اتاق ها را با منظره زیبای دریای مرمره به میهمانان خود ارائه می دهد. رستوران این هتل هم بوفه صبحانه و هم غذای مطابق با منو سرو می نماید. هتل شرایتون آتاکوی به مراکز خرید استانبول، کافه ها، رستوران ها و تفرجگاه ساحلی نزدیک است. این هتل سرویس رایگان به محله سلطان احمد و میدان تکسیم استانبول در صبح و عصر ارائه می دهد.

هتل برای پروازهای اکونومی کلاس

اقامت در هتل گرند یاووز در محله سلطان احمد استانبول (Grand Yavuz Hotel Sultanahmet) به دارندگان بلیط پروازهای اکونومی اختصاص می یابد. گرند یاووز یک هتل 4 ستاره در استانبول است که انواع اتاق ها را با دکوراسیون تازه در اختیار مسافران قرار می دهد. در رستوران هتل گرند یاووز از انواع غذاهای بین المللی و مدرن ترکیه با منظره دریای زیبای مرمره، جزیره های پرنس استانبول و بخش قدیمی شهر لذت ببرید.

از امکانات هتل گرند یاووز استانبول می توان به سونا، حمام ترکی، خدمات اسپا و ماساژ نیز اشاره نمود. بعلاوه از این هتل تا جاهای دیدنی استانبول مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی کمتر از 10 دقیقه پیاده روی فاصله دارید. بازار بزرگ استانبول، آب انبار باسیلیکا و پارک گلخانه استانبول نیز در نزدیکی این هتل استانبول قرار گرفته اند.

خبرنگاران، ارائه دهنده سرویس استاپ اوور ترکیش

در حال حاضر خبرنگاران تنها ارائه دهنده سرویس اقامت رایگان ترکیش ایرلاین در ایران است. برای استفاده از این سرویس حتما بلیط خود به وسیله تماس با پشتیبانی خبرنگاران رزرو کنید. امکان استفاده از سرویس اقامت رایگان ترکیش ایرلاینز برای کسانی که بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری می نمایند، وجود ندارد.

مونا اشرف زاده

منبع: فلای تودی
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2127

به "تور ارزان استانبول: اقامت رایگان در برترین هتل های استانبول" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان استانبول: اقامت رایگان در برترین هتل های استانبول" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: اقامت رایگان در برترین هتل های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید