بلیط هواپیما به لائوس

به گزارش مجله کارنیکان، لائوس از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که در دو طرف رودخانه مکونگ واقع شده است. عبادتگاه های این کشور به همراه طبیعت بینظیر آن سفری به یاد ماندنی را برای شما می سازنند.

بلیط هواپیما به لائوس

چرا بلیط هواپیما به لائوس

اغلب مسافران فکر می نمایند که سفری که خرج حسابی روی دستشان نگذارد، سفر درست و درمانی از کار در نخواهد آمد و تا برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خرج های آنچنانی ننمایند، نمی توانند جذاب ترین ها را بیابند و زیباترین ها را ببینند. اما به نظر می رسد، لااقل در عالم گردشگری این مثَل معروف که هیچ ارزونی بی دلیل نیست. همواره درست نیست و دیدنی هایی وجود دارد که حسابی مسافران ماجراجو را بر سر شوق و ذوق خواهد آورد.

کشور لائوس در قاره ی کهن و سن و سال دار آسیا یکی از نمونه های شاخص برای این مسأله است که توریستِ علاقه مند می تواند بدون آنکه هزینه های آنچنانی برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در این کشور منحصربفرد بپردازد، به لائوس سفر کند و از دیدار با دیدنی های بی حد و حصرش، خوشوقت و خرسند شود.

مسافران ایرانی باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که لائوس از آن دست کشورهایی است که ایرانی ها می توانند بدون ویزا به آن سفر نمایند.

در ادامه با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا با 10 مورد از جاذبه های دیدنی این کشور بیشتر آشنا شوید:

بلیط هواپیما به بکی او ذخیره گاه طبیعی (Bokeo Nature Reserve)

برای محافظت از نسل میمون های دراز دست، که پیش از این تصور می شد منقرض شده اند و دوباره در سال 1997 کشف شدند ایجاد شده است. سفر به طبیعت بُکی او بدون تجربه کردن یک پروژه حفاظت از اکوتوریسم یعنی ماندن در کنار میمون دست دراز کامل نمی باشد. مهمان ها در خانه های درختی اقامت می نمایند و با طناب های معلق در هوا درمیان جنگل ها به جستجوی میمون دراز دست سیاه می فرایند. علاوه بر میمون سیاه گریزان، گردشگران ممکن است فیل ها،خرس ها، ببرها و بوفالوهای وحشی را هم ببینند. همچنین باقی ماندن میمون دراز دست می تواند برای بازسازی و بازگشت حیوانات وحشی که توسط شکارچیان گرفته شدند نتیجه بخش باشد. کوه های مرتفع این منطقه، مکان مناسبی برای تماشای پرندگان می باشند.

بلیط هواپیما به نونگ کی او (Nong Khiaw)

نونگ کی او ، به دلیل موقعیت های بسیار پیاده روی، کوهنوردی و دوچرخه سواری ، یک مقصد توریستی محبوب در استان لوانگ پروبانگ می باشد. محلی که ضروری است آن را ببینید، پلی است درمیان رودخانه نَم او که توسط چینی ها ساخته شده است. این پل دو قسمت نونگ کی او را به هم متصل می نماید و مکانی خوب برای دیدن منظره های خیره نماینده می باشد. نونگ کی او دهکده ای روستایی است، بنابراین گردشگران نباید انتظار تجهیزات مجلل را داشته باشند.علاقمندان به اکتشاف غار، ممکن است از دیدن غارهای فا توک که در حدود یک مایلی از شهر قرار دارند لذت ببرند. این غارها در طول جنگ هندوچین دوم ، پناهگاه روستاییان بودند.

بلیط هواپیما به تام کنگ لو (Tham Kong Lo)

تام کنگ لو که با نام غار کنگ لو هم شناخته می شود، غاری از جنس سنگ آهک که در پارک ملی پوهین بون می باشد. این غار بر روی رودخانه پو هین بون قرار داد و به عنوان شگفتی زمین شناسی جنوب شرق آسیا توصیف شده است. این غار سنگ آهکی بیش از 6.5کیلومتر (4مایل) طول و تا 91متر (300فوت) ارتفاع دارد. این غار شامل یک استخر زمرد رنگ است و مردم محلی بر این باورند که مقدس می باشد، و می گویند که آن رنگ پوست ایندرا خدای هندی را منعکس می نماید. بازدید نمایندگان غار قبلی، قایق سواری میان غار را تحسین کردند و آن را یک ماجراجویی عظیم نامیدند. هماهنگ کردن اقامت در یک خانه خصوصی برای افرادی که احتیاج به امکانات رفاهی به مدت یک شب را دارند آسان است.

بلیط هواپیما به لوانگ نامسا (Luang Namtha)

مرکز استان لوانگ نامسا، عظیمترین شهر در شمال غربی لائوس است.این یک مقصد محبوب برای کوه نوردان می باشد، بسیاری از آن ها در حالی که از چین تا لائوس پیاده آمدند در اینجا توقف می نمایند. اینجا مکان خوبی برای آغاز یک سفر پیاده به سمت تپه ها به منظور دیدن قبایل می باشد. اجاره دوچرخه یا موتور سیکلت کوهستان، یک راه خوب برای سفر به روستاها و آبشارهای اطراف می باشد. بعد از سواری یک روزه، گردشگران می توانند با سونای گیاهی به آرامش برسند. بازارهای شب محلی برای ارائه طیف گسترده ای از غذاهای محلی ارزان می باشند.

بلیط هواپیما به وات فو (Wat Phu)

وات پو یا وات فو مجموعه ای از معابد ویران شده واقع در پایه کوه پوکااو دراستان چامپاسک می باشد. ساختار معبد هندو از قرن 11تا قرن 13 قدمت دارد. این بخشی از امپراتوری خمر است که مرکزیت آن در آنگکور در جنوب غربی کامبوج واقع شده است. در مقایسه با منظره های به یاد ماندنی در آنگکور، وات فو کوچک به نظر می رسد، اما عمارت های مخروبه، سنگ تمساح مرموز، و درختان بلند که بسیاری از مناظر را پوشانده اند،فضایی عرفانی را به وات پو می بخشند.

بلیط هواپیما به سی فان دان (Si Phan Don)

سی فان دان به معنی (4000 جزیره) مجموعه ای زیبا از جزایر است که در مجاورت بخش دیدنی رودخانه مکونگ در جنوب لائوس قرار گرفته است. با توجه به آبشارهای خونه، مجموعه ای از تند آب ها در 9.7کیلومتر (6.0مایل) از طول رودخانه امتداد دارند. مکونگ در زیر آبشارها، جمعیت کوچکی از دلفین های ایراوادی در معرض خطر را دارد. سه جزیره اصلی که برای گردشگران غذا تهیه می نمایند، دان دت، دان خون و دان کنگ هستند. بسیاری از مسکن های موجود شامل خانه های ییلاقی ساده و خانوادگی می باشند. همچنین می توانید در آنجا دوچرخه و قایق اجاره کنید.

بلیط هواپیما به فون ساوان (Phonsavan)

فون ساوان نامی به معنای تپه های بهشتی است که مکان خوبی برای تجربه غرب قدیم ایالت متحده، اما با ویژگی های لائوسی می باشد.از آنجا که پرورش دام ها یکی از کسب و کارهای اصلی شهر است، دیدن همونگ کابوهایی که لباس بنفش و کلاه کابوی قهوه ای پوشیده اند غیرمعمول نیست. حتی این شهر در طول سال نو همونگ، میزبان گاو بازی ها می باشد. فون ساوان مکانی خوب برای دیدن انبوهی از کوزه ها می باشد که ساختارهای سنگی باستانی آن شبیه کوزه هستند. در زمانی، فون ساوان متعلق به سیام بود و در حال حاظر متعلق به تایلند است و در آن هنگام به فرانسه، اما با بقایایی از هر فرنگ هنوز هم یافت می شود.

بلیط هواپیما به ونگ وینگ (Vang Vieng)

ونگ وینگ شهری توریستی است که حدود 4ساعت با وینتیان فاصله دارد. در اصل از قرن 14زمانی که به عنوان موانگ سانگ شناخته می شد در آنجا ساکن شدند و نام فعلی آن هنگامی که لائوس مستعمره فرانسه بود به آن داده شد و آنجا به خاطر تپه های سنگ آهکی اش شناخته شده می باشد. از آنجایی که در رودخانه نم سانگ واقع شده است، بسیاری از فعالیت های گردشگری از جمله قایقرانی و تیوب سواری در اطراف رودخانه وجود دارد.ونگ وینگ مورد علاقه کوه نوردانی است که از فضای آرام و پیاده روی در تپه ها و کاوش در غارها لذت می بردند. روستاهای قبیله ای از جمله همونگ در نزدیکی آن قرار دارند.

بلیط هواپیما به وین تیان (Vientain) پایتخت لائوس

پایتخت لائوس از وین تیان واقع در رودخانه مکونگ ، زمانی مستعمره فرانسه بود ، بنابراین بازدیدنمایندگان می توانند انتظار دیدن آثار نفوذ فرانسه از جمله تابلوهای خیابانی فرانسه را داشته باشند. محبوب ترین جاذبه های توریستی این شهر که به عنوان شهر چوب صندل شناخته می شود، گنبد بودایی است که قدمت آن به سال 1586 برمی شود. پایه های گنبد 49 متر بلندی دارند و بر این باورند که شامل آثاری از بودا می باشند. وات سی مونگ منظره محبوب دیگری است که بر ویرانه های یک مکان مقدس هندو ساخته شده است.این شهر محل خوبی برای خرید ابریشم است.

بلیط هواپیما به لوانگ پرو بانگ (Luang Prabang)

لوانگ پروبانگ محبوب ترین محل برای بازدید در لائوس می باشد و شهری تاریخی است که زمانی آن را پایتخت پادشاهی لائوس می خواندند. این شهر در محل تلاقی رودخانه ها مکونگ و نم خان قرار گرفته است و دارای معابد متعدد بودایی و صومعه هایی می باشد که راهبان در صبح برای جمع آوری صدقه پیاده سرتاسر شهر را می فرایند. چندین آبشار در این نزدیکی قرار دارند که بعضی از آن ها فیل سواری را به گردشگران ارائه می دهند. بازار شب در انتهای خیابان اصلی شهر،محل خوبی برای خرید سوغاتی می باشد. غذا خواران شجاع ممکن است بخواهند خزه سرخ شده رودخانه مکونگ که یک خوراک لذیذ محلی است را امتحان نمایند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به لائوس به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منبع:

parsacity.com

farsang.blogfa.com

orangebackpack.blogfa.com

bartarinha.ir

انتشار: 29 اردیبهشت 96 آخرین بروزرسانی: 25 تیر 96منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 862

به "بلیط هواپیما به لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید