دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در رشت راه اندازی می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، در ملاقات استاندار گیلان با نماینده ویژه وزیر امور خارجه اعلام شد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در رشت راه اندازی می گردد.

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در رشت راه اندازی می گردد

اسدالله عباسی در ملاقات با عبدالله سهرابی دستیار ویژه وزیر امور خارجه با تشریح قابلیت ها و ظرفیت های استان گیلان در توسعه روابط خارجی کشور گفت: باید از ارتباطات مؤثر با کشور های دوست به عنوان یک فرصت ارزشمند برای رشد و تعالی بهره مند شد.

وی افزود: گیلان دروازه تجارت و اقتصاد ایران است و باید با تعامل صحیح با کشور های همسایه شاهد پیشرفت بیشتر استان و کشور باشیم و این برنامه راهبردی در ملاقات های مختلف با سفرا و مسئولان کشور ها به وسیله استانداری دنبال شده است.

استاندار گیلان افزود: گیلان سهم بسزایی در رشد مبادلات تجاری ایران و روسیه و دیگر کشور های همسایه با توجه به قرار گرفتن در راستا کریدور شمال-جنوب و شرق به غرب دارد.

وی با تشریح قابلیت های کشاورزی، گردشگری و دریایی گیلان، افزود: گیلان با قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر با رویکرد مالی، دسترسی ایده آل به حمل و نقل ترانزیتی، جاده ای، دریایی، ریلی و هوایی را داراست.

نگاه دولت سیزدهم توسعه روابط با کشور های دوست و همسایه

دستیار ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در ملاقات با اشاره به جلسه استاندار گیلان و وزیر امور خارجه و لزوم تقویت فضا های همکاری برای پررنگ کردن نقش این استان در توسعه روابط خارجه ایران در منطقه گفت: به این منظور و در جهت توسعه روابط و تعاملات گوناگون ایران با کشور های همسایه، منطقه اوراسیا و اروپا، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در رشت مرکز استان گیلان راه اندازی خواهد شد.

عبدالله سهرابی اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم توسعه روابط با کشور های دوست و همسایه با رویکرد مالی است

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2244

به "دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در رشت راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در رشت راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید