کوشش ترامپ برای افزایش فشار بر چین پیش از ترک کاخ سفید

به گزارش مجله کارنیکان، به نظر می رسد دونالد ترامپ به دنبال تشدید سیاست فشار به چین به وسیله تایوان تا قبل از سرانجام دوره ریاست جمهوری خود و جلوگیری از تغییرات عمده در سیاست خارجی دولت بعدی آمریکاست.

کوشش ترامپ برای افزایش فشار بر چین پیش از ترک کاخ سفید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اپل دیلی، آمریکا در امسال میلادی برای دوازدهمین بار یک ناو جنگی خود را به تنگه تایوان اعزام کرد و از سوی دیگر هفته گذشته یک توافق در بخش فن آوری با دولت تایوان به امضا رساند تا بدین ترتیب بر تقویت روابط میان دوطرف و حمایت واشنگتن از تایوان تاکید کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان روز آدینه در این باره گفت: این واقعیت که این توافق یک ماه بعد از مذاکرات انجام شد بیانگر مشارکت تایوان-آمریکا با میزان بالای اعتماد و همکاری نزدیک است.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای تایوان را یک متحد قابل اعتماد خواند که دارای ارزش های دموکراسی و آزادی است. با اینحال کارشناسان معتقدند که ترامپ احتمالا به دنبال تقویت روابط با تایوان پیش از سرانجام دوره ریاست جمهوری خود است تا بدین ترتیب مانع از تغییر احتمالی سیاست ضد چین واشنگتن در دوره جو بایدن گردد.

هوی چینگ، مدیر تحقیقاتی موسسه ژی مینگ در هنگ کنگ معتقد است که حمایت های ترامپ از تایوان تا به امروز بیشتر جنبه دیپلماتیک داشته تا نظامی و مالی و تایوان برای دفاع از خود تا اندازه زیادی همچنان به خود باید متکی باشد. به گفته وی بیشترین میزان فروش سلاح آمریکا به هنگ کنگ در دوره ریاست جمهوری لی تنگ هو رخ داد و این میزان با کمیت و ارزش تسلیحات فروخته شده در دوره ترامپ قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر تایوان برخلاف ژاپن و کره جنوبی دارای هیچ توافق دفاعی دوجانبه با آمریکا نیست و همین موضوع این جزیره را در موضع ضعف قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1298

به "کوشش ترامپ برای افزایش فشار بر چین پیش از ترک کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ترامپ برای افزایش فشار بر چین پیش از ترک کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید