شرکت چینی سازنده پهپاد: علی رغم محدودیت های آمریکا، محصولاتمان همچنان به فروش می رسند

به گزارش مجله کارنیکان، دی جی آی، شرکت نوآوری های علم و فناوری چین که تولیدکننده پهپادهای چینی محسوب می گردد و آمریکا روز آدینه این شرکت را در کنار ده ها شرکت چینی دیگر در لیست سیاه قرار داد، بیان کرد، علی رغم این اقدام محصولاتش همچنان به فروش می رسند.

شرکت چینی سازنده پهپاد: علی رغم محدودیت های آمریکا، محصولاتمان همچنان به فروش می رسند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از نمایندگی های شرکت دی جی آی در بیانیه ای گفت: شرکت دی جی آی از این تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا ناامید شده است. مشتریان در آمریکا می توانند طبق معمول به خریداری و استفاده از محصولات این شرکت ادامه دهند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا در آخرین هفته های حضور خود در کاخ سفید، به تنش ها با چین دامن می زند.

در بحبوحه مدیریت پاندمی کرونا، تحریم های متقابل، جنگ تجاری بر سر تعرفه های گمرکی و اقدام چین برای اعمال قانون امنیتی اش در هنگ کنگ، تنش ها میان واشنگتن و پکن افزایش یافته است.

به طور کلی، شرکت های ذکر شده در این لیست موظفند برای دریافت مجوز از وزارت بازرگانی آمریکا درخواست دهند و هنگامی که برای دریافت اقلام از تامین کنندگان آمریکایی درصدد درخواست مجوز هستند با آنالیز های بسیار جدی و دقیقی روبرو می شوند.

دولت آمریکا پیش تر نگرانی هایی را درباره شرکت دی جی آی و دیگر شرکت های چینی سازنده پهپاد مطرح نموده بود.

وزارت کشور آمریکا در ژانویه امسال میلادی اعلام نموده بود که یگان پهپادی خود متشکل از حدود 800 پهپاد چینی را به زمین می نشاند و خرید چنین پهپادهایی را متوقف نموده است.

در مه 2019 میلادی، وزارت امنیت داخلی آمریکا به شرکت های آمریکایی نسبت به خطراتی که پهپادهای چینی برای داده های آنها دارند، هشدار داده بود.

این در حالی است که قانون گذاران آمریکایی در ماه جاری میلادی تصمیم گرفتند تا به عنوان بخشی از یک لایحه دفاعی سالانه خرید تکنولوژی پهپادی چینی توسط آژانس های آمریکایی را منع نکنند.

شرکت دی جی آی یک شرکت فناورانه چینی مستقر در شهر شنژن استان گوانگ دونگ است. این شرکت به فراوری هواپیماهای بدون سرنشین برای عکاسی و فیلمبرداری هوایی، سیستم عامل پرواز، دوربین، سیستم های پیشرانه، تثبیت کننده های دوربین و کنترل کننده های پرواز می پردازد. دی جی آی در صنعت تصویربرداری هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی در دنیا پیش گام است و 85 درصد از بازار هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی را به خود اختصاص داده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1305

به "شرکت چینی سازنده پهپاد: علی رغم محدودیت های آمریکا، محصولاتمان همچنان به فروش می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت چینی سازنده پهپاد: علی رغم محدودیت های آمریکا، محصولاتمان همچنان به فروش می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید