بچه های منطقه19 آماده مواجهه با چالش های نوجوانی

به گزارش مجله کارنیکان، دانش آموزان منطقه19 برای مواجهه با انواع آسیب های اجتماعی و خودمراقبتی دوران نوجوانی آماده می شوند.

بچه های منطقه19 آماده مواجهه با چالش های نوجوانی

به گزارش خبرنگاران، مراکز فرآموز سیار با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و آموزش غیرمستقیم مهارت های رفتاری به گروه سنی کودک و نوجوان به همت اداره سلامت راه اندازی شده است تا در قالب برپایی تئاتر، نمایش عروسکی، مسابقه، بازی های متنوع قصه گویی مهارت های لازم را آموزش دهد. با توجه به اهمیت فراگیری مهارت های رفتاری در سنین کودکی و نوجوانی و فراگیری شیوه مقابله با انواع آسیب های اجتماعی و خودمراقبتی، طرح آموزش مهارت های رفتاری در قالب بازی، اجرای نمایش عروسکی و مسابقه در 10مدرسه ابتدایی منطقه19 به اجرا درآمده است.

شهردار منطقه19 با بیان اینکه مرکز فراموز(آموزش مهارت های رفتاری به بچه ها و نوجوانان) با برپایی گشت سیار به دانش آموزان ابتدایی منطقه19 مهارت های ارتباطی و فردی را آموزش می دهد، می گوید: تا به امروز طرح گشت فراموز سیار در دبستان های شهید نوتاش، شهید کرکچی، سیدالشهداء، شهید شرافتی، هیدوخ و... در محله های صالح آباد، خانی آبادنو، نعمت آباد و شهرک شریعتی برگزار شده است.

تورج فرهادی در ادامه درباره فعالیت های مرکز فراموز میلاد به عنوان تنها مرکز فرآموز در منطقه می گوید: این مرکز برنامه هایی را در قالب کارگاه های عملی به وسیله بازی و روش های غیرمستقیم با هدف پرورش اعتماد به نفس در بچه ها 4 تا12 سال برگزار می نماید و این مرکز به اتاق مشاوره کودک و خانواده، کارگاه های بازی، خودآگاهی، ابراز وجود، مثبت اندیشی و توکل مجهز است و آموزش هایی را در قالب کلاس های پرورش خلاقیت شامل نقاشی، سفالگری، کاردستی(اوریگامی و کلاژ)، نمایش خلاق و قصه گویی ویژه مراجعین 4 تا 12 سال ارائه می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2294

به "بچه های منطقه19 آماده مواجهه با چالش های نوجوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه های منطقه19 آماده مواجهه با چالش های نوجوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید