بورل ایران را تهدید تهدید کرد

به گزارش مجله کارنیکان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که این اتحادیه از تمامی ابزارهای موجود از جمله تدابیر محدودکننده علیه ایران استفاده خواهد داد.

بورل ایران را تهدید تهدید کرد

به گزارش خبرنگاران، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در سخنانی با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران بیان نمود: ما به عنوان نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران خواسته ایم تا به حقوق اساسی شهروندان ایرانی احترام بگذارد.

وی مدعی شد که همراه چارلز مایکل، رئیس شورای اروپا در ملاقات با بعضی مقامات ایرانی مستقیما این مسئله را مطرح نموده است.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران و در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: به نظرم مهم است که ما واکنشی قوی و متحد بوسیله اتحادیه اروپا نشان بدهیم. ما به همراه کشورهای عضو به آنالیز تمام گزینه های در دسترس از جمله تدابیر محدودکننده برای پاسخ دادن به این رویدادها استفاده خواهیم کرد. من این مسئله در جلسه آینده شورای روابط خارجی با همتایانم مطرح می کنم.

بورل توضیح داد: زمانی که می گویم تدابیر محدودکننده دارم از لفظ معین شده در معاهده (بر سر اتحادیه اروپا) استفاده می کنم؛ چرا که در این معاعده کلمه تحریم یافت نمی گردد. تنها در آن می توان لفظ تدابیر محدودکننده یافت و من دارم از آن استفاده می کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سرانجام گفت: ما به آنالیز آنچه که در ایران رخ می دهد، ادامه خواهیم داد. ما از هر فرصتی برای ابراز مواضع و نگرانی های مان درخصوص حقوق بشر در ایران استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگاران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جکهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) 13 مهر ماه در صفحه اینستاگرامش درباره مداخله جویی های این روزهای غربی ها در امور داخلی ایران نوشت:

اعتراضو اغتشاش هم ماهیت متفاوتی دارند و هم نتایج متفاوتی.

رفتار مداخله آمیز و حمایت آشکار بعضی دولت های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتارهای تحریک آمیز آنان، اثبات کرد که آنها هر زمان فرصتی ببینند، در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.

در دگرگونی اوضاع و فراز و فرود زمانه، دولت و ملت ایران دوستان و دشمنان خود را بهتر می شناسد.

دشمنان فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند با ایران مخالفند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2237

به "بورل ایران را تهدید تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل ایران را تهدید تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید