می گویند پول شام و ناهار نداریم، مگر یک فوتبالیست چقدر باید غذا بخورد؟

به گزارش مجله کارنیکان، تهران (پانا) - لیگ بیستم در حالی هفته های پایانی اش را سپری می نماید که تیم ملی فوتبال کشورمان هم باید خود را آماده حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی کند.

می گویند پول شام و ناهار نداریم، مگر یک فوتبالیست چقدر باید غذا بخورد؟

به گزارش ایران، این شرایط باعث شد تا به سراغ محمد مایلی کهن برویم و سرمربی اسبق تیم ملی هم مانند همواره صریح و بی پرده نقطه نظراتش را درباره اتفاق های اخیر مطرح نمود. مایلی کهن درباره هم گروهی تیم ملی با کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان چنین نظر داد: قطعاً گروه ما روی کاغذ بهتر از آن گروه است. نه اینکه راحت باشد ولی از گروهی که ژاپن، عربستان و استرالیا در آن هستند بهتر است و می گردد گفت که قرعه به ما روی خوش نشان داد.

البته نباید ساده اندیشی کنیم که راحت صعود می کنیم و باید مثل مرحله قبل که با اقتدار بالا آمدیم، عمل کنیم. قبلاً می گفتیم که در بحرین به ما غذای آلوده می دهند ولی دیدیم که اینطور نبود و کسی هم نگفت در غذای ما چیزی ریخته اند. میزبانی شان هم خیلی محترمانه بود. باید به مسائل خوب هم اشاره کنیم. چرا نکات بد را پررنگ کنیم؟ بحرینی ها در خانه خودشان 3 گل خوردند ولی هیچ جار و جنجالی نکردند.

با اسکوچیچ اختلاف سلیقه دارم ولی نتایجش یقیناً قابل قبول بود

مایلی کهن که اخیراً به حمایت از دراگان اسکوچیچ پرداخته، درباره شانس صعود تیم ملی به جام جهانی با این سرمربی کروات هم صحبت کرد: چرا امیدوار نباشیم؟ البته در فوتبال هیچ بازی ای آسان نیست و همه تیم ها می خواهند شانس شان را امتحان نمایند ولی در گروه خوبی هستیم و شرایط مان بهتر است. درباره اسکوچیچ هم وقتی نتایجش خوب بوده، مگر مریض هستیم که انتقاد کنیم؟ مگر با او دشمنی دارم؟ بله من در ابتدا به حضور ایشان اعتقاد نداشتم، چون رزومه خاصی نداشت. گفتند ملوان را ششم هفتم نموده.

در فولاد هم که او را کنار گذاشتند. در صنعت نفت هم گفتند بد نبود. ببخشید مگر آقای پورموسوی در همین 12، 10 هفته اول بد در نفت نتیجه گرفت؟ البته این که گفته بود مریضم و نمی توانم در نفت ادامه دهم ولی بعد به تیم ملی آمد، من را آزرده کرد و به نظرم شیطنت بود.

ولی نتایجش در تیم ملی یقیناً قابل قبول بوده است. البته من اختلاف سلیقه هایی هم با او در مربیگری دارم.

به اسم مثال، بیشتر بازیکنانی که استفاده شدند، نفراتی بودند که در خارج از کشور بازی می نمایند. چه آنهایی که در تیم های شان بازی می نمایند، چه آنهایی که کم بازی می نمایند. مثلاً صادق محرمی چند بازی بیشتر در یک سال گذشته در کرواسی انجام نداده یا علیرضا جهانبخش در بازی های کمی در برایتون به میدان رفت. البته جهانبخش بازیکن خیلی خوب و ارزشمندی است ولی بازیکنان بهتری هم بودند که می توانستند بازی نمایند. محرمی قابل احترام است ولی من اگر بودم یکی از مهره هایم دانیال اسماعیلی فر بود. شک نکنید ولی این بچه یک دقیقه هم بازی نکرد. این سلیقه من است و جرأتش را دارم و می گویم. من به پرسپولیس و استقلال کاری ندارم ولی مگر همین آل کثیر بد بوده؟ حداقل می توانست به اسم ذخیره حضور داشته باشد. البته دیدگاه آقای اسکوچیچ قابل احترام است و تیمش هم پیروز بوده است.

مایلی کهن درباره اینکه طرفداران استقلال و بازیکنان و مربیان این تیم به شرایط تیم شان اعتراض دارند و گروهی پرسپولیس را تیم حکومتی و وزیر ورزش و جوانان را وزیر پرسپولیسی می نامند، چنین نظر داد:اینکه می گویند پرسپولیس تیم حکومتی است، مگر استقلال نیست؟ اولاً کدام تیم در کشور ما برای دولت نیست؟ همه به صورت های مختلف وابسته به دولت هستند. سپاهان که یکی از برترین تیم های ماست و هم یک مربی عالی و جوان به نام محرم نویدکیا دارد، یک تیم صنعتی است. ذوب آهن و فولاد برای کجا هستند؟ آلومینیوم و مس رفسنجان برای کجا هستند؟ کدام تیم صنعتی و دولتی نیست؟

دفاع حاجی مایلی از قانون منع جذب خارجی ها

او صحبت هایش را این طور ادامه داد: از یک طرف می گویند پول نداریم ولی از طرفی دنبال یاری مربی خارجی هستند. یکی از برترین کارها این بود که جذب مربی و بازیکن خارجی ممنوع شد. ما به قدر کافی در این مملکت فوتبالیست داریم.

استقلال به غیر این هفته آخر که مساوی کرد، بازی هایش را برده بود. آیا بازیکن خارجی داشت؟ میلیچ و دیاباته چند هفته است نیستند؟ نتایج استقلال بهتر بوده یا بدتر؟ پرسپولیس هم که فقط یک گلر خارجی دارد که او هم رفته. یعنی ما در این کشور گلر بهتر از رادوشوویچ نداریم که بهتر از او باشد و مبلغ قراردادش هم خیلی کمتر؟ از یک طرف می گویند پول شام و ناهار نداریم.

مگر یک فوتبالیست می خواهد به زمین برود، چقدر باید غذا بخورد؟ ما هم این کاره بوده ایم. مگر اصلاً فوتبالیست هر غذایی که می خواهد می تواند بخورد؟ بازیکن می گوید من برگ دوست ندارم و خورشت می خواهم. اصلاً تو نمی توانی معین کنی که چه غذایی بخوری. بعد از آن هم یک سری افراد را در فوتبال ما بت نموده اند. مثل استراماچونی. او در این یک سال گذشته کجا بوده؟ تازه برای الغرافه معرفی شده ولی قبلش تیم نداشته است.

کالدرون چطور؟ البته من از او بیشتر خوشم آمد، چون آرژانتینی ها اخلاقشان بیشتر شبیه ماست. با محبت و با مرام است و برای پولش شلوغ نکرد. می گویند برانکو جام گرفت و دستش درد نکند اما او چند بازیکن به پرسپولیس آورد که یک دقیقه هم بازی نکردند و پولشان را گرفتند. برادر برانکو فوتبالدستی هم بازی ننموده بود! کفاش بوده. مگر به اسم یاری نیامد؟ بعد از اینکه پولشان را به همراه جریمه ها گرفتند دنبال پاداش ها هم بودند.

به جای آلکنو گفته بودم خجالت نمی کشید، می گفتند مایلی کهن هیچ چیز بلد نیست

مایلی کهن صحبت هایش را به سمت رشته های دیگر هم برد: در والیبال و بسکتبال هم این طور شده. خدا حسین معدنی را رحمت کند. او در آن مقطع که ما هیچ مقامی نمی آوردیم تیم را دوم آسیا کرد ولی اگر او الان جای همین مربی روس که می گویند برترین است بود، چه انتقادهایی که از او نمی کردند. البته به نظرم نتایج مان بد هم نبود و 5 کشور خوب را بردیم و به استرالیا و ژاپن هم باختیم که فاجعه بار بود. اگر جای آلکنو یک مربی ایرانی بود، پدرش را در نمی آوردند؟ من در خبر شنیدم که آلکنو به بازیکنان گفته خجالت نمی کشید این طور بازی می کنید؟ یک کشور در پی شماست. اگر مایلی کهن این حرف را زده بود می گفتند این هیچ چیزبلد نیست و به جای اینکه دنبال مسائل فنی و ضعف حریف باشد، این حرف ها را می زند.

یورو را نمی بینم، آنها که فوتبال بازی نمی نمایند!

مایلی کهن درباره شرایط لیگ برتر، واکنش کنایه آمیزی داشت و آن را با یورو 2020 مقایسه کرد: من که اصلاً این مسابقات اروپا را دیدن نمی کنم! چون آنها که فوتبال بازی نمی نمایند! فرانسه که قهرمان جام جهانی شده، حذف می گردد ولی اصلاً اعتراض نمی کند. اینها آدم هستند؟ اینها مجسمه اند! بلژیک حذف شد، آیا آسمان و ریسمان کرد؟ نه. آن وقت در بازی های ما این باشگاه می گوید آن داور را برایمان نگذارید و آن باشگاه می گوید این کار را نکنید. جوسازی های بی جهت و حساب شده انجام می دهند که تیم شان برنده گردد. بعد سر یک اوت یا آفساید که بعد می فهمیم حق با داور بوده، چنان به سر و کول او می پرند که نگو.

میلیاردی پول می گیرند و می گویند پاداش نمی دهند؛ کمی حجب و حیا داشته باشید

محمد مایلی کهن انتقادهایش را از بازیکنان اینطور ادامه داد: من که دیگر مربیگری را باید در آن جهان انجام دهم ولی به خدا دلم می سوزد. وقتی می بریم، مشکل داریم. وقتی می بازیم هم مشکل داریم. تا می بریم تیم های مان می گویند پاداش هایمان را نمی دهند. باید مقداری حجب و حیا داشته باشند. خیلی ها در کشور مشکل عدیده دارند ولی شما میلیاردی می گیرید و نوش جان تان ولی اینکه بگویند یک خورشت بیشتر نداده اند، درست نیست و دروغ است. آقای سرمربی برای برد یک 10 میلیون و یک 20 میلیون از جیبش پاداش داده. یعنی به خاطر پول این بازی ها را برده اند؟

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1800

به "می گویند پول شام و ناهار نداریم، مگر یک فوتبالیست چقدر باید غذا بخورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می گویند پول شام و ناهار نداریم، مگر یک فوتبالیست چقدر باید غذا بخورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید