بروشور موزه آذربایجان به خط بریل رونمایی شد

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران: اولین بروشور موزه ویژه نابینایان، به خط بریل در موزه آذربایجان رونمایی شد.

بروشور موزه آذربایجان به خط بریل رونمایی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، این بروشور که با همکاری موسسه نابینایان بصیر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی طراحی شده است، نخستین بروشور موزه ویژه نابینایان در سطح کشور است که مخصوص موزه آذربایجان طراحی شده است.

مدیر موزه آذربایجان در این باره گفت: بر اساس آمار بهزیستی استان حدود 3 هزار نفر نابینا و کم بینا در استان وجود دارد که به گفته خود نابینایان به دلیل قرار دریافت اشیاء در پشت ویترین ها آن ها نمی توانند تجسم درستی از موزه و اشیا نگهداری شده در آن مکان داشته باشند.

یزدانی ادامه داد: بر اساس همین دغدغه نیز اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری موسسه نابینایان بصیر این بروشور را برای آشنایی نابینایان با آثار تاریخی استان طراحی کردند.

وی یاد آور شد: محتوای این کتابچه توضیحی درباره موزه آذربایجان و اشیا موجود در آن است که در 10 صفحه A5 و با تیراژ یک هزار نسخه ارائه شده است.

مدیر موزه آذربایجان گفت: این کتابچه با هزینه ای 2 میلیون تومانی به چاپ رسیده است و سعی می کنیم در آینده به تعداد نابینایان و کم بینایان استان تیراژ داشته باشیم.

یزدانی با اشاره به اهمیت حس لامسه در نابینایان یادآرو شد: چون نابینایان با لمس کردن می توانند حس بسیاری از اشیا را درک نمایند بر همین اساس در امسال سفارش ساخت، ماکت تعدادی از آثار تاریخی موجود در پشت ویترین را برای نابینایان دادیم و در آینده ای نزدیک این اشیا در موزه آذربایجان جانمایی می شوند.

وی با اشاره به سایر فعالیت های موزه آذربایجان برای امسال گفت: در امسال با همکاری بهزیستی تعدادی از همکاران راهنمای موزه برای آموزش زبان اشاره اقدام خواهند کرد که در هر موزه یک نفر آشنا به زبان اشاره برای هدایت افراد کم توان وجود داشته باشد.

حق پرست گفت: شعار ما برای امسال موزه برای همه خواهد بود و اقدامات یاد شده نیز در راستای تحقق این شعار انجام خواهد گرفت.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 593

به "بروشور موزه آذربایجان به خط بریل رونمایی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "بروشور موزه آذربایجان به خط بریل رونمایی شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروشور موزه آذربایجان به خط بریل رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید