آیا می توان با قطار به زنجان سفر کرد؟

به گزارش مجله کارنیکان، یکی از محبوب ترین روش ها برای سفر به زنجان و بازگشت از آن، استفاده از خطوط راه آهن بوده و نه تنها می توانید بلیط قطار مشهد زنجان یا بلیط برگشت این مسیر یعنی بلیط قطار زنجان مشهد را تهیه کنید، بلکه راه آهن این شهر به نقاط دیگر کشور نیز متصل است.

آیا می توان با قطار به زنجان سفر کرد؟

خبرنگاران: یکی زیباترین شهرهای ایران که سالانه از گردشگران زیادی میزبانی می نماید، زنجان است. امروزه دسترسی های فراوانی برای این شهر وجود داشته و می توانید با روش های مختلفی به این منطقه سفر کنید. یکی از محبوب ترین روش ها برای سفر به زنجان و بازگشت از آن، استفاده از خطوط راه آهن بوده و نه تنها می توانید بلیط قطار مشهد زنجان یا بلیط برگشت این مسیر یعنی بلیط قطار زنجان مشهد را تهیه کنید، بلکه راه آهن این شهر به نقاط دیگر کشور نیز متصل است. در این مطلب تصمیم گرفتیم تا با ارائه مطالبی در خصوص راه آهن زنجان، شما را با جزئیات آن بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه ایستگاه راه آهن زنجان

ایستگاه راه آهن زنجان، مهم ترین ایستگاه شمال غرب کشور بوده و روزانه قطارهای بسیار زیادی از این محل عبور می نمایند. تاریخ افتتاح این ایستگاه به سال 1320 باز می گردد و با توجه به این موضوع، می توان آن را یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن کشور دانست که برای سفر از آن به شهرهای مختلف، بلیط قطار فروخته می شده است.

دسترسی های ریلی راه آهن زنجان

زنجان از لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از شهرهای مهم کشور بوده و طبیعتا راه آهن آن نیز باید به شهرهای مهمی متصل باشد. از طریق سه شهر تهران، مشهد و تبریز می توانید از طریق قطار به زنجان سفر کنید و علاوه بر این، ایستگاه های بین راهی مختلفی نیز در مسیر قرار دارند که در این ایستگاه ها نیز می توانید سوار یا پیاده شوید.

راه آهن زنجان تهران

با توجه به جمعیت زیاد هر دو شهر، طبیعتا تردد بالایی نیز بین آن ها انجام می گردد. قطار های کوپه ای و سالنی در این مسیر رفت وآمد می نمایند که قطارهای کوپه ای برای داشتن سفری راحت تر و قطارهای سالنی برای داشتن سفری مقرون به صرفه تر مناسب هستند.

فاصله تهران تا زنجان 350 کیلومتر بوده و طی کردن این مسیر تقریبا به 5 ساعت زمان احتیاج دارد. تعداد 7 ایستگاه بین راهی در مسیر قرار گرفته اند که عبارت اند از کرج، هشتگرد، آبیک، کهندژ، قزوین، تاکستان و خرم دره.

پیشنهاد می کنیم تا اگر قصد سوار شدن در هر یک از این ایستگاه ها را دارید، ضمن اطلاع از این که توقف قطار در آن ایستگاه حتمی است، نیم ساعت زودتر در محل حضور داشته باشید. علاوه بر این، اگر قصد داشتید تا در هر کدام از این ایستگاه ها از قطار پیاده شوید، حتما مسئولین مربوطه را در جریان قرار داده تا هنگام رسیدن به محل مورد نظر، به شما اطلاع دهند.

راه آهن زنجان مشهد

یکی دیگر از مسیرهای راه آهن زنجان که رفت و آمد بالایی نیز دارد، مسیر زنجان مشهد است. زنجان یکی از شهرهای مهم شمال غرب محسوب شده و مشهد بزرگ ترین قطب مذهبی کشور است و طبیعتا مسافران زیادی بین این دو شهر تردد خواهند کرد. فاصله این دو شهر حدود 1250 کیلومتر بوده و طی کردن این فاصله از طریق قطار، تقریبا 16 ساعت به طول خواهد انجامید.

تعداد 12 ایستگاه در این مسیر قرار دارند که عبارت اند از سلطانیه، پیرزاغه، خرم دره، تاکستان، قزوین، هشتگرد، کرج، تهران، سمنان، شاهرود، نقاب، نیشابور و ابومسلم. توجه داشته باشید که لزوما قطار در تمامی این ایستگاه ها توقف نمی نماید و اگر قصد سوار یا پیاده شدن در هر کدام از آن ها را دارید، حتما از برنامه قطار اطلاع کامل داشته باشید.

با توجه به این که فاصله این دو شهر طولانی بوده و مسافران ساعات زیادی را در مسیر خواهند بود، قطارهای سالنی در این خط فعال نیستند و فقط می توانید از قطارهای کوپه ای بهره ببرید. بلیط قطار زنجان مشهد از تنوع خوبی برخوردار بوده و قطارهای 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره، در این مسیر رفت وآمد می نمایند. گفتنی است که اگر می خواهید سفری راحت تر را پشت سر بگذارید و امکانت بیشتری را در طول مسیر داشته باشید، بهتر است تا بلیط یکی از قطارهای 4 یا 5 ستاره را تهیه کنید.

راه آهن زنجان تبریز

دو مورد از شهرهای مهم ترک زبان کشور، زنجان و تبریز هستند. فاصله زنجان تا تبریز تقریبا 310 کیلومتر است و قطارهایی که در این خط راه آهن تردد می نمایند، این فاصله را در زمان تقریبی 8 ساعت پشت سر می گذارند.

تعداد 8 ایستگاه در این مسیر قرار دارند که عبارت اند از میانه، خراسانک، سراجو، مراغه، عجب شیر، آذرشهر، زارعی و عباسی که در هر کدام از این ایستگاه ها می توانید از قطار پیاده و یا سوار شوید. گفتنی است که تمامی قطارهای این خط، کوپه ای و 3 ستاره بوده که از امکانات خوبی برخوردار هستند.

قوانین استرداد بلیط ها

گاهی اوقات ممکن است که بلیط خود را تهیه نموده و به هر دلیلی مجبور به کنسل کردن آن باشید. خوشبختانه قوانین خوبی در این رابطه در نظر گرفته شده اند و می توانید در صورت کنسل کردن بلیط، مقداری از مبلغی که پرداخت نموده اید را پس بگیرید

اگر حداکثر تا 12 روز قبل از موعد بلیط آن را کنسل کنید، 90 درصد هزینه به شما بازگردانده خواهد شد. بعلاوه اگر بین 12 روز تا 3 ساعت قبل از حرکت بلیطی که تهیه نموده اید را لغو کنید، 70 درصد از مبلغی که پرداخت نموده اید به حساب شما واریز می گردد. علاوه بر این، در صورت کنسل کردن بلیط از 3 ساعت قبل از حرکت تا لحظه حرکت، 50 درصد از مبلغ پس داده خواهد شد. گفتنی است که پس از آغاز حرکت قطار، هیچ مبلغی از هزینه بازگردانده نمی گردد.

برترین شیوه خرید بلیط و سفر به زنجان

امروزه آژانس های مسافرتی بسیاری در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت می نمایند و می توانید از طریق هرکدام از آن ها، بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید؛ اما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد دارید سفری مطمئن را پیش رو داشته باشید، حتما از طریق وب سایت فلای تودی خرید خود را انجام دهید.

فلای تودی یکی از بزرگ ترین آژانس های مسافرتی کشور بوده و طی سالیان فعالیتش، امکانات بی نظیری را به کاربران خود ارائه داده است. تفاوتی ندارد که قصد تهیه بلیط قطار زنجان مشهد را داشته باشید یا بخواهید سفری هوایی را تجربه کنید؛ در هر صورت، می توانید به راحتی و فقط با مراجعه به وب سایت این مجموعه نه تنها نسبت به خرید بلیط، بلکه نسبت به رزرو هتل و یا شرکت در تورهای مختلف نیز اقدام کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2394

به "آیا می توان با قطار به زنجان سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توان با قطار به زنجان سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید