ایران هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط مالی با اندونزی ندارد

به گزارش مجله کارنیکان، وزیر ارتباطات با بیان اینکه ایران هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط خود با اندونزی ندارد گفت: کمیته مشترکی میان با حضور اعضای دو کشور پیگیر برطرف مسائل زیرساختی میان تجارت به ویژه در زمینه بانکی است.

ایران هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط مالی با اندونزی ندارد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار مالی باشگاه خبرنگاران خبرنگارانپویا محمود واعظی امروز در نشست مشترک ایران و اندونزی اظهار کرد: ارزیابی سفر رئیس جمهور اندونزی به ایران را باید مثبت ارزیابی کرد و توجه داشت که دو کشور مشترکات زیادی با یکدیگر برای توسعه همکاری ها دارند.

وی اضافه نمود: روابط مالی دو کشور در سال 2011 و قبل از اعمال تحریم ها علیه ایران 2 میلیارد دلار بود اما این رقم اکنون به 200 میلیون دلار کاهش یافته است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در دیدار اخیر رئیس جمهور دو کشور فصل جدیدی از روابط مالی ایران و اندونزی ایجاد شد ادامه داد: با ایجاد کمیسیون های مشترک مالی، تفاهمات انجام شده اخیر میان دو کشور را پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسد.

وی توضیح داد: در دیدارهای مشترک اخیر میان دو کشور به این جمع بندی رسیدم که امکان توسعه روابط مالی به رقمی بسیار بیشتر از قبل از تحریم ها وجود دارد.

واعظی با اشاره به پیگیری دولت های دو کشور برای برطرف موارد زیرساختی پیش روی تجارت گفت: ایران هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط خود با اندونزی ندارد و امیدواریم که مسائل برقراری روابط بانکی و سایر موانع پیش روی فعالین مالی دو کشور برداشته گردد تا بازرگانان بتوانند بدون دغدغه همه امور خود را پیگیری نمایند.

واعظی اظهار داشت: براساس توافقات که در دو روز گذشته میان مسئولان دو کشور انجام شده است پیگر برطرف این موانع از پیش روی فعالیت های مالی هستیم.

بنابراین گزارش دو کشور ایران و اندونزی در دو روز گذشته 14 تفاهم نامه در زمینه های مختلف مالی مانند انرژی، نفت گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و مواد غذایی امضا نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 282

به "ایران هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط مالی با اندونزی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط مالی با اندونزی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید