انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه ویژه مالی پتروشیمی و پارک فناوری پردیس

به گزارش مجله کارنیکان، تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه ویژه مالی پتروشیمی و پارک فناوری پردیس به منظور اجرای همکاری فناورانه به امضا رسید.

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه ویژه مالی پتروشیمی و پارک فناوری پردیس

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با حضور مدیران شرکت صنایع ملی پتروشیمی، مدیران منطقه ویژه مالی پتروشیمی و رئیس پارک فناوری پردیس تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه که به امضای سید امید شهیدی نیا؛ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه مالی پتروشیمی و مهدی صفاری نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس رسید، مقرر است زمینه استفاده حداکثری شرکت های پتروشیمی در منطقه ویژه مالی پتروشیمی ماهشهر از ظرفیت شرکت های دانش بنیان فراهم گردد.

بر اساس این گزارش، 30 درصد از تولیدات صنعت پتروشیمی کشور در منطقه ویژه مالی پتروشیمی ماهشهر است و بر پایه این تفاهم نامه با تجمیع تقاضای فناورانه در منطقه ماهشهر، امکان بهره برداری حداکثری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور در اجرای پروژه های این منطقه فراهم خواهد شد.

این پروژه ها در موارد مختلف همانند استفاده از شرکت های دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، استفاده از این شرکت ها در حل معضلات محیط زیستی در منطقه ماهشهر و بهینه سازی مصرف انرژی در نظر گرفته شده است.

بر اساس این تفاهم نامه، به منظور آشنایی نزدیک با چالش های این منطقه و ارائه راه حل های فناورانه به وسیله شرکت های دانش بنیان، منطقه ویژه مالی پتروشیمی ماهشهر امکان استقرار و ایجاد زیرساخت برای شرکت های دانش بنیان را فراهم خواهد نمود. به همین منظور به شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس این امکان داده شده است تا با حضور در منطقه ویژه مالی ماهشهر ضمن آنالیز معضلات و چالش های موجود در صنعت پتروشیمی، راه حل های فناورانه خود برای یاری به صنعت پتروشیمی ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2100

به "انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه ویژه مالی پتروشیمی و پارک فناوری پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه ویژه مالی پتروشیمی و پارک فناوری پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید