افغانستان خواهان همکاری روسیه در مبارزه با تروریسم شد

به گزارش مجله کارنیکان، وزیر خارجه افغانستان در سفر به مسکو خواهان همکاری روسیه در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته شد.

افغانستان خواهان همکاری روسیه در مبارزه با تروریسم شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان که در رأس یک هیئت بلندپایه به روسیه سفر نموده، اظهارداشت مبارزه با تروریسم مهمترین عنصر اتحاد میان همه کشورهای منطقه و دنیا است و ملاحظات سیاسی و ژئوپولتیک نباید مانع پرداختن به این تهدید مشترک گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد که دولت افغانستان به مذاکرات صلح متعهد است و درصورتیکه طالبان روابط خود را با گروه های تروریستی قطع نموده و به نتیجه برخاسته از اراده مردم افغانستان تن دهد، هیچ مانعی برای رسیدن به صلح پایدار در این کشور وجود ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتمر طی سخنرانی در دانشگاه ام گیمو روسیه اظهارداشت که مسایل افراطگرایی و تروریسم، قاچاق موادمخدر و جرایم سازمان یافته، مهاجرت های اجباری و ناشی از خشونت ها و موانع در راستا فرصت های مالی، چهار تهدید و مشکل مشترک افغانستان و روسیه است که پرداختن به آن ها احتیاج به همکاری های مشترک و مداوم دارد.

وی همچنین تاکید نمود که بدون همکاری و هماهنگی در سطح منطقه ای و بین المللی نمی توان بر تهدید مشترک تندروی خشونت پرور و تروریزم فایق آمد.

وزیر خارجه افغانستان چهارشنبه شب (6 اسفند) به دعوت رسمی وزیر خارجه روسیه برای یک ملاقات سه روزه به مسکو رفت و قرار است در این سفر با همتای روس خود و شماری از مقامات عالیرتبه دولت روسیه ملاقات کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1637

به "افغانستان خواهان همکاری روسیه در مبارزه با تروریسم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان خواهان همکاری روسیه در مبارزه با تروریسم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید