اروپا استانداردهای دوگانه در برابر حقوق بشر دارد

به گزارش مجله کارنیکان، هوا چون اینگ روز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن اضافه کرد: اتحادیه اروپا و انگلیس در خصوص بازداشت خانم منگ وانژو که در کانادا دستگیر شد چرا اظهار نگرانی نمی نمایند.

اروپا استانداردهای دوگانه در برابر حقوق بشر دارد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران ،سخنگوی وزارت خارجه چین، اتحادیه اروپا را به ریاکاری متهم کرد و گفت آنها استانداردهای دوگانه در برابر حقوق بشر دارند.

هوا چون اینگ روز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن اضافه نمود: اتحادیه اروپا و انگلیس در خصوص بازداشت خانم منگ وانژو که در کانادا دستگیر شد چرا اظهار نگرانی نمی نمایند.

کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا امروز یکشنبه در تماس با مقامات چینی خواهان آزادی سه شهروند این کشور شده بود که سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن درخواست کانادا مبنی بر آزادی فوری دو تبعه این کشور را رد نموده است.

هوا اضافه نمود: پکن همچنین با درخواست مشترک آمریکا و کانادا برای آزادی این دو شهروند در بازداشت، مخالفت و نارضایتی شدید خود را ابراز داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از این کشورها خواست به قوانین قضایی چین احترام بگذارند.

وی در عین حال حمایت بریتانیا و اتحادیه اروپا از دو شهروند کانادایی را عجیب و غیر منتظره خواند و اضافه نمود: آنها چرا در خصوص دستگیری شهروند چینی در کانادا چنین درخواستی نکردند.

کانادا اول دسامبر سال 2018 منگ وانژو، مدیر اقتصادی شرکت مخابراتی هوآوی را به خاطر نقض تحریم های آمریکا بازداشت کرد و درصدد استرداد او به آمریکا بود در پی این اقدام کانادا، پکن چند روز بعد یک تاجر و یک دیپلمات سابق کانادایی را بازداشت کرد.

روز بیستم دسامبر نیز سخنگوی وزارت امور خارجه چین تایید کرد که سومین شهروند کانادایی به نام سارا مک لور به خاطر کار غیرقانونی در چین دستگیر شده است.

دادگاه ونکوور کانادا 10 روز بعد از دستگیری خانم منگ، او را با قید وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت این کشور در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

با این حال هنوز تنش ها میان دو کشور کانادا و چین، در خصوص دستگیری این افراد ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 866

به "اروپا استانداردهای دوگانه در برابر حقوق بشر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا استانداردهای دوگانه در برابر حقوق بشر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید