اجرای طرح سامان دهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم

به گزارش مجله کارنیکان، مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور گفت: به زودی طرح سامان دهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم اجرا می گردد.

اجرای طرح سامان دهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فرهاد عزیزی پنجشنبه 11دی ماه 1399 در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی بم با اشاره به این که به زودی طرح سامان دهی محوطه پیرامون این بنای تاریخی با همکاری شهرداری، شورای شهر و بخش خصوصی اجرا می گردد، اضافه نمود: این طرح نیازمند اخذ مجوزهای لازم از وزارت و استانداری است که در حال رایزنی برای اجام این امر هستیم.

او از تخصیص اعتبار 24میلیارد ریالی برای نورپردازی ارگ بم از محل اعتبارات استانی و ملی اطلاع داد و اظهار کرد: این اعتبار توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری کرمان تأمین می گردد.

مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور فعالیت های مدیریتی، بازسازیی و حفاظتی پایگاه جهانی ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی آن را قابل تقدیر دانست و گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر فعالیت های خوبی در این بنای تاریخی اجرا شده است.

او به عملیات بازسازی و بازسازی اصطبل، برج دیده بانی، دروازه دوم، یخدان و همچنین خانه سیستانی به عنوان محل جدید پایگاه پژوهشی این اثر تاریخی اشاره نمود و ادامه داد: طرح پایش تصویری و حفاظت الکترونیک این بنای ارزشمند نیز به اتمام رسیده و امنیت و حفاظت از آن به طور کامل انجام می گردد.

عزیزی اعلام کرد: با توجه به ظرفیت مدیریتی استان و همکاری آن ها در بخش های مختلف صنعت گردشگری امیدواریم برای ایجاد و تکمیل زیرساخت های گردشگری و بازسازی و حفاظت از بناهای تاریخی بیش از گذشته با ادارهکل استان همکاری گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1433

به "اجرای طرح سامان دهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح سامان دهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید