ابتلا به امیکرون هر 1.5 تا 3 روز 2 برابر می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، سازمان جهانی بهداشت گفت گونه اُمیکرون در 89 کشور گزارش شده و تعداد موارد ابتلا در مناطقی که سرایت محلی را ثبت نموده اند، طی 1.5 تا 3 روز دو برابر می گردد.

ابتلا به امیکرون هر 1.5 تا 3 روز 2 برابر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت (WHO) امروز (شنبه) گفت گونه اُمیکرون کرونا در 89 کشور گزارش شده و تعداد موارد ابتلا در مناطقی که سرایت محلی را ثبت نموده اند، طی 1.5 تا 3 روز دو برابر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت در به روز رسانی اطلاعات خود گفت، اُمیکرون به سرعت در کشور هایی با سطح بالایی از ایمنی جمعیتی در حال توسعه است، اما تعیین نیست که آیا این به علت توانایی ویروس برای فرار از ایمنی، انتقال بیشتر ذاتی آن یا ترکیبی از هر دو است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نهاد در 26 نوامبر، کمی بعد از شناسایی این گونه، آن را نگران کننده معرفی کرد و هنوز اطلاعات زیادی در خصوص آن از جمله شدت بیماری ای که ایجاد می نماید، در دست نیست.

سازمان دنیای بهداشت اضافه نمود: هنوز اطلاعات محدودی در خصوص شدت بالینی اُمیکرون وجود دارد. برای درک ویژگی های شدت و تأثیر واکسیناسیون و مصونیتِ از قبل بر شدت این ویروس، به داده های بیشتری احتیاج است. همچنان داده های محدودی در دسترس است و هیچ شواهد آنالیز شده ای در خصوص اثربخشی یا کارایی واکسن بر اُمیکرون تا به امروز وجود ندارد.

این سازمان دنیای هشدار داد که با افزایش سریع موارد ابتلا، ممکن است بیمارستان ها در بعضی مکان ها به شدت تحت فشار قرار بگیرند.

طبق این گزارش، موارد بستری در بیمارستان در انگلیس و آفریقای جنوبی همچنان در حال افزایش است و با توجه به افزایش سریع تعداد موارد، این امکان وجود دارد که بسیاری از سیستم های درمانی و بهداشتی به سرعت متاثر شوند.

در همین حال، وزیر بهداشت آلمان روز آدینه تاکید نمود که این کشور باید برای توسعه شدید ویروس اُمیکرون آماده گردد. روز چهارشنبه نیز دانشمندان آلمانی هشدار داده بودند که این کشور باید برای موج نو کرونا که به وسیله سویه نو این ویروس موسوم به اُمیکرون تحریک می گردد آماده باشد. این دانشمندان به دولت برلین توصیه کردند که باید سریع تر عمل کند تا از توسعه اُمیکرون جلوگیری کند و تا آنجا که می تواند خسارات احتمالی آن را کاهش دهد.

آلمان روز چهارشنبه بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را از ماه فوریه در حالی به ثبت رساند که در کوشش برای متوقف کردن موج چهارم این همه گیری است.

دولت دانمارک نیز گفت که سینماها، کنسرتها، سالن های تئاتر را به علت افزایش فرایند مبتلایان به ویروس کرونا دوباره تعطیل خواهد نمود.

تا به امروز دستکم 15 کشور اروپایی، ابتلا به این سویه را ثبت نموده اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داده که طی ماه های آینده، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

پیش تر، ماریا ون کرخوف سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت هشدار داد دنیا با سونامی ابتلا به کرونا به علت شیوع مشترک دلتا و اُمیکرون روبرو است.

وی در این خصوص گفت: من فکر می کنم ما با سونامی ابتلا در دنیا، هم دلتا و هم اُمیکرون روبرو هستیم. واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون از بیماری های جدی و مرگ جلوگیری می نماید، اما به طور کامل مانع ابتلا نمی گردد.

او با ترغیب دولت ها به واکنش پیشگیرانه به خطر ناشی از سویه های نو کروناویروس، گفت که آن ها نباید منتظر افزایش تعداد بستری ها برای اقدام باشند، زیرا سویه های موجود همین حالا هم اثرگذاری ویرانگر خود را شروع نموده اند.

سویه نو ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشور های واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی کننده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد.

پیش تر بعلاوه یک متخصص سرشناس ویروس شناسی در آمریکا هشدار داد که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه نو اُمیکرون کرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2075

به "ابتلا به امیکرون هر 1.5 تا 3 روز 2 برابر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به امیکرون هر 1.5 تا 3 روز 2 برابر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید