شروع اجرای برنامه پنج ساله گردشگری یزد از سال 95

به گزارش مجله کارنیکان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اجرای برنامه پنج ساله طرح گردشگری استان در قالب طرح 5+95 اطلاع داد.

شروع اجرای برنامه پنج ساله گردشگری یزد از سال 95

محمدمهدی شرافت در نشست هماهنگی برنامه پنج ساله طرح جهانگردی استان توضیح داد:

سال 95 به عنوان سال خوش آمدگویی به یزد، آغازی برای اجرای برنامه پنج ساله در قالب طرح 5+95 است. این طرح براساس پنج محور اصلی تا سال 1400 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی اعلام کرد:

شهر یزد به عنوان وسیع ترین بافت خشتی جهان که همچنان زنده و پویاست، بی بدیل و بی مانند است و به همین علت نیز جهانگردی تاریخی فرهنگی به عنوان یک محور اصلی در این برنامه پنج ساله مطرح است. امیدواریم که با توجه به برنامه ریزی اجرا شده و با شعار یزد، مرکز معماری ایران در طول این پنج سال، شهر یزد، هم رده و هم شأن این شعار مطرح گردد.

شرافت، ثبت جهانی یزد و بعلاوه راه اندازی مرکز ملی معماری خاک را دو برنامه اصلی این اداره کل بیان کرد و اضافه کرد:

در کنار این برنامه ها، ثبت جهانی بادگیرها، قنات ها و ثبت ملی شهرستان ابرکوه نیز به عنوان برنامه های جنبی این اداره کل در حال پیگیری است.

این مقام مسئول توضیح داد: محور جهانگردی سلامت، محور جهانگردی طبیعی(کویرنوردی) ، معرفی یزد به عنوان قطب نساجی سنتی کشور و بعلاوه خدمات برتر جهانگردی از دیگر محورهای اصلی این طرح پنج ساله است. برگزاری جشنواره ها، مسابقات معماری، جذب سرمایه گذار در بخش جهانگردی و صنایع دستی، ساخت هتل های چهار و پنج ستاره و تجهیز هتل های موجود از جمله مواردی است که می تواند نقش موثری در اجرایی شدن برنامه های طرح پنج ساله داشته باشد. وی بیان کرد:

یکی از اتفاق های مهم، صدور مجوز برای منطقه ویژه جهانگردی درمانی است که امکان سرمایه گذاری و بعلاوه جذب جهانگرد و رونق مالی را فراهم می آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد:

در بخش جهانگردی سلامت و بعلاوه نساجی سنتی نیز قصد داریم گذشته را به حال پیوند بزنیم، بدین گونه که در جهانگردی سلامت با مدیریت طب سنتی و بعلاوه ایجاد کمپ های جهانگردی سلامت، طیف وسیعی را برای کار کردن فراهم آوریم. بعلاوه در نساجی سنتی، دامنه ای از گذشته تا به امروز داریم که در این میان قسمت هایی از صنایع دستی گم شده است و باید آن را دوباره احیا کنیم و دیروز را با امروز پیوند دهیم.

شرافت، خدمات برتر جهانگردی به عنوان یک محور عام را از جمله مباحث مهم و قابل تأمل در برنامه پنج ساله دانست و اضافه کرد:

باید شرایط جهانگردپذیری استان از جمله ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب، هتل های پنج ستاره و بعلاوه پکیج های خاص برای هدایت جهانگردان را فراهم آوریم تا یزد به عنوان مرکز خدمات جهانگردی مطرح گردد. در این صورت، وقتی جهانگرد به استان وارد می گردد، احساس آرامش می نماید و می داند که در همه جای شهر، خدمات یکسانی به او ارائه می گردد و هتل ها و مراکز اقامتی همسان و براساس پروانه خود، خدمات ارائه می دهند.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2025

به "شروع اجرای برنامه پنج ساله گردشگری یزد از سال 95" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای برنامه پنج ساله گردشگری یزد از سال 95"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید